Sätt DITT betyg på Spider-Man 2

Robot
Sätt DITT betyg på Spider-Man 2

"With great games comes great reviews."

#betyg, #spider-man-2


Fragtjuv

Jag har nog tre till fyra uppdrag kvar av Main storyn så jag känner mig bekväm med att sätta full pott!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag hade önskat att det var lite längre men hoppas på att Insomniac snart ger mig möjlighet att spela om avklarade uppdrag. Det lär väl dröja till DLC dyker upp.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Bästa spel jag spelat 2023, 5/5!

Medlem

Jag håller fortfarande på med min genomspelning då jag borta första veckan det släpptes så bara blivit under senaste helgen. Är väl ca 60% genom spelet enligt hur många main story missions det finns.

Det jag irriterar mig mest på i spelet är variationen av gadgets, bara 4st om man inte räknar med vanlig web shooter.

Föregående spel hade avsevärt mer variation.

Förresten, då det inte finns någon egen tråd för spelet så frågar jag här, har försökt söka runt men hittar inget bra svar.

Någon här som blivit max lvl och vet om detta spel fungerar som tidigare spelen?
Att efter du blivit max lvl så kunde du fortsätta levla upp och få typ 10hp samt +1% dmg för varje level så exp inte kändes helt bortkastad efteråt.

Fragtjuv

Har stött på en och annan lite bugg. En gång fastnade spelet i slowmotion och några gånger så har fiender "fastnat". Som här! Älskar att kameran får tokspel.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Apropå gadgets, blir spel bättre ju fler leksaker man har? Jag skulle tycka det räckte med att han kan svinga omkring och skjuta nät.
I Red Dead 2 störde jag mig på att man ska underhålla vapnen, tycker det är roligare att man bara kan blasta på. Tycker det ska vara som i Tomb Raider. Oändligt med ammunition.

Medlem

Toppenspel! Jag bara myser och håller med om FZ-betyget Mästerligt 5/5.

Redaktör
Ponny

Kunde inte rösta, har ju inte spelat det. Avis på alla som gjort det. 🥲Men oj: jag längtar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En svag 4/5. Det var bra, men inte ens i närheten av mästerligt.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot

Landar nog på en 4/5. Jag tycker spelet tar enorma steg framåt, men också ett par bakåt.

Tycker att striderna har blivit tråkiga. Det har blivit ett för stort fokus på att använda sig av abilities och sin ultimate istället för att slåss. Känner inget behov av att ta mig an fiender på lite olika sätt som tidigare, utan jag bara använder mina förmågor och bränner på med min superstarka förmåga och där är den fighten slut.

Saknar många av de gadgets som försvann också. Stealth och strider är allmänt tråkigare för mig då man inte har lika många intressanta val som tidigare, och de få gadgets man har är otroligt tråkiga i jämförelse.

Håller också med om att spelet är för kort. Med två Spindelmän den här gången som delar tid hade jag gärna sett att spelet var längre. Slutet kändes också som att de bara sprang igenom istället för att låta saker ta sin tid.

Får nog ta och skriva min egen medlemsrecension i långa loppet. Lite besviken fast jag ändå ger ett bra betyg i slutändan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag blev ganska förvånad över hur snabbt jag faktiskt blev klar med spelet 🙃. 22 timmar klockade jag in på och Jag hade kul för det mesta och gillade mycket med det men jag fick inte alls samma härliga känsla som jag fick när jag spelade igenom Spider-Man 2018 första gången. Förståeligt kanske men lite tråkigt samtidigt.

Är inte riktigt 100 på betygsskalan när det gäller 1-5 men en ganska solklar 8/10 iaf för mig. Vad blir det om man omvandlar? En 4a?

Moderator | Testpilot
Skrivet av gorbatjov:

Jag blev ganska förvånad över hur snabbt jag faktiskt blev klar med spelet 🙃. 22 timmar klockade jag in på och Jag hade kul för det mesta och gillade mycket med det men jag fick inte alls samma härliga känsla som jag fick när jag spelade igenom Spider-Man 2018 första gången. Förståeligt kanske men lite tråkigt samtidigt.

