Minecraft har nu sålts i hiskeliga 300 miljoner exemplar

Robot
Minecraft har nu sålts i hiskeliga 300 miljoner exemplar

Och är tidernas mest sålda tv-spel med väldigt bred marginal.

#Minecraft, #Mojang


Medlem

Det har såklart tagit en stund innan man uppnått denna försäljningssiffra men spelet är onekligen tidlöst.

Spelar det fortfarande, främst på sommaren när man har semester.

Medlem

Imponerande och verkligen välförtjänt!
Finns väl t.om till osthyvlar nu för tiden?

Medlem

Var det 20 miljarder Microsoft köpte det för? Helt plötsligt låter det som en riktig bra affär för dem.

Medlem

Fan, då tycker man ju att de kunde ha råd att fixa RTX för PS5 också.

Medlem

Minns inte vad jag köpte det för under alfaperioden, en hundring kanske?

Helt klart det bästa spelköpet jag gjort!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Och fortfarande ingen next gen update WTF!

Xbox köper Minecraft, men gör inte en Xbox next gen update så Xbox konsolen har den bästa versionen, vad är det för fel på Microsoft ?


signatur

World of Warcraft förgyller livet

Medlem

Tråkigt spel.

Medlem
Skrivet av pazu:

Tråkigt spel.

Det tycker jag också. Dock helt otroliga siffror och helt magiskt att det skapats ett spel som underhåller massor 😊

Medlem

Efter att inte ha spelat Minecraft under flera år så laddade man hem det tillsammans med ett modpaket ("FTB Skies" just nu) och vips så kan man hålla sig sysselsatt hur länge som helst...

Tycker det passar utmärkt som ett litet break mellan alla sysslorna.

Medlem

Roligt spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av Warcraft:

Och fortfarande ingen next gen update WTF!

Xbox köper Minecraft, men gör inte en Xbox next gen update så Xbox konsolen har den bästa versionen, vad är det för fel på Microsoft ?

Jag är rätt ny på Xbox. Kan du utveckla detta, är nuvarande version dålig på Xbox?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Roligt spel.

Skrivet av memorycard:

Ett spel.

Skrivet av KoP:

Jag läste det i omvänd ordning i kommentarerna nedanför nyheten och trodde det var en variant av "Du. Du hast.".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag läste det i omvänd ordning i kommentarerna nedanför nyheten och trodde det var en variant av "Du. Du hast.".

Haha lätt misstag att göra ändå


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

vad är det här för larv

Medlem
Skrivet av quadratis:

Spelar man inte videospel på datan?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Var det 20 miljarder Microsoft köpte det för? Helt plötsligt låter det som en riktig bra affär för dem.

Det var väl också pengar som bara låg och "skräpade" och som dom ville undvika att betala skatt för om jag inte missminner mig?


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Var det 20 miljarder Microsoft köpte det för? Helt plötsligt låter det som en riktig bra affär för dem.

Jo, jag undrar hur mycket de har tjänat på bara merch och licensering.

1
Skriv svar