Bygg en egen magiskola i early access-släppta Mind Over Magic

Robot
Bygg en egen magiskola i early access-släppta Mind Over Magic
Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg trevligt ut!

Medlem

Om du har spelat båda så märker du ganska snart att dom skiljer sig helt åt spelmekaniskt.

Det dom har gemensamt är temat.

Medlem

Vid första anblicken så ser det ut dussintalet andra "någonting Huzzle" eller vad dom nu heter. Fast detta har lite mer påkostad grafik. Behöver iofs inte vara negativt för det, jag spelade Fallout Shelter ganska mycket. Hyffsat simpelt tidsfördriv när man inte har något annat att göra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelmekaniskt så är det mer likt Oxygen not Included än Fallout Shelter

Gnällkuk
Skrivet av Lofa:

Om du har spelat båda så märker du ganska snart att dom skiljer sig åt helt spelmekaniskt.

Det dom har gemensamt är temat.

Ok, nej jag har inte direkt hunnit spela ett spel som kom i EA igår. Har spelat det andra dock, helt ok spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ok, nej jag har inte direkt hunnit spela ett spel som kom i EA igår. Har spelat det andra dock, helt ok spel.

Inte heller köpt det.

Men lirade igenom demot i somras och gillade det jag såg då. Tänk "Oxygen Not Included - light" med "magic school tema" så får du ett hum om spelet. Lite förenklat men tror du ändå förstår skillnaderna

Sen hur mycket det ändrats till EA vet jag inte... ännu

Och håller med dig om "Spellcaster University", helt ok, men inte mer. Inget man plockar upp igen.

Medlem

Efter "osläppet" med Jumplight Odyssey samt hel hög med andra Early Access spel som "släppts" ofärdiga eller övergivits i olika former så börjar jag få nog av alla early access spel.
Lägger det här i "wishlisten" med alla de andra hundratals ea-spelen så länge, där det kommer bli bortglömt, jag kommer missa den riktiga releasen ur EA, och sen efter några år till så kommer jag se något gammalt youtube gameplay klipp där mitt framtida jag kommer tänka "oj vilken ful grafik, det där hade nog varit kul för några år sedan men är inget jag kan spela idag".

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Efter "osläppet" med Jumplight Odyssey samt hel hög med andra Early Access spel som "släppts" ofärdiga eller övergivits i olika former så börjar jag få nog av alla early access spel.
Lägger det här i "wishlisten" med alla de andra hundratals ea-spelen så länge, där det kommer bli bortglömt, jag kommer missa den riktiga releasen ur EA, och sen efter några år till så kommer jag se något gammalt youtube gameplay klipp där mitt framtida jag kommer tänka "oj vilken ful grafik, det där hade nog varit kul för några år sedan men är inget jag kan spela idag".

Har för mig att man får ett mail när spel du har på wishlist lämnar early access.


signatur

osv.

1
Skriv svar