[TD] Disney (-)

[TD] Disney (-)

Nej, nu fick det ta och räcka för egen del vad det gäller att betala för Disney+ och deras tjänst. Jag har varit med från början, men den stadiga nedåtfallande kvaliteten på alla deras produktioner fick mig slutligen att ge upp hoppet. De filmer och serier man gillar kan man alltid få tag på något sätt, men det känns inte motiverat på något sätt att fortsätta stödja deras agenda.

Tidigare i veckan slängde man ut de nya priserna:

• Standard med reklam: 59 kr/mån.
Videokvalitet: upp till full HD 1080p. Ljud: Stereo 5.1

• Standard: 89 kr/mån.
Videokvalitet: upp till full HD 1080p. Ljud: Stereo 5.1

• Premium: 119 kr/mån.
Videokvalitet: Upp till UHD/HDR. Ljud: Dolby Atmos

Man skulle alltså nu introducera en modell där man betalade, men inte slapp reklamen (?) Vem fick för sig att detta skulle vara en bra deal? Antagligen Herr Iger som försöker få tillbaka några av de slantar de kastat ned i Pompeji.

Namnet Disney stod för kvalitet en gång i tiden, nu är det tvärtom och jag kan bara skaka på huvudet och stänga plånboken. Måtte de aldrig röra våra barndomsminnen, som typ "Snövit" . . . Nej, förlåt, jag menar "Peter Pan". Nej, nej, jag menar "Lejonkungen", nej, nu blev det fel igen, jag tänkte så klart på "Djungelboken" . . .

Jag ger upp!

#walter_iego #blogg


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare

Disneys filmer är bedrövliga nu för tiden, de kommer dock med serier lite då och då som är grymma!

Southpark släppte ett bra avsnitt nyss som gjorde parodi på just detta:
https://www.imdb.com/title/tt29474455/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_5...

Medlem

Är ju samm pris som tidigare?
Tro alltid betalat 89kr.
Anledningen? Ungarna ser på det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

TV4 har samma med deras play utbud, den billigaste är full av reklam...Vilket jag iof slipper när jag nu blir rövälskad av TV4 ändå.

Skulle aldrig ens tänka tanken på att betala för TV4 om det inte vore för att de har hockeyrättigheterna, och därmed tvingar mig att betala för hela deras äckliga utbud för att få se ett par allsvenskamatcher i veckan...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Jag säger inget, så har jag inget sagt. Men det jag kan säga är att jag väntar på att Disney gör en ny live action-remake av Tarzan. Jag vill se Disneyledningen svettas.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är ju samm pris som tidigare?
Tro alltid betalat 89kr.
Anledningen? Ungarna ser på det.

UHD & Atmos ingick innan för 89kr i månaden så det har förändrats.

Var ett tag sedan jag hade Disney+ då mest för de äldre matinéerna och dokumentärer samt att se något från barndomen någon enstaka gång.

Medlem

Jag hoppade av Disney+ för ett tag sen. Jag kommer nog köpa en månad eller två och kolla på nya säsongen av Futurama, men sen avslutar jag igen.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

UHD & Atmos ingick innan för 89kr i månaden så det har förändrats.

Var ett tag sedan jag hade Disney+ då mest för de äldre matinéerna och dokumentärer samt att se något från barndomen någon enstaka gång.

Jag ser inte alls på disney+ så har ingen koll.
Ska nog nedgrader till reklam abb är ju endå bara ungarna sim ser


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag ser inte alls på disney+ så har ingen koll.
Ska nog nedgrader till reklam abb är ju endå bara ungarna sim ser

När det bara skiljer 30kr tycker jag dina barn förtjänar att slippa reklamen. 😃

Skrivet av Bennii:

När det bara skiljer 30kr tycker jag dina barn förtjänar att slippa reklamen. 😃

Reklam är skadligt för alla och envar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dem har ett par schyssta starwars-serier men inte så mycket mer.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har ju blivit bättre pris nu, jag har inte tjänsten själv längre men när jag hade det för typ 1 år sedan va det ju 89kr då oxå.
Vad som ser ut som skillnad nu är att de lagt till ett billigare abonnemang om man tål reklam, mycket bra gjort att möjligheten finns.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Dem har ett par schyssta starwars-serier men inte så mycket mer.

The Bear är lätt värd en månad eller två.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har ju blivit bättre pris nu, jag har inte tjänsten själv längre men när jag hade det för typ 1 år sedan va det ju 89kr då oxå.
Vad som ser ut som skillnad nu är att de lagt till ett billigare abonnemang om man tål reklam, mycket bra gjort att möjligheten finns.

Tidigare fick man UHD, HDR, och Dolby Atmos för 89kr. Nu får man FullHD för 89kr. Om man får mindre för samma peng har det inte blivit ett bättre pris. Att de lagt till ett billigare alternativ förändrar inte det alls.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Tidigare fick man UHD, HDR, och Dolby Atmos för 89kr. Nu får man FullHD för 89kr. Om man får mindre för samma peng har det inte blivit ett bättre pris. Att de lagt till ett billigare alternativ förändrar inte det alls.

Minns jag inte, jag får ut samma idag, jag hade 89kr för 1080p, och det får jag idag oxå.
HBO Max appen på playstation har inte stöd för 5.1+ ljud så blir stereo oavsett. Minns inte om det är samma för Disney+.
För mig är det bättre iaf, ja med billigare alternativ.

Förändringarna träder i kraft i December, sämre bildkvalitet kommer man definitivt inte ha trevligt med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Förändringarna träder i kraft i December, sämre bildkvalitet kommer man definitivt inte ha trevligt med.

Ärsh, det viktiga är utbudet, det är ju trevligare om det är något man vill se...

1
Skriv svar