CoD: Modern Warfare 3 kräver drygt 200 GB – Activision förklarar

Robot
CoD: Modern Warfare 3 kräver drygt 200 GB – Activision förklarar
Medlem

200Gb känns överdrivet tungt...
Hur blev det, skulle CoD börja dyka upp på gamepass?

Medlem
Skrivet av Gaara:

200Gb känns överdrivet tungt...
Hur blev det, skulle CoD börja dyka upp på gamepass?

https://www.fz.se/nyhet/294524-nya-call-of-duty-spel-pa-game-...

Gen
Medlem
Skrivet av Gaara:

200Gb känns överdrivet tungt...
Hur blev det, skulle CoD börja dyka upp på gamepass?

Det är ju om man installerar absolut allt. HQ assets lär inte alla behöva, samma med kampanjen när folk kört klart den.

Men visst, CoD är verkligen lustiga med sina gigantiska installationer.

Medlem

snart så behöver vi 20TB hårddiskar för ett spel

Medlem

Är inte olika språk typ 20GB

Medlem

Nästan en kvarts terabyte. Galet


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

kommer att kännas udda. man har varit där sedan början, sagt i bland när det kommer till dom senaste spelen att man inte ska köpa dom, men gjort det trots allt. denna gången är det dock totalt nej, 900+ för vad jag anser vara ett expansion pack på sitt sätt. nej!


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Natrium:

snart så behöver vi 20TB hårddiskar för ett spel

Japp. Det var så här vi ville ha det. Eller ville vi verkligen det...?

Medlem

Som vanligt så måste väl hela spelet laddas ner varje gång det kommer en uppdatering. Och som vanligt lär det ske en gång i veckan.

Medlem

En av de stora anledningarna till att jag aldrig har spelat om kampanjen till MW2019. Jag vill bara ladda ner kampanjen, inte hela j**la Warzone på 200gb som jag struntar fullkomligt i!

Medlem

Laddade ner cod för att spela mw3-kampanjen på ps5, absolut inget annat från tidigare spel är nedladdat och går att spela, ändå är filen på drygt 175gb, varav själva kampanjen på runt 50gb... Så en launcher på 125gb!?

Dags att de städar upp sin skit, har varit absurt länge men nu är det extremt, så jäkla svårt att ens veta vilka filer som är vilka och tillhör vilka spel när man äger fler cod.

Medlem

Skapligt stort för ett dlc.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det tog inte lång stund innan Xbox skatten blev applicerad. Verkar vara en mycket bra sak att begränsa antal gratis kopior.

Medlem
Skrivet av Jozo:

En av de stora anledningarna till att jag aldrig har spelat om kampanjen till MW2019. Jag vill bara ladda ner kampanjen, inte hela j**la Warzone på 200gb som jag struntar fullkomligt i!

Du kan ju iofs välja att endast ladda ned kampanjen eller MP läget nu för tiden.

Men det är möjligt att man behövde dra ner allt 2019. Vet att många tyckte det var konstigt att man blev ”tvingad” att ladda ner Warzone.

Medlem
Skrivet av laban005:

Laddade ner cod för att spela mw3-kampanjen på ps5, absolut inget annat från tidigare spel är nedladdat och går att spela, ändå är filen på drygt 175gb, varav själva kampanjen på runt 50gb... Så en launcher på 125gb!?

Dags att de städar upp sin skit, har varit absurt länge men nu är det extremt, så jäkla svårt att ens veta vilka filer som är vilka och tillhör vilka spel när man äger fler cod.

Håller med, fan måste dom hålla på med en launcher för? Extremt dåligt.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Du kan ju iofs välja att endast ladda ned kampanjen eller MP läget nu för tiden.

Men det är möjligt att man behövde dra ner allt 2019. Vet att många tyckte det var konstigt att man blev ”tvingad” att ladda ner Warzone.

Till 2019 gick det att ta bort MP, men inte Warzone vilket var den överlägset största kakan...!

Medlem
Skrivet av Tassel:

Skapligt stort för ett dlc.....

👹


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Natrium:

snart så behöver vi 20TB hårddiskar för ett spel

Det var tider då man klara sig på 54mb hårddisk.

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Det var tider då man klara sig på 54mb hårddisk.

Eller när man bara behövde sätta i skivan och köra igång.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Håller med, fan måste dom hålla på med en launcher för? Extremt dåligt.

Hade inte haft nåt emot det om det gjordes vettigt

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Det var tider då man klara sig på 54mb hårddisk.

mm jag kommer ihåg och har för mig jag hade en sådan disk eller i närheten I min gamla 486a och körde Civ 2 eller 3 och det var kanske 3 mb installs ^^

1
Skriv svar