Är inte riktigt 100 på betygsskalan när det gäller 1-5 men en ganska solklar 8/10 iaf för mig. Vad blir det om man omvandlar? En 4a?

Går inte riktigt att omvandla sådär. Läs här hur vårat betyg fungerar så kan du nog bestämma dig därefter


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Nimafor:

Förresten, då det inte finns någon egen tråd för spelet så frågar jag här, har försökt söka runt men hittar inget bra svar.

Någon här som blivit max lvl och vet om detta spel fungerar som tidigare spelen?
Att efter du blivit max lvl så kunde du fortsätta levla upp och få typ 10hp samt +1% dmg för varje level så exp inte kändes helt bortkastad efteråt.

Du fortsätter inte levla efter 60, tyvärr. Trots att det fanns i både 1an och Miles. Förhoppningsvis kommer det med New Game+, men ett underligt beslut oavsett.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Går inte riktigt att omvandla sådär. Läs här hur vårat betyg fungerar så kan du nog bestämma dig därefter

Ok. Känner ju igen mig mer i beskrivningen på en 3a isåfall. 3/5 då. En bit ifrån mästerligt får jag tyvärr också säga.

Avstängd

3/5.

Spider-Man 1,5 snarare än Spider-Man 2. Alldeles för få nyheter och ett evigt tradigt samlande drar ner betyget för mig. På plussidan har vi grafiken som är betydligt bättre än vad tidigare trailers gjort sken av och att spelet känns färdigt utan några större buggar. Insomniac är, förutom nedanstående kritik, enligt mig Sonys bästa förstapartsutvecklare, men här hade jag förväntat mig mer faktiskt.

Men snälla snälla snälla. När ska den politiska propagandan i spel få ett slut? Det här spelet är det värsta jag spelat på den fronten. När utvecklaren förändrar språket och implementerar "new speak" och "gender neutral language" till den grad att man hittar på egna ord så dödar man all form av immersion och politisk objektivitet att man tappar mig som spelare så att det inte längre går att ta spelupplevelsen seriöst.
Tydligen är den spanska versionen dessutom betydligt värre än den engelska där ren och skär kulturell appropriering förekommer.

Att ingen recensent överhuvudtaget nämner detta eller lyfter de upplevda "sociala orättvisor" som spelet försöker propagera för bevisar hur unbiased spelpressen har blivit. Förstår verkligen inte syftet med att alienera halva sin publik på det här sättet och varför det måste tvingas in i precis allting. Det är så många av oss som är så extremt trötta på den här typen av propaganda att hela spelupplevelsen förstörs och spelglädjen totalt dör.

Föga förvånande, så kan man slippa den politiska propagandan genom att köpa Mellanösterns version där man tagit bort propagandan, så tydligen så går det om utvecklaren bara vill. Men att det är det som krävs för att kunna avnjuta ett spel utan "moderna" politiska inslag är för mig helt oacceptabelt och befängt. Ge mig bara Spidey från 90-talet eller före 2015. Ska det vara så himla svårt?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Landar nog på en 4/5. Jag tycker spelet tar enorma steg framåt, men också ett par bakåt.

Tycker att striderna har blivit tråkiga. Det har blivit ett för stort fokus på att använda sig av abilities och sin ultimate istället för att slåss. Känner inget behov av att ta mig an fiender på lite olika sätt som tidigare, utan jag bara använder mina förmågor och bränner på med min superstarka förmåga och där är den fighten slut.

Saknar många av de gadgets som försvann också. Stealth och strider är allmänt tråkigare för mig då man inte har lika många intressanta val som tidigare, och de få gadgets man har är otroligt tråkiga i jämförelse.

