Allt vi vet om framtidens Assassin's Creed

Robot
Allt vi vet om framtidens Assassin's Creed

Red, Hexe och Infinity. Vi blickar framåt mot nästa generations Assassin's Creed.

#assassins-creed, #assassins-creed-hexe, #assassins-creed-infinity, #assassins-creed-red


Medlem

Man kunde inte ha anat att det fortfarande skulle släppas AC-spel såhär 16 år senare. Så många som gnällde på det första spelet. Och nu går de tillbaka till rötterna

Medlem

AC Nexus, det mest intressanta från Ubisoft på många år 🤞


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Assassin's Creed har tappat mig som spelare för länge sedan, men med VR spelet så är jag hypad!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Assassin's Creed i VR skulle vara så coolt, och jag äger ett PSVR2, men den där PS3-grafiken får mig att spy!

Jag fattar inte att alla VR-spel ser mer än 10 år gamla ut, att de måste göras så fula bara för att kunna köras i 90fps.


signatur

Memento Mori

Medlem

Efter besvikelsen med Valhalla och nu Mirage blir det inga mer assassin's creed spel. Tack för kaffet Ubisoft.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Assassin's Creed i VR skulle vara så coolt, och jag äger ett PSVR2, men den där PS3-grafiken får mig att spy!

Jag fattar inte att alla VR-spel ser mer än 10 år gamla ut, att de måste göras så fula bara för att kunna köras i 90fps.

Det ser så klart sämre ut i 2d än i headsetet.
Men sen också vad man är van vid.
Sen släng på lite dynamiskt ljus och skuggor så ser det bra ut, nått som Quest 3 verkar kunna hantera till skillnad mot Quest 2.

VR spel måste designas på ett annat sätt.
Dels för att flyta och dels för att man ser alla fel mycket tydligare som aliasing och flickering.
Det visar sig tydligast i spel som är gjort för 2d men kör VR mod.
Går inte köra samma inställningar i VR som 2d


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Börjar få en liten nytändning av att vilja spela AC spel nu, men medger att Valhalla går väldigt väldigt trögt, har väl nött runt 90timmar och är inte i närheten av slutet......segt.

Ser fram emot Red men mobila och VR hoppar jag nog över.

Medlem

Finns det ens någon framtid för denna serie? Mirage var urtrist. Valhalla sög. Otroligt mediokra skitspel maskerade som AAA-titlar. Minns när Valhalla var ett favorit spel på FZ, jag förstod ingenting.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Finns det ens någon framtid för denna serie? Mirage var urtrist. Valhalla sög.

Många tyckte samma om första spelet. 16 år senare så släpps det fortfarande spel i serien.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Många tyckte samma om första spelet. 16 år senare så släpps det fortfarande spel i serien.

De första spelen var nyskapande, att göra samma sak i tjugo år men sämre ?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Sista AC spelet som var värt sitt namn var det som utspelades i Paris under revolutionen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Många tyckte samma om första spelet. 16 år senare så släpps det fortfarande spel i serien.

Har funnits ett par höjdpunkter visst. Men inte de senaste släppen. Mirage skulle ju vara något extra men var bara lathet trist, inget nytt. Ett förra gen spel som säljs för fullpris.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

De första spelen var nyskapande, att göra samma sak i tjugo år men sämre ?

Många sa att första spelet var enformigt och tråkigt. Många ville ha större spel, och det fick de.

Medlem

Nexus + Hexe verkar mest intressant/nytänkande. AC i VR och en i skräck anda liksom, nice!

Medlem
Skrivet av alias:

Finns det ens någon framtid för denna serie? Mirage var urtrist. Valhalla sög. Otroligt mediokra skitspel maskerade som AAA-titlar. Minns när Valhalla var ett favorit spel på FZ, jag förstod ingenting.

Så länge folk köper AC spelen så kommer det fortsätta komma fler...

Medlem
Assassin's Creed: RED

Assassin's Creed: RED är det enda som är intressant för mig då jag älskar dessa massiva AC spelen likt de 3 senasate (Innan Mirage). nämligen AC: Origins, AC. Odyssey och AC: Valhalla. Enorma, vackra världar att få utforska med en utsökt knivskarp grafik. Fantastisk upptäckarglädje. Spännande strider och historia även. Dessa 3 mastodont (films-määts ) spel passar mig perfekt.

Möjligtvis även Assassin's Creed: Hex då jag dyrkar allt vad SKRÄCK heter. Då ska det dock vara övernaturliga fenomen som spöken, demoner och monster. Vaniga simpla mördare rör mig inte. Sånt ser jag inte som skräck...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar