Super Mario Bros. Wonder

Robot
Super Mario Bros. Wonder

Nintendo gör det Nintendo gör – ren spelglädje.

#nintendo, #super-mario-bros-wonder, #switch


Medlem

Självklart en 5a! Fantastiskt spel!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Spelet ser otroligt mysigt ut.
Nintendo är verkligen i sin allra bästa form nu med Switch.

Medlem

Skulle det funka att spela tillsammans med en 4-åring och en 6-åring eller är det för svårt?
De spelat något annat än mariokart tidigare.

Skribent
Skrivet av PapaBear:

Skulle det funka att spela tillsammans med en 4-åring och en 6-åring eller är det för svårt?
De spelat något annat än mariokart tidigare.

Bra fråga. Det finns banor som testar ens skicklighet. Helt klart. Men de borde kunna ha skoj med det. Även om det då och då kan kräva tungan rätt i mun och fokus.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Skulle det funka att spela tillsammans med en 4-åring och en 6-åring eller är det för svårt?
De spelat något annat än mariokart tidigare.

Jag spelar lite med en 4-åring som inte är speciellt van med handkontroll. Det fungerar helt okej.

Det som är bra är att man kan välja karaktärer som inte tar skada av fiender. Det underlättar en hel del

Medlem

Det bästa side scroll-Mario på väldigt, väldigt länge. Nintendo har lyckats förnya Mario på ett sätt som känns väldigt konstigt, men ändå rätt. Ny röst, ny och tokig level design som man inte är van vid med Mario. Det känns som ett typiskt Mario-spel, men ändå inte. Det är som att varenda level bjuder på något nytt och överraskande, och man vill bara fortsätta spela. Utan tvekan 5/5!

Medlem

Välförtjänt 5/5, jag/vi har så kul med det! En kavalkad i kreativitet och spelglädje.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det bästa side scroll-Mario på väldigt, väldigt länge. Nintendo har lyckats förnya Mario på ett sätt som känns väldigt konstigt, men ändå rätt. Ny röst, ny och tokig level design som man inte är van vid med Mario. Det känns som ett typiskt Mario-spel, men ändå inte. Det är som att varenda level bjuder på något nytt och överraskande, och man vill bara fortsätta spela. Utan tvekan 5/5!

Jag får nästan lite Rayman-vibbar av bandesignen av de trailers jag sett. Och det är något väldigt positivt i så fall. Kanske får bli ett köp ändå, trots att jag lovat mig själv att inte falla för nintendohypen efter besvikelse av både zelda och 3d-mario. Men 2d-Mario är ju najs ändå 😅

Medlem

Har spelat för lite för att recensera spelet, men av det jag spelat hittills känns det att det är ett 5/5-spel. Svårt att sätta fingret exakt vad som är så bra, utan det är helt enkelt sådär genombra in på varenda tänkbar detalj, som Nintendo är bland de få som lyckas få till.

Medlem
Skrivet av PapaBear:

Skulle det funka att spela tillsammans med en 4-åring och en 6-åring eller är det för svårt?
De spelat något annat än mariokart tidigare.

Spelar med en 4,5 åring och det funkar helt okej. En del moment är lite för svåra för honom men spelar man fler än en, får spelarna en chans att återupplivas när de "dör". Man kan spara in lite extraliv så sätt och springer "ledaren" för långt fram följer de andra efter automatiskt till slut.

Man kan spara två power ups också vilket behövs ibland. De karaktärer som inte tar skada kan inte heller förvandlas och det är en deal breaker för min medspelare.

Lite ojämn svårighetsgrad på banorna emellanåt men riktigt kul spel. Banorna är graderade med stjärnor som visar hur svåra de är och det verkar mest handla om platformsmoment.

Medlem

Jag köpte detta och Spider-man 2 igår. Har inte ens startat Spider-man 2 än, Wonder är fantastiskt roligt. Särskilt i soff-coop.

Testpilot

Kul med bra betyg! Men detta är nästan ett plus för mig:

Andra hälften av spelet är bättre än den första

Det är ju roligare om spelet blir bättre och bättre tänker jag?

Medlem

Är personligen trött på 2d-spel. Föredrar 3 dimensionella spel. Detta ser dock roligt ut att lira tillsammans med andra. Äskar spel där man slukas in i en tung historia som helt utspelas i 3D. Stora äventyr. Jag är verkligen inte NiNTENDOS målgrupp.

Skrivet av PapaBear:

Skulle det funka att spela tillsammans med en 4-åring och en 6-åring eller är det för svårt?
De spelat något annat än mariokart tidigare.

Det tror jag absolut att det skulle fungera och så roligt ni kan ha tillsammans. Hälsade på syrran idag och hon har en 6 årig pojke och det skulle passa bra med detta spel tror jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Redaktör

Mike fick mig att åka iväg och köpa det. Hann spela 5 minuter innan son + kompis snodde Switchen. Får bli nattspel när alla andra somnat.


signatur
Medlem

Ser mysigt ut. Mario fungerar helt klart bäst i 2D.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mutumba:

Kul med bra betyg! Men detta är nästan ett plus för mig:

Andra hälften av spelet är bättre än den första

Det är ju roligare om spelet blir bättre och bättre tänker jag?

Jag antar att att vad som menas är att den första halvan inte är lika bra, helt enkelt. Därav minus. Men jag kan ha fel!

Skribent
Skrivet av Mikael Berg:

Jag antar att att vad som menas är att den första halvan inte är lika bra, helt enkelt. Därav minus. Men jag kan ha fel!

Ja. Det var lite poängen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Kul med bra betyg! Men detta är nästan ett plus för mig:

Andra hälften av spelet är bättre än den första

Det är ju roligare om spelet blir bättre och bättre tänker jag?

Ja. Jo. Förstår hur du tänker. Första halvan är inte dålig. Men den bleknar lite jämfört med andra halvan. Vilket är lite synd. Beroende på perspektiv.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Man kanske skulle ta och införskaffa en Switch snart, det känns som man har gått miste om en del. Gillar dock inte att deras spel inte går ner i pris så skulle bli väldigt dyrt att ta igen allt man missat..

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Man kanske skulle ta och införskaffa en Switch snart, det känns som man har gått miste om en del. Gillar dock inte att deras spel inte går ner i pris så skulle bli väldigt dyrt att ta igen allt man missat..

Jag fyndar ofta Switch-soel på Tradera. Även Nintendos egna titlar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Har precis kört dryga timmen av spelet och HERREGUD vilket mysigt spel. Helt klart 5 av 5. 4.5 av 5 förresten. Gillar inte elefanten. Jag vill ha MARIO. Inte en j*vla elefant som används alldeles för mycket tycker jag...

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Man kanske skulle ta och införskaffa en Switch snart, det känns som man har gått miste om en del. Gillar dock inte att deras spel inte går ner i pris så skulle bli väldigt dyrt att ta igen allt man missat..

Jag har ingen källa men det är väl prat om en Switch 2? Jag hade definitivt väntat in den. Switchen är ändå 7 år gammal nu.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag har ingen källa men det är väl prat om en Switch 2? Jag hade definitivt väntat in den. Switchen är ändå 7 år gammal nu.

Om man kan få tag på en begagnad billigt kan det vara värt det. Men jag är knappt ens sugen på att köpa nya joy-cons eftersom jag väntar på ny maskin. Är ju iof för att Joy-cons är dubbelt så dyra som dom borde vara

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Om man kan få tag på en begagnad billigt kan det vara värt det. Men jag är knappt ens sugen på att köpa nya joy-cons eftersom jag väntar på ny maskin. Är ju iof för att Joy-cons är dubbelt så dyra som dom borde vara

GALET DYRA!
850 spänn för det plastamöget?!
450 kr hade känts rimligt.

Nä, man är ju sugen på detta Mario-spel, men som ni skriver, köpa begagnad Switch, kanske med drifting-problem eller vänta tills nya Switch 2 och hoppas att det är bakåt-kompatibelt?

Men lägga 3500 kr på ett nytt Switch plus antal hundra för spelet, nja, så roligt ska vi inte ha. Känns som man missat det tåget.

Medlem
Skrivet av Håkan:

GALET DYRA!
850 spänn för det plastamöget?!
450 kr hade känts rimligt.

Nä, man är ju sugen på detta Mario-spel, men som ni skriver, köpa begagnad Switch, kanske med drifting-problem eller vänta tills nya Switch 2 och hoppas att det är bakåt-kompatibelt?

Men lägga 3500 kr på ett nytt Switch plus antal hundra för spelet, nja, så roligt ska vi inte ha. Känns som man missat det tåget.

Går dock att byta spakarna på egen hand ganska enkelt, inget är fastlött. Spakarna kostar nästan inget, men man behöver en skruvmejsel man troligen inte har hemma och en bra pincett för väldigt billiga små flatkablar.

Redaktör
Skrivet av boogey:

Går dock att byta spakarna på egen hand ganska enkelt, inget är fastlött. Spakarna kostar nästan inget, men man behöver en skruvmejsel man troligen inte har hemma och en bra pincett för väldigt billiga små flatkablar.

Fast sånt där ska man inte behöva brottas med, i alla fall inte efter det första året eller så. Switch fyller snart sju år och Joycons är sannerligen inte billiga, då ska de funka. (Vilket de gjort för mig sen 2017, men det verkar nästan ovanligt.)


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser mysigt ut. Mario fungerar helt klart bäst i 2D.

Älskar Super Mario spelen som utvecklats i 3D. Super Mario Sunshine till GameCube hade jag riktigt skoj med.
Tyvärr har jag inte lirat Galaxy titlarna som finns till Wii.

Andra bra 3D spel är Super Mario 64, Mario Odyssey...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag tänker såhär: Det är nu barnen vill ha en Nintendo Switch. De vill inte vänta på Switch 2 (åtminstone inte de äldre, de vill nog ha PS5 kanske med tiden). Ok, vi har haft Switchen i några år så när vi skaffade den var det en no-brainer, men jag vidhåller att som barnfamilj (våran minsta är 5) finns det inga skäl att vänta in Switch 2, eller tro att de kommer att fastna för PS5 eller PC Master Race eller något senare och därför "hoppa över" Nintendoköp.

Det är nu de vill spela. Jag inser att man kan resonera annorlunda som vuxen, men ni som har barn i på väg in i spel-ålder - köp en Switch direkt. Skaffa spel billigt begagnat, eller på andra sätt, men vänta inte.

Jag tror egentligen att Kirby-spelen är populärare i 5-6-årsåldern än Mario, om man får tro mina huliganer här hemma, men det här var ett bra Mario spel som är fint att spela tillsammans.

Jag hade förresten jättekul när jag spelade med min 5-åring, får nog säga att vissa saker klarar hon bättre än mig (jag hoppar när jag ska attackera, eller tvärtom, ja, ni vet, hon trycker sällan fel knapp), men jag uppväger det med att ha spelat mycket spel förr

Skrivet av Tomas Helenius:

Fast sånt där ska man inte behöva brottas med, i alla fall inte efter det första året eller så. Switch fyller snart sju år och Joycons är sannerligen inte billiga, då ska de funka. (Vilket de gjort för mig sen 2017, men det verkar nästan ovanligt.)

Våra joycons funkade i flera år (vi har 2 par, så 4 st), sedan brakade de alla fyra ihop mer eller mindre samtidigt. Tror de vänstra gick sönder mest. Bergsala tog det, vi skickade in dem och kvitto, nu funkar de bra. Kontrollerna är 4-5 år gamla så utanför reklamationsrätt etc, men bara de inte såg skadade ut fysiskt skulle de repareras gratis, vilket skedde. Mycket bra.

Medlem
Skrivet av Håkan:

GALET DYRA!
850 spänn för det plastamöget?!
450 kr hade känts rimligt.

Nä, man är ju sugen på detta Mario-spel, men som ni skriver, köpa begagnad Switch, kanske med drifting-problem eller vänta tills nya Switch 2 och hoppas att det är bakåt-kompatibelt?

Men lägga 3500 kr på ett nytt Switch plus antal hundra för spelet, nja, så roligt ska vi inte ha. Känns som man missat det tåget.

Jag spelar mest med Pro Controllern, den är tyvärr också svindyr dock. Och eftersom vi inte vet om den kommer fungera på nästa Switch så är det inget jag hade köpt nu heller.

Billig begagnad Switch kan såklart vara värt det men då kan du nästan räkna med att Jon-cons är hyfsat slitna särskilt om barn har spelat på den.

Själv sålde jag min gamla och köpte en oled i somras, sisådär någon månad innan de utannonserade Switch 2. Tänkte lämna igen den på öppet köp men sonen protesterade

123
Skriv svar