[TD] Grovt tillgrepp av fortskaffningsmedel VI

[TD] Grovt tillgrepp av fortskaffningsmedel VI

Jag skäms inte att skriva det. Jag har aldrig gillat GTA-spelen, ändå, sitter jag med digitala kopior av GTAV på alla mina plattformar, och ändå lockas jag till "Los Santos" (namnet betyder för övrigt 'Helgonens stad') - i tid och otid för att se vilka hyss Michael, Franklin och Trevor kan hitta på.

Precis som de flesta spel från äldre generationer var inte GTAV speciellt snyggt att titta på i början, men så snart moddarna fick möjligheten att leka med sandlådan, då blev det fantastiskt vackert. Och kanske, förhoppningsvis, möjligtvis, kommer de ändra på hur karaktärerna rör sig i nästa spel, för det är i stort sett mitt största klagomål. Varje gång man försöker få gubbarna att springa eller gå, så känns det som att de vadar genom vatten, det är samma sak i RDR2 och i tidigare spel, men, nu ljuger jag. Tidigare GTA-spel hade enklare rörelsemönster.

I vilket fall som helst kommer vi få se en ny trailer av GTAVI i början på December och jag planerar inför nästa PC varje dag. Det måste bli ett monster. Hur mycket jag än gillar konsolspelandet är det något visst att sitta med tangentbord och mus och lysas upp av dioderna på moderkort och minne.

Tillbaka till GTAVI. Av läckta bilder att döma, är de tre protagonisterna / rasisterna / knäppgökarna / brottslingarna tillbaka i nästa del och det känns väl lite suspekt. Det måste finnas en catch någonstans. Garanterat kommer de introducera nya karaktärer som kommer ta sin plats i det kollektiva medvetandet.

Förhoppningsvis kommer spelet en bra bit in i 2024 så hinner jag kanske göra färdigt de sista 200 uppdragen i GTAV.

#walter_iego #blogg


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Citat:

Av läckta bilder att döma, är de tre protagonisterna / rasisterna / knäppgökarna / brottslingarna tillbaka i nästa del och det känns väl lite suspekt. Det måste finnas en catch någonstans.

På vilket sätt känns det suspekt, och varför måste det finnas en hållhake? Vad var hållhaken i GTA V när man växlade mellan tre protagonister?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Känner inte hype inför trailern, men inför slutprodukten. Tror GTA 6 kommer bli bra, så länge de gör en bra story och singleplayer-sandlåda. Jag vet att de tjänar massiva pengar på GTA Online, men den delen intresserar mig inte.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Precis som de flesta spel från äldre generationer var inte GTAV speciellt snyggt att titta på i början

Det håller jag inte med om. GTA5 på Playstation 3 såg bra ut för att vara ett PS3-spel. När det släpptes på PS4/PC såg det bra ut för att vara ett PS4/PC-spel, och uppdaterat på current gen ser det fortfarande bra ut, även om det inte är current gen-nivå på alla sätt och vis. Hur många spel kan skryta med att överleva tre generationer, och fortfarande se åtminstone OK ut på modern hårdvara?

Medlem

Jag bara killgissar att man spelar en/två/tre av de gamla karaktärerna till en början, i en prolog och en bit in i spelet flyttas fokus till de nya antagonisterna.

Trevor/Mikael/Franklin blir istället NPC:er som ger oss jobb.
Jag har undvikt det läckta materialet man har för mig att jag har läst om att två karaktärerna, en kvinna och en man har synts.

Antigen sitter Tevor i fängelse och man får uppdragen via besökstider/sms eller så har han gått offgrid och bor i skogen/out backs.

Mikael jobbar mest fastigheter och är ren i lagens mening men kommer att behöva smutsugare jobb utförda av oss spelare då.

Franklin har det troligen gått bäst för, blir han den nya nattklubbsägaren likt DLC:t The Ballad of Gay Tony på GTA IV?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skrivet av demagog:

Jag bara killgissar att man spelar en/två/tre av de gamla karaktärerna till en början, i en prolog och en bit in i spelet flyttas fokus till de nya antagonisterna.

Trevor/Mikael/Franklin blir istället NPC:er som ger oss jobb.
Jag har undvikt det läckta materialet man har för mig att jag har läst om att två karaktärerna, en kvinna och en man har synts.

Antigen sitter Tevor i fängelse och man får uppdragen via besökstider/sms eller så har han gått offgrid och bor i skogen/out backs.

Mikael jobbar mest fastigheter och är ren i lagens mening men kommer att behöva smutsugare jobb utförda av oss spelare då.

Franklin har det troligen gått bäst för, blir han den nya nattklubbsägaren likt DLC:t The Ballad of Gay Tony på GTA IV?

Allt det där lät väldigt troligt, och det skulle varit intressant om det blev på det sättet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar