Sätt ditt betyg på Total War: Pharaoh

Robot
Sätt ditt betyg på Total War: Pharaoh
Medlem

Känns lite som att SEGA pressar CA att tjäna in mer pengar genom att släppa de mindre och fokuserade Total War-spelen till i fullpris (Pharao kostar €60). Tänker på att de lade ner Hyenas-spelet från CA som tydligen kostat rejält med pengar. Warhammer III innan har fått rätt dålig kritik, även om det sålt en del. Total War-serien verkar ha hamnat lite i av ett hörn, de behöver förnya konceptet. Jag själv har inte spelat något Total War sen Warhammer II, och det är från 2017.

Medlem

Är dom här spelen så stora så att man får ett vettigt snitt på en omröstning? Känner typ en person som spelar tw. Men kom på nu att det är typ 50% av de jag umgås med.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Är dom här spelen så stora så att man får ett vettigt snitt på en omröstning? Känner typ en person som spelar tw. Men kom på nu att det är typ 50% av de jag umgås med.

Jag skulle säga ja. Total War är rätt populärt hos de som är intresserade av strategispel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Önskar att jag kunde uppbåda intresse.

Längtat efter ett historiskt TW och gillar verkligen tidsperioden, men det känns lite för "smalt" med en kultur/ett land. Hade samma problem med Shogun 1 och 2, även om de var magnifika.

Medlem

Behövs bättre rubrik. Jag föreslår:

Fy Farao eller toppen på pyramiden?

Fy Farao eller Ra-sande bra?

Andra förslag?

Medlem

Jag vet inte om det är Total War-serien som har kört fast, eller jag som har tröttnat på konceptet. Allt jag vet är att det gått mer än ett decennium sedan det ryckte i baguetten av ett Total War-spel. Det känns nästan som om de bara re-skinnar och paketerar om samma gamla spelupplevelse gång på gång. Inte ens med Warhammer lyckades de skapa något som kändes mer än aningen annorlunda gentemot de gamla historiska titlarna.

Med det sagt har jag ingen tydlig vision av hur spelserien skulle kunna förbättras. Kanske mer fokus på krigs-aspekten och mindre fokus på handel och sådant trams. Och gärna lite mer tempo på slagfältet. Kanske möjlighet att styra enheterna ner på individnivå. För i ärlighetens namn är dagens TW-strider ganska ointressanta. Fina att titta på, men utan större spelupplevelse.

Haha, fan vad gammal och bitter jag låter. Säkert för att jag levt med spelserien i 23 år. Kanske dags för mig att gå vidare och låta en ny generation njuta av spelen istället.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar