VR-läget till Resident Evil 4 har fått släppdatum – om en vecka!

Robot
VR-läget till Resident Evil 4 har fått släppdatum – om en vecka!
Medlem

Oh fasen va kul det verkar, nog första VR spel som jag blir riktigt sugen på.

Medlem

Blir ett köp när jag spelat igenom Village

Medlem

Har inte varit sugen på remaken då jag spelat RE4 miljarder gånger men detta kan få mig på andra tankar 😁. Dock är PSVR2 fortfarande för dyrt för mig just nu + väntar nog tills fler spel kommer.

Medlem

Jag fick förra resident evil av en kompis för han vet jag gillar VR...det var då de sa att det skulle vara exklusivt 1 år med vr delen innan det kom till pc....väntar fortfarande...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"VR-läget är åtminstone inledningsvis exklusivt för Playstation VR2," ??
RE4 VR har funnits sedan 2021 till Questen? https://www.meta.com/sv-se/experiences/2637179839719680/
Eller detta är något helt annat?

EDIT Ahh, detta är Resident Evil 4 Remake VR .... lagom förvirrande ...

Medlem

Äntligen, detta har man väntat på. Resident Evil SKA spelas i VR och inget annat.

Vart är han nu (hade taggat han om jag mindes) som tyckte synd om mig som inte skulle få uppleva Re4 Remake för jag väntade på PSVR2 versionen? Den var ju en flopp tydligen som alla gett upp ? 😂😂😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag fick förra resident evil av en kompis för han vet jag gillar VR...det var då de sa att det skulle vara exklusivt 1 år med vr delen innan det kom till pc....väntar fortfarande...

Jag tror inte det finns nått officiellt uttalande om att Re Village VR-Mode ska komma till PC.
Det finns ju dock en VR Modd till PC-versionen.
Jag har spelat modden tiill Re2 Remake och Re7 och "VR Implementeringen" jämfört med PSVR2 VR-Mode är inte långt ifrån, rekommenderas

Re4 Remake går också och spela med VR-Modden men tyvärr än så länge bara "3rd person vr"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag fick förra resident evil av en kompis för han vet jag gillar VR...det var då de sa att det skulle vara exklusivt 1 år med vr delen innan det kom till pc....väntar fortfarande...

Källa på det? RE 7 kom inte till PC och jag har inte sett några tecken på att 8:an eller 4:an(Remake) ska göra det heller.
Att spelen överhuvudtaget får VR läge verkar bero på att Sony kastar pengar på dem, förmodligen samma sak med Quest versionen av 4:an, alltså att Meta betalar Capcom för detta.

Det verkar var en stor del av Playstations strategi den här generationen, att inte förlita sig så mycket på first party utan betala för 3rd party samarbeten istället. Då får de ändå ut bra exklusiva titlar. Kan delvis ha berått på pandemin.
Får de ut ett stort spel i halvåret så får man ändå se det som ett lyckat koncept. I våras fick PSVR2 väldigt många spel, men höstens spel är väl typ RE4:Remake och Synapse bland de exklusiva. Hoppas på Alyx i vår och sedan något trevligt till nästa höst i samband med PS5 Pro releasen. Alyx är i och för sig inte exklusivt i så fall, men vore ändå viktigt och stort för VR och PSVR2.
Hoppas på Geoff nästa vecka Eftersom att han ar en bra relation till Valve.

Killzone VR som nytt eller Remake skulle kunna vara kul och jag ser gärna att de skapar eller samarbetar men någon för att få ut ett bra arkad Racer(alltså inte bara simulator utan rally eller kanske till och med twisted metal).

Medlem

Vet inte om jag skulle våga spela detta i VR, men kul att det kommer! PSVR2 verkar riktigt bra! Men skulle hellre se typ Alyx till det!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Har inte varit sugen på remaken då jag spelat RE4 miljarder gånger men detta kan få mig på andra tankar 😁. Dock är PSVR2 fortfarande för dyrt för mig just nu + väntar nog tills fler spel kommer.

Det finns redan runt 200 stycken spel till PSVR2 annars. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Källa på det? RE 7 kom inte till PC och jag har inte sett några tecken på att 8:an eller 4:an(Remake) ska göra det heller.

Nu är där så många olika Resident Evil spel så kanske det finns fler än 1 del 7. Men annars kom Resident Evil 7 Biohazard 2017 till Pc.

Edit: Resident Evil 4 släpptes 24:e mars 2023 till PC...det är väl remaken (Ingen aning)? Båda ligger på steam (och i mitt bibliotek )

Edit: Däremot kan jag blandat ihopa VR med att själva spelet skulle släppas 1 år senare till pc och att jag därför förväntade mig att VR delen skulle vara inkluderad. För det är den däremot inte. Så kan det ha varit. Men oavsett vilket så fick jag spelet samma dag som det släpptes till pc vilket var ungefär 1 år senare.

Edit igen: Verkar som jag missförstod dig shit happens!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

För eventuellt sugna så kan jag tipsa om att Amazon har en fantastisk deal på PSVR2 just nu:


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nu är där så många olika Resident Evil spel så kanske det finns fler än 1 del 7. Men annars kom Resident Evil 7 Biohazard 2017 till Pc.

Edit: Resident Evil 4 släpptes 24:e mars 2023 till PC...det är väl remaken (Ingen aning)? Båda ligger på steam (och i mitt bibliotek )

Edit: Däremot kan jag blandat ihopa VR med att själva spelet skulle släppas 1 år senare till pc och att jag därför förväntade mig att VR delen skulle vara inkluderad. För det är den däremot inte. Så kan det ha varit. Men oavsett vilket så fick jag spelet samma dag som det släpptes till pc vilket var ungefär 1 år senare.

