30 % mindre PS5-modell avslöjad, med avtagbar skivläsare

Robot
30 % mindre PS5-modell avslöjad, med avtagbar skivläsare
dyb
Medlem

Nää, jäklar vilken bula.

OG Ps5 med läsare stannar kvar på min hylla

Medlem

Betala extra för att ha den ståendes…

Medlem

Den "fysiska" versionen: Är det egentligen digital version med bluray skivläsare redan monterat? 🤔

Medlem

Härligt att Sony satsar på valmöjligheter när Microsoft tänkt tvinga på folk heldigitala konsoler. Bra att man satsar på en modulär skivläsare med så att det går att köpa på sig en reserv innan konsolen försvinner.

Medlem

Har de slimmat till priset då?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

It's not a lake, it's an ocean

Fortfarande dödsful. Fortfarande för stor. Men credd för att de behåller skivläsaren i alla fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Fortfarande dödsful. Fortfarande för stor. Men credd för att de behåller skivläsaren i alla fall.

Credd????? Vore snarare jävligt illa om dom valde att ta bort den mitt i en generation.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av korvmos:

Credd????? Vore snarare jävligt illa om dom valde att ta bort den mitt i en generation.

Ja, rykten går ju om Microsofts planer...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Ett tillägg:

Att man nu måste köpa till ett ställ om man vill ha konsolen stående kan tyckas snålt snålt. Men det antyder ju att Sony kanske har rättat till designfelet att PS5 behövde ett ställ till och med för att ligga ned, vilket vore ett steg framåt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Fan jag vill nästan ha den. Mindre storlek och man slipper det fruktansvärda stativet, som dessutom är trasigt på min. Men kan inte rättfärdiga att bränna 5000:- för det... Eller?

Medlem
Skrivet av strangelove:

Fan jag vill nästan ha den. Mindre storlek och man slipper det fruktansvärda stativet, som dessutom är trasigt på min. Men kan inte rättfärdiga att bränna 5000:- för det... Eller?

5000 kr?
500 euro eller 549 euro, dvs 6000 kr eller 6600 kr, utan elektronikskatt, så blir nog 6500 kr och 7000 kr.

--

Hur vore det om Sony lagt upp jämförelsebilder?

Medlem

Helt meningslöst, släpp en konsol som är kraftfullare istället.

Medlem

Jag har ju aldrig ångrat mitt dag 1-köp efter att de visat sina slimvarianter iaf. Designmässigt har de aldrig överträffat originalen imo. Värst var ju PS3an där man slajdade en lucka manuellt för att stoppa i skivan. Fy fan!🤮😄

Med det sagt är ju en mindre storlek välkommet och ett riktigt smart drag att erbjuda en skivläsare till den digitala versionen.

Skrivet av McNord:

Helt meningslöst, släpp en konsol som är kraftfullare istället.

Nej för bövelen! Jag hoppas innerligt att de hoppar en Pro-version den här generationen!

Medlem

PS5 nog en av de fulaste konsolerna som gjorts tycker jag. Den sticker ut och inte på ett positivt sätt. Den har var inte bättre - men mindre storlek är absolut välkommet. Då syns den i alla fall inte lika mycket.

Medlem

"Vill du ha konsolen i stående position behöver du köpa ett tillbehör för cirka 350 kronor"

Om man snålar och inte vill ge 350spänn måste man lägga någon bok under på ena sidan så den inte lutar eller vippar om man vill ha den liggandes istället?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gaara:

"Vill du ha konsolen i stående position behöver du köpa ett tillbehör för cirka 350 kronor"

Om man snålar och inte vill ge 350spänn måste man lägga någon bok under på ena sidan så den inte lutar eller vippar om man vill ha den liggandes istället?

Måste ju gå att 3D-printa för en beskedlig slant


signatur
Medlem

Den var ful innan och nu var det helt katastrof! Går och lägger mig och önskar jag aldrig sett det där

Medlem

Vanilla vs Slim

Synd att lådorna på bilden inte står intill väggen. Slimvarianterna svävar i luften.

Vanilla vs. Slim (skillnad)

390 vs. 358 mm (ca. 3 cm på höjden)
260 vs. 216 mm (ca. 4,5 cm på djupet)
104 vs. 96 mm (ca. 1 cm på bredden)

Källa:
https://nordic.ign.com/playstation-5-1/73974/news/see-how-the...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

De borde kapat priset minst $50 i och med detta. Billigare design och betydligt billigare lagringsenheter borde ge utrymme för detta.

Annats så ser det rätt ok ut, väntar på att någon får hands-on.

Edit* de kanske väntar tills tidigare PS5:or tömts i lager innan prissänkning.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Härligt att Sony satsar på valmöjligheter när Microsoft tänkt tvinga på folk heldigitala konsoler. Bra att man satsar på en modulär skivläsare med så att det går att köpa på sig en reserv innan konsolen försvinner.

Är senaste Xbox heldigital?

Medlem

Ser inte hur det ska gå att fästa en skivläsare på digitala. Aha, kolla bloggen!!

Så den fysiska varianten är alltså samma som Digital inkl. skivläsare…
…så om man vill ha möjlighet att slippa bulan så är det bäst att köpa Digital + skivläsare då den fysiska inte kommer med tomma skal för att bli en snyggare Digital, av vad jag förstår. Inte så farligt mycket dyrare med 20 euro extra för den möjligheten.

Men vertikalt ställ för 30 euro är ondska. Tror vi kommer få se en hel del videos på DIY lösningar och 3D-prints framöver. