[TD] När rött blir grönt

[TD] När rött blir grönt

Det finns egentligen inte så mycket mer man kan säga om CP2077 som inte redan har sagts. Det är snyggt / trasigt / fantastiskt / mediokert / ögonöppnande / beklämmande osv.

Det är ett av de mest polariserade spelen som någonsin släppts, men det har fått ett slags uppvaknande i och med alla nyfikna ögon. Jag köpte spelet dag 1 och var inte förberedd på den skitfest det var när det släpptes. Keanu vibrerade in och ut ur bild (mark och väggar) som en Only Fans-aktör som red på en brinnande Fleshlight. Bilar sprängdes när man bara tittade på dem; NPC:er flippade ut vid minsta närkontakt och poliser materialiserade vid minsta lilla övertramp.

"Se där, en liten papperslapp på marken . . ."

BANG! BANG! SQREEETCH! BANG!

Jag hade inte varit besviken på något så mycket i mitt liv sedan hångelfesten med en viss dam i tonåren som förmodligen övat att kyssas på en brödrost. CP2077 var många nivåer sämre och jag blev så ledsen i ögat som man bara kan bli som vuxen man. Nåväl. Det var det.

Nu har tupparna fixat och trixat och spelet ska vara i väldigt bra skick; lägg till "Phantom Liberty" och man har nog en trevlig stund framför sig. Den här gången kommer jag skippa att spelade det på modermodem utan väljer PS5:an.

"Kom an kowboj, ju hav eej sitty tu börn!"

#walter_iego #blogg


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet släpptes för tidigt. Det var inte färdigt. Skit fick dom.
Jag hade ändå en skaplig upplevelse på PC och gillade spelet vid release. Men det hade sina brister. Speciellt gameplay och dess system. Men även annat som pratats om flera gånger.

Men nu så här tre år senare så har jag precis spelat igenom spelet för en tredje gång.
Patch 2.0 tillsammans med Phantom Liberty har gjort Cyberpunk 2077 till mitt absoluta favoritspel någonsin.
Karaktärer, story, dialoger, presentationen, grafiken, musiken... Allt detta är top-notch och så jäkla bra gjort.
Sedan är gameplay och de tekniska verkligen förbättrat nu. Det är kul att spela och alla system fungerar bra.

Cyberpunk 2077 är nog det bästa jag upplevt inom underhållningsmedia.

Phantom Liberty kan vara en av de bästa expansionerna någonsin. I nivå med Blood & Wine men betydligt känslosammare.
Jag tror inte någon form av media fått mig känna så starka känslor. Jag var helt förstörd några dagar efteråt

Det där var ju ett ytterst positivt intryck. Det blir ett test igen på PS5:an, och jag gillar att dom släpper det i ett paket helt enkelt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag spelade igenom det på Series X när current gen patchen släpptes, och även om spelet lider av en del brister tycker jag om spelet. Ser fram emot att spela expansion när jag får tid.

Tror de hade lyckats bättre vid release om de redan tidigt skrotat last gen och fokuserat på att göra ett spel för PC och current gen. Jag tror en stor del av problemen under utvecklingen kom av att de desperat försökte få spelet att fungera på gamla Xbox One som hostade damm redan halvvägs genom utvecklingen.

Såna problem tar tid, energi och pengar från andra delar av utvecklingen där de gjort större nytta.

Skrivet av Bennii:

Jag spelade igenom det på Series X när current gen patchen släpptes, och även om spelet lider av en del brister tycker jag om spelet. Ser fram emot att spela expansion när jag får tid.

Tror de hade lyckats bättre vid release om de redan tidigt skrotat last gen och fokuserat på att göra ett spel för PC och current gen. Jag tror en stor del av problemen under utvecklingen kom av att de desperat försökte få spelet att fungera på gamla Xbox One som hostade damm redan halvvägs genom utvecklingen.

Såna problem tar tid, energi och pengar från andra delar av utvecklingen där de gjort större nytta.

Vi lär få fler spel i framtiden, så jag hoppas dom lärde sig en bra läxa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Cyberpunk ligger högt i wishlisten. En vacker dag så smäller det!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar