Starfield är 3,3 bra (cirka)

Robot
Starfield är 3,3 bra (cirka)
Avstängd

Objektivt är spelet godkänt ur ett tekniskt och kreativt perspektiv. Sen kan man subjektivt tycka att det är det roligaste man någonsin spelat.

Dödgrävaren

Jag saknar immersion helt å hållet och tycker main plotten är riktigt ointressant. Utforskandet likaså, tycker inte deras Creation Engine klarar skalan som spelet hade behövt för att det skulle kännas riktigt nice.

Men gunplayet är ok, i FZ-betyg skulle jag nog ge det en 2/5.

Medlem

Tycker betyget 3 är mitt i prick gällande starfield
.

Medlem

Rimligt. Nästan alla element i Starfield är som högst mediokra i dagens standard.
Det finns något spel som gör varje avseende bättre där ute. Vare sig grafiskt, karaktärsbyggande, berättande, musik eller exploration.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Efter att ha spelat några andra rymdspel de senaste veckorna så kan man ju ärligt säga att hela rymddelen av Starfield är pinsamt dålig, men MSQ och de faction quests som finns leder ändå till en trea, tycker jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem

Tycker tre är nästan för högt. Men jag röstade tre för ibland så hade jag väldigt kul med skjut delen av spelet.

Medlem

4/5 för min del. Bästa jag spelat hitils i år, smaken är som baken, delad. Förstår fullständigt att andra inte gillar det och tycker att andra spel är bättre.

Medlem

Rätt trist att höra. Jag har inte haft tid att köpa/spela det än, men hade nog hoppat på tåget ifall betygen hade varit bättre. Nåja, man kan ju hoppas på att de tar åt sig av folks spelupplevelse och bestämmer sig för att göra något åt det i en patch eller expansion...ifall det går.
Jag hade verkligen velat spela ett bra rymdspel med mycket handling och utforskande.

Medlem

Jag kan tyvärr inte uttala mig. Med mitt RTX 3070 så är det helt ospelbart med alla inställningar på low. Spelet fryser någon sekund varje gång jag avfyrar ett vapen. Det tar också flera sekunder att öppna en meny. Ljudet ligger också alltid flera sekunder efter. Jag har lyckats tvinga mig runt på Kreet ett tag. Men det känns inte värt min tid.

Medlem

Svin kul att folk lirar och gillar skiten. Men jag har börjat spela outer worlds istället. Trött på todds spelmekanik. och det man ser online är ju inte jättebra direkt.


signatur

Allätare

Spelet är helt ok men hade kunnat vara så mycket mer. Starfield hade möjlighet att kunna bli något av en 4X light titel, man har redan byggt in många olika saker som hade funkat perfekt om man hade tex ett något mer invecklat finanssystem.

Edit: Spelet jag tänker på som förebild när det gäller mina drömmar för Starfield är X-series (X-3 och X-4)

Medlem

2A
Xbox X-version 30 FPS inte var tillfredsställande och spelet kändes för mycket som Call of Duty. Jag hade behövt funktioner som VATS eller taret lock men icke, Riktigt tråkigt va det !

Medlem

Spelade det som en tok i runt 30/40 timmar och sen fick jag tvinga mig igenom slutet for jag tappade intresset helt och hallet. Flera tydligen som har samma erfarenhet.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

"bra" är väl och ta i, som bäst är det "ok"

Medlem
Medlem
Skrivet av rosroborb:

Jag kan tyvärr inte uttala mig. Med mitt RTX 3070 så är det helt ospelbart med alla inställningar på low. Spelet fryser någon sekund varje gång jag avfyrar ett vapen. Det tar också flera sekunder att öppna en meny. Ljudet ligger också alltid flera sekunder efter. Jag har lyckats tvinga mig runt på Kreet ett tag. Men det känns inte värt min tid.

Jag har samma kort och hade samma problem, men det visade sig ha med hårddisken att göra. Installerade om spelet på min M2 SSD och sen rullade det på hur bra som helst

Medlem
Skrivet av rosroborb:

Jag kan tyvärr inte uttala mig. Med mitt RTX 3070 så är det helt ospelbart med alla inställningar på low. Spelet fryser någon sekund varje gång jag avfyrar ett vapen. Det tar också flera sekunder att öppna en meny. Ljudet ligger också alltid flera sekunder efter. Jag har lyckats tvinga mig runt på Kreet ett tag. Men det känns inte värt min tid.

Du råkar inte ha det installerat på en HDD?

Medlem

6/10 på min skala

Medlem

Spelet är ju så himmla tråkigt. Train sim world är ju till och med roligare. Får 2/5.

Avstängd

Klarat spelet och hade mycket roligt, 4 av 5.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Tycker man kunde förväntat sig mer av ett företag i denna kalibern. Trist på många sätt, tekniskt som i utförande. De lyfter inget om man jämför med deras tidigare titlar som tog branchen framåt. Resultatet bli mellanmjölk.
Man har fegat

Medlem

Har kört spelet 150h och ger det 3/5 men vill ge det 2/5 för att de är så sjukt enformigt ibland och man köra samma uppdrag efter man kommer till nya universum. Hur man tar Powers i templen, modda jag bort för var det dåligaste jag någonsin har sett i ett spel vem fan kom på att det skulle vara kul. Sen är NPC sjukt tråkiga att lyssna på. Fast spelet hade sin charm i Björn då det var något nytt och alla roliga buggar längs vägen. Får testa det igen om 2-3 år se om det har förändras något eller när dlc:n kommer. Tror community får fixa spelet som alla andra Bethesda spel för de lyckas inte själva oftast. Bara titta i alla andra spel där de plockar vad communityn har gjort och för in det och säljer spelet på nytt. Kolla bara hur många varianter de släppt av Skyrim som är mycket bättre det är nu efter alla år.

Medlem

Each to their own men dom som ger det 5/5 eller mästerligt .. Ni kan inte vara svårflörtade i spelväg.
1/5 - undermåligt. Uselt.

Medlem

Årets största spel med sämst betyg?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

3/5 för min del. En svag trea. Levde inte alls upp till hypen, och det är knappt det är ett rymspel. Det är en teleport/zon simulator där du äger ett rymdskepp som endast fungerar som lager.


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

Solklar 5:a för min del efter 200+ timmar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Each to their own men dom som ger det 5/5 eller mästerligt .. Ni kan inte vara svårflörtade i spelväg.
1/5 - undermåligt. Uselt.

Och du som ger det lägsta möjliga betyg, lägre än vad du kan sätta på något annat spel genom tiderna, måste vara väldigt lyckligt lottad med vilka spel du utsatts för genom åren

För mig är det väl 3,5/5 så jag satte en trea här. Väntade mig ett bethesdaspel i rymden och fick ett bethestaspel i rymden men jag hade dock hoppats på mer meningsfullt utforskande och att känslan av upptäcktsfärd skulle ha varit mer konsekvent närvarande. Aningen besviken men det är i mitt tycke varken ett mästerverk eller en katastrof.

Medlem

definitivt inte värt en 3/5 i betyg... närmare en svag 2a eller stark 1a... ligger och pendlar! Dom har i stort sett inte lyckats med något som dom inte redan gjort för 10 år sedan eller tagit ett kliv teknologiskt! Det enda som är kul är gunplayen. Resten högt mediokert och gav upp vid lvl 40 för jag hade så jävla tråkigt! Orkade inte ens spela klart storyn för den var så meh...

12
Skriv svar