Konsolspelare kommer kunna använda vissa Cities: Skylines 2-moddar

Robot
Konsolspelare kommer kunna använda vissa Cities: Skylines 2-moddar

Men moddar hamnar inte på Steam Workshop.

#cities-skylines-2, #moddar


Medlem

Grymt, hoppas det här blir standard framåt! Många spel blir så mycket bättre med mods och för många av dem finns det ingen anledning att inte kunna köra dem även på konsolerna.

Medlem

så borde det alltid vara, spec spel som detta måste man ju i stort sett modda för bästa upplevelse


signatur

//monster

Medlem

Sony och Microsoft borde släppa sin egna plattform för moddar så att det kan bli mer vanligt för konsol spel att få moddar.

Medlem

Bra och dåligt

flera får moddar

Men betyder kanske att utvecklarna av Skylines kommer kunna bestämma vad för typ av moddar som är tillåtna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bra och dåligt

flera får moddar

Men betyder kanske att utvecklarna av Skylines kommer kunna bestämma vad för typ av moddar som är tillåtna

Om de låser det till enbart Paradox moddar är det trist. Många andra spel har alltid varit öppna för externa moddar oavsett om det finns en central moddplats också.

Är det bara jag som vägrar moddar? Jag vill bara ha originalet med officiella uppdateringar. Typ om det blev tillåtet att modifiera Coca Cola så hade jag vägrat trots att många svor att moddade versioner är godare. För mig är moddar något som besudlar produkten.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Är det bara jag som vägrar moddar? Jag vill bara ha originalet med officiella uppdateringar. Typ om det blev tillåtet att modifiera Coca Cola så hade jag vägrat trots att många svor att moddade versioner är godare. För mig är moddar något som besudlar produkten.

Är väll gött att modda spel är helt valfritt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Konsol? Låter som ett fruktansvärt jobbigt spel att lira med handkontroller.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Är det bara jag som vägrar moddar? Jag vill bara ha originalet med officiella uppdateringar. Typ om det blev tillåtet att modifiera Coca Cola så hade jag vägrat trots att många svor att moddade versioner är godare. För mig är moddar något som besudlar produkten.

Rom och cola-modden till coca cola kan jag annars rekommendera 😉

OT så spelar jag nästan allt utan moddar första vändan. Moddar är för mig ett sätt att få ut ännu mer glädje av spelet i efterhand.

Skrivet av Kalliban:

Rom och cola-modden till coca cola kan jag annars rekommendera 😉

Touché 😆

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Är det bara jag som vägrar moddar? Jag vill bara ha originalet med officiella uppdateringar. Typ om det blev tillåtet att modifiera Coca Cola så hade jag vägrat trots att många svor att moddade versioner är godare. För mig är moddar något som besudlar produkten.

Vissa moddar vägrar jag i online spel ex sådana räknas som fusk. Men är de tillåtna och jag tycker de förbättrar spelet ser jag ingen anledning till spela en sämre version av spelet.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Är det bara jag som vägrar moddar? Jag vill bara ha originalet med officiella uppdateringar. Typ om det blev tillåtet att modifiera Coca Cola så hade jag vägrat trots att många svor att moddade versioner är godare. För mig är moddar något som besudlar produkten.

Igår drack jag en omoddad cola, direkt ut burk. Annars moddar jag ofta med glas, is och citron.

1
Skriv svar