Industrial Annihilation utannonserat – uppföljaren till Planetary Annihilation

Robot
Industrial Annihilation utannonserat – uppföljaren till Planetary Annihilation
Medlem

Man ska nog inte hoppa på detta tåget för fort. Utvecklaren övergav väl Planetary Annihilation innan de ens va klart.

Medlem

Spelade en del Supreme commander och tyckte det var rätt kul.
Inte super hypad inför detta, men den typen av spel tillsammans med stark modern hårdvara är intressant.
Fysiken, AI:n och skalan på det hela är rätt mäktigt.

Medlem

Om man gillar Supreme Commander eller gamla Total Annihilation så kolla in Beyond All Reason som för närvarande är gratis och under utveckling men extremt putsat trots det. Hysteriskt kul i multiplayer:
https://www.beyondallreason.info/

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Man ska nog inte hoppa på detta tåget för fort. Utvecklaren övergav väl Planetary Annihilation innan de ens va klart.

Ja och sen släppte dom en ny version eller hur det var.

Jag testade i vilket fall deras första spel och tyckte bland annat att svårighetsgraden var alldeles för hög.
Jag körde skirmish på lägsta svårighetsgraden för att lära mig spelet men fick stryk av AIn ganska snabbt varje gång.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Älskade TA och SupCom!
Men fastnade aldrig för PA. Vill gilla detta, men kanske borde prova BAR som föreslogs tidigare i tråden istället som nog ligger närmare det jag är ute efter.
Undrar om Chris Taylor (Originalskaparen av TA och SupCom) någonsin blir klar med sitt nya RTS som han pratat om i flera år nu…
Känns som att RTS genren behöver en boost. Borde finnas stora möjligheter nu tycker jag med kraftfullare datorer, bättre AI etc. De visioner som fanns med TA och SupCom borde vara lättare att infria och överträffa på ett snyggt sätt med dagens teknik. Mina favoritspel är ju 15-25 år gamla…

Medlem
Skrivet av 7ogus:

Älskade TA och SupCom!
Men fastnade aldrig för PA. Vill gilla detta, men kanske borde prova BAR som föreslogs tidigare i tråden istället som nog ligger närmare det jag är ute efter.
Undrar om Chris Taylor (Originalskaparen av TA och SupCom) någonsin blir klar med sitt nya RTS som han pratat om i flera år nu…
Känns som att RTS genren behöver en boost. Borde finnas stora möjligheter nu tycker jag med kraftfullare datorer, bättre AI etc. De visioner som fanns med TA och SupCom borde vara lättare att infria och överträffa på ett snyggt sätt med dagens teknik. Mina favoritspel är ju 15-25 år gamla…

Är ett gäng bakom Forged Alliance Forever (en fortsättning med Supreme Commander) som gör ett RTS, Sanctuary som kanske kan bli något.

Kommer helt klart hålla utkik på detta då jag älskar factory-spel. Men fastnade aldrig riktigt för PA.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Är ett gäng bakom Forged Alliance Forever (en fortsättning med Supreme Commander) som gör ett RTS, Sanctuary som kanske kan bli något.

Kommer helt klart hålla utkik på detta då jag älskar factory-spel. Men fastnade aldrig riktigt för PA.

Wow, tack för tipset! Helt missat detta. Ser ut att vara mer eller mindre exakt det spel jag väntat på sedan Forged Alliance. Upp med Sanctuary på FZ-framsidan vettja! 😊 Till och med Chris Taylor verkar ge sin blessing till projektet. Verkar bli dags för ny dator år 2025 då…

Medlem
Skrivet av 7ogus:

Wow, tack för tipset! Helt missat detta. Ser ut att vara mer eller mindre exakt det spel jag väntat på sedan Forged Alliance. Upp med Sanctuary på FZ-framsidan vettja! 😊 Till och med Chris Taylor verkar ge sin blessing till projektet. Verkar bli dags för ny dator år 2025 då…

Forged Alliance forever fortsätter att patchas regelbundet och är kul att spela också.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

ELF
Medlem

Har fortfarande knappt rört PA.
Men minns att som turtler så var det svårt att skydda sig från fienden då man har basen mitt på kartan var man än placerar sig.
Man måste verkligen tänka om när banan är en sfär och inte en platt rektangel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

För er som vill ha mer klassisk TA så finns Beyond all reason. Gratis och riktigt kul.

PA gick inte hem för mig alls. Spelade några compstomp-rundor men nä... jag vet inte. Var inte alls min kopp te tyvärr men detta ser faktiskt bättre ut så jag har hoppet uppe.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Ja som tidigare sagt här spela Forged Alliance Forever(Supreme Commander Forged Alliance)
Alt: BAR(Beyond All Reason) som är en spiritual uppföljare till Total Annihilation och Supreme Commander... Men som är i en Alpha dock fullt spelbart och ska komma till Steam i framtiden som beta/early access antar jag.

https://www.beyondallreason.info/


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Spring engine

En av de första med samma koncept https://springrts.com/
Kom i vacuumet av TA försvann. Riktigt bra.

1
Skriv svar