Warner Bros förnekar att Wonder Woman blir ett live service-spel

Robot
Warner Bros förnekar att Wonder Woman blir ett live service-spel

Wonder Woman är för den ensamma spelaren.

#warner-bros, #wonder-woman


Medlem

Tack o lov. Prisa GUD. GaaS spel kan gå o hoppa i en djup sjö.

Men, visst man kanske inte ska lita på företagen direkt heller...

Hoppaas för gudsskull det är ett renodlat singel player lir.
____________________________________________________________________________________________________________________
Ge oss ett nytt F.E.A.R. skräck-shooter istället. Shit vad jag drömmer om hur dagens F.E.A.R. skulle kunna se ut. Damn. damn, damn...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Härligt att vi kommit till det stadiet där företag nu börjar skämmas att en titel är ett live-service spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Huh, hade missat att det är Monolith som sköter utvecklingen. Blir kul att se hur Nemesis-systemet ter sig här.

Skribent
Skrivet av Mikael Berg:

Huh, hade missat att det är Monolith som sköter utvecklingen. Blir kul att se hur Nemesis-systemet ter sig här.

Det mest underskattade systemet ever. Trodde fler spel skulle försöka sig på det. Det finns en variant i AC-spelen, men trodde fler skulle försöka sig på egna varianter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fast "det är inte designat som ett live service-spel" betyder ju inte att det blir ett live service-spel, om man ska vara helt krass.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det mest underskattade systemet ever. Trodde fler spel skulle försöka sig på det. Det finns en variant i AC-spelen, men trodde fler skulle försöka sig på egna varianter.

Tror många undviker det på grund av att Warner Bros. har patent på systemet.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det mest underskattade systemet ever. Trodde fler spel skulle försöka sig på det. Det finns en variant i AC-spelen, men trodde fler skulle försöka sig på egna varianter.

För det är ett system som bara fungerar under specifika situationer. I Shadow of Mordor så var hela premissen av systemet att du skulle dö några gånger till en specifik Uruk och den skulle bli din nemesis som sen blir en av dom sista bossarna.
Problemet är att om du inte dör någon gång eller om du dödar din nemesis flera gånger, som dom uppmuntrar till med achievementen Power Vacuum, så resulterar det i att du dödar alla Warchiefs samtidigt och dom ger dig en boss som bara är en random Uruk du aldrig sett tidigare som boss.

Så systemet i sig när det fungerar ger dig som mest en lite mer personlig bossfight mot någon du haft problem med i spelet, eller som sämst resulterar i en helt meningslös fight som inte ger dit något mer än en vanlig random fight.
Därför tror jag inte så många försökt efterlikna det systemet, finns inte så mycket att vinna även om man lyckas får bort alla "buggarna" i systemet.

Monolith, snälla ett NOLF3 eller FEAR 4. Vatt is taking så long tid?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Monolith, snälla ett NOLF3 eller FEAR 4. Vatt is taking så long tid?

Eller varför inte ett Shogo 2

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Monolith, snälla ett NOLF3 eller FEAR 4. Vatt is taking så long tid?

NOLF-IP:t är i limbo vad jag förstått då det inte är Monolith som äger det utan typ Sierra eller något? Tror de sagt någon gång att de gärna hade gjort fler sådana spel med Cate Archer, men har inte längre rättigheterna. FEAR vet jag dock inte hur det är med?


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

NOLF-IP:t är i limbo vad jag förstått då det inte är Monolith som äger det utan typ Sierra eller något? Tror de sagt någon gång att de gärna hade gjort fler sådana spel med Cate Archer, men har inte längre rättigheterna. FEAR vet jag dock inte hur det är med?

NOFL går att ladda ned och spela, det är bara att Googla. Funkar hyffsat bra. Men, de förtjänar mycket kärlek och är fortfarande lika bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

NOFL går att ladda ned och spela, det är bara att Googla. Funkar hyffsat bra. Men, de förtjänar mycket kärlek och är fortfarande lika bra.

Jo det finns väl någon inofficiell HD-version också av 2an tror jag? Men själva IP:t är det oklart vem som äger vilket är synd.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det mest underskattade systemet ever. Trodde fler spel skulle försöka sig på det. Det finns en variant i AC-spelen, men trodde fler skulle försöka sig på egna varianter.

De tog ju copy right på det.
Frågan är väl lite hur "bred" den copyrighten är. Men kan tänka mig att det blockat en del iaf.

Men ja.
Nemesis var guld.
Hemska minnen av att möta någon urstark kombination av dödliga färdigheter och jobbiga överlandsförmågor.
Och när man sen blev dödad? Då blev bossen bara starkare! Man bygger en plan. Man försöker döda den på kartan... men vips! Helt plötsligt blir man ambushad av en allierad och måste fly för sitt liv. Eller så råkar man bara ta striden för nära en orkboss.

"Emergent gameplay" liksom

1
Skriv svar