Han menade att VR mode inte kom till Re7.
Men VR modden som jag nämdne i tidigare inlägg fungerar till alla Re spel till PC som är gjorde i Re egine dvs Remake 2,3, Re7 Re8 och Re4 remake (spelas dock som "vanligt")

VR modden till PC är inte bättre än VR Mode till PSVR2 på village och 4an men 7an är betydligt bättre som VR mod än PSVR versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Han menade att VR mode inte kom till Re7.
Men VR modden som jag nämdne i tidigare inlägg fungerar till alla Re spel till PC som är gjorde i Re egine dvs Remake 2,3, Re7 Re8 och Re4 remake (spelas dock som "vanligt")

VR modden till PC är inte bättre än VR Mode till PSVR2 på village och 4an men 7an är betydligt bättre som VR mod än PSVR versionen.

Fair enough, enkelt missförstånd. Men att inte VR delen kom vet ju jag med

Edit: Då får jag testa den modden asap!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Vet inte om jag skulle våga spela detta i VR, men kul att det kommer! PSVR2 verkar riktigt bra! Men skulle hellre se typ Alyx till det!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha så det är läskigare än jag trodde Men kanske är bra uppvärmning så jag kanske vågar mig på RE efter det

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha så det är läskigare än jag trodde Men kanske är bra uppvärmning så jag kanske vågar mig på RE efter det

Av dom jag spelat.
Re2 remake är rysligt i VR alla ljud gör att man tror det ör en zombie bakom varje hörn.
Re7 lika så där är det ju speciellt i huset en väldigt kuslig känsla att nån smyger på en.
Re village är lite snällare generellt men har sina läskiga stunder också.
Re4 remake ska bli spännande

Spelat Re4 VR på Quest, det är väll inte direkt farligt mer skrämmande att man blir stressad ibland kanske.
Det visuella kan ju dock bidra och att man spelat Re4 hundra ggr 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Av dom jag spelat.
Re2 remake är rysligt i VR alla ljud gör att man tror det ör en zombie bakom varje hörn.
Re7 lika så där är det ju speciellt i huset en väldigt kuslig känsla att nån smyger på en.
Re village är lite snällare generellt men har sina läskiga stunder också.
Re4 remake ska bli spännande

Spelat Re4 VR på Quest, det är väll inte direkt farligt mer skrämmande att man blir stressad ibland kanske.
Det visuella kan ju dock bidra och att man spelat Re4 hundra ggr 😂

Har Re2 och 7 PSVR2-stöd? Jag blir väldigt lätt stressad när jag spelar vanliga spel så kan bara tänka mig hur jag blir i VR haha!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har Re2 och 7 PSVR2-stöd? Jag blir väldigt lätt stressad när jag spelar vanliga spel så kan bara tänka mig hur jag blir i VR haha!

Nej tyvärr på PSVR2 finns bara Re village och så Re4 remake


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej tyvärr på PSVR2 finns bara Re village och så Re4 remake

Aha, synd! Hoppas det hinner komma innan jag har råd med PSVR2-headsetet då (antagigen inte fören nästa BF)!

Medlem

Kommer självklart att köpa. Men spelar VR så lite att jag redan är nöjd med alla spel som redan finns till Psvr2. Skulle gott klara mig på dom 20 bästa i många år framöver. Har ju knappt rört beat saber än och köpte Tetris vr nyss. Båda spelen går säkert att spela i oändlighet.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Det finns redan runt 200 stycken spel till PSVR2 annars. 😊

Absolut men allt är inte bra och mycket går att spela på min PSVR som fortfarande används flitigt! Men givetvis blir det köp av PSVR2 inom rimlig framtid👌

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Absolut men allt är inte bra och mycket går att spela på min PSVR som fortfarande används flitigt! Men givetvis blir det köp av PSVR2 inom rimlig framtid👌

De få spel som har fått en PSVR2-uppdatering, och som då går att spela på båda, är obeskrivligt mycket bättre på det nyare headsetet. Bara kontrollerna och upplösningen gör uppgraderingen värd, du kommer inte att ångra det.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

De få spel som har fått en PSVR2-uppdatering, och som då går att spela på båda, är obeskrivligt mycket bättre på det nyare headsetet. Bara kontrollerna och upplösningen gör uppgraderingen värd, du kommer inte att ångra det.

Tänk om sambon hade varit lika positiv till nya grunkor som du är haha! Men absolut skulle ljuga om jag sa att jag inte redan har stoppat ner PSVR2 i kundkorgen x antal gånger 😂 Väldigt sugen på Village, RE4 och GT7! Sen hoppas jag på ett nytt Beat Saber, Ace Combat, Wipeout och att Alyx får en Playstation version och att även Redout 2 får VR stöd!

Medlem

Ruttet att låsa in det på PlayStation 5.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ruttet att låsa in det på PlayStation 5.

Förmodligen Sony finansierat, hade kanske inte blivigt nått VR Mode annars. Är ju inte som så att Sony gör nått eget för PSVR2 😤


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Förmodligen Sony finansierat, hade kanske inte blivigt nått VR Mode annars. Är ju inte som så att Sony gör nått eget för PSVR2 😤

De behandlar det som ps vita då. Skapar en enhet som andra får göra spel till.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

De behandlar det ps vita då. Skapar en enhet som andra får göra spel till.

Så är der hitils.
Bara horizon och GT hitills.
Hoppas på mer Sony spel nästa år.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar