Fans hittar Silent Hill-referenser i Kojimas OD-utannonsering

Robot
Fans hittar Silent Hill-referenser i Kojimas OD-utannonsering
Medlem

Det kommer inte ha något med Silent Hill/s att göra.

Men, idéer och kanske mekaniker som skulle ha använts i Silent Hills kan säkerligen användas.

Han är ju känd för att trolla ibland, så skulle inte förvåna mig om fler Silent Hill / PT-"kopplingar" kommer dyka upp i kommande trailers/bilder. Tycker väl det är kul att "driva" både med fans och Konami.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Även om spelet baseras på det så lär det ju inte ha Silent Hills i sitt namn.

Förövrigt själva "spelmekaniken" har ju kopierats till andra spel och känns numera rätt gammalt.
https://youtu.be/GW_riy_jHRU?si=n-Psv9lUVIKRCJHs


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Ponny

Tror på det där sista Jonny skriver. Att det tar idéer från Silent Hills. Kojima vill sannolikt aldrig beblanda sig med Konami igen.

Men jag gillar't i så fall! Känns som det fanns en vision med Silent Hills som kanske mår ännu bättre på egna ben.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Folk hänger upp sig på licenser och namn. Det ända som betyder något är ju faktiskt att det är Kojima som gör ett skräck spel, skit samma vad det heter. Detta kommer bli världens bästa skräckspel minns mina ord.

Medlem
Skrivet av lonian:

Även om spelet baseras på det så lär det ju inte ha Silent Hills i sitt namn.

Förövrigt själva "spelmekaniken" har ju kopierats till andra spel och känns numera rätt gammalt.
https://youtu.be/GW_riy_jHRU?si=n-Psv9lUVIKRCJHs

Silent Hills hade nog varit väldigt annorlunda från P.T. Det var ju inte ett demo av spelet.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Silent Hills hade nog varit väldigt annorlunda från P.T. Det var ju inte ett demo av spelet.

Det kommer vi ju aldrig få veta. P.T = playable teaser, om det hade sett ut så eller varit annan typ av gameplay.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det kommer vi ju aldrig få veta. P.T = playable teaser, om det hade sett ut så eller varit annan typ av gameplay.

Precis, det var bara en teaser. Hade nog blivit ganska tråkigt att lunka runt i Silent Hill som man gör i det där huset. Jag tänker också att det hade varit tredjeperson med tanke på Norman Reedus. Men ja, vi kan bara spekulera.

1
Skriv svar