Håller också med om att spelet är för kort. Med två Spindelmän den här gången som delar tid hade jag gärna sett att spelet var längre. Slutet kändes också som att de bara sprang igenom istället för att låta saker ta sin tid.

Får nog ta och skriva min egen medlemsrecension i långa loppet. Lite besviken fast jag ändå ger ett bra betyg i slutändan.

Jag håller verkligen med om alla gadgets och jag tror absolut inte spelet hade blivit tråkigare utan de. Mer fokus på ren fighting hade jag helt klart föredragit.

Spoiler!

Störde mig lite på att alla bossar fick nya livstaplar 3 gånger innan man kunde besegra de. Blev inte roligare i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Har stött på en och annan lite bugg. En gång fastnade spelet i slowmotion och några gånger så har fiender "fastnat". Som här! Älskar att kameran får tokspel.

https://www.youtube.com/watch?v=VPOCYvoc3gY

Jag har stött på massor av buggar vilket jag inte väntat mig. Spelet har kraschat en handfull gånger, har behövt starta om en bossfight också.. och en drös kosmetiska buggar. Den roligaste var när spindelmannen förvandlades till en liten vit kvadratisk låda… som kunde slåss, svinga sig osv. Oväntat att detta var årets buggigaste spel hittills för mig. Fortfarande ett grymt bra spel, haft väldigt roligt hittills.

Medlem

Får 4,5/5 av mig. Inte samma wow-faktor som med ettan, som enligt mig var det bästa Spider-Man spelet någonsin. Ett riktigt bra spel, men det når inte hela vägen upp till 5/5.

Medlem

Utan tvekan 5/5 och ett av årets absolut bästa spel tillsammans med Hogwarts Legacy och Baldurs Gate 3.

Medlem

Spoiler varning om du inte spelat det!!

3/5, Spider man remaster ser bättre ut och körs bättre på Ps5, sen var spelet sådär. Halva spelet var bra men resten blev som ett boss rush spel. Boss efter boss efter boss, medans första halvan knappt hade något.

Medlem

Mycket bra spel, men alla mini-pussel med DNA och sånt skit var verkligen skräp, likaså all gameplay som MJ, eller vanliga karaktärer utan mask.

I övrigt, kanonbra!

Medlem
Skrivet av insilence:

Mycket bra spel, men alla mini-pussel med DNA och sånt skit var verkligen skräp, likaså all gameplay som MJ, eller vanliga karaktärer utan mask.

I övrigt, kanonbra!

Instämmer! I det första spelet körde jag igenom alla liknande pussel men i 2an skippade jag de direkt för jag visste precis vad jag inte skulle missa. Delarna med MJ kunde de verkligen skippat den här gången också även om jag tyckte de var något bättre än i det första spelet.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Jag har stött på massor av buggar vilket jag inte väntat mig. Spelet har kraschat en handfull gånger, har behövt starta om en bossfight också.. och en drös kosmetiska buggar. Den roligaste var när spindelmannen förvandlades till en liten vit kvadratisk låda… som kunde slåss, svinga sig osv. Oväntat att detta var årets buggigaste spel hittills för mig. Fortfarande ett grymt bra spel, haft väldigt roligt hittills.

Tror det har sin förklaring runt 8:10 in i denna video, dag 1 patchen medförde en hel del nya buggar som inte förekom under recensionsperioden.

Medlem

Plöjde igenom mainstory och lånade ut det till en polare. Helt ok men inget man hänger högt i julgranen. nånstans i mitten typ 3/5.
Tyckte det var alldeles för likt det första spelet och till skillnad från många så gillade jag inte vingdräkten. Tyckte den förenklade svingandet till en för alldeles simpel nivå. Första spelet var nytt och fräsht, detta var mer av det gamla tyvärr.

Medlem

Så woke att man stänger av skiten.

Fragtjuv

Och där trillade platinum trophy in! Väldigt enkel måste jag säga. Jag tyckte att många side quests var kanon och de var lagom till antalet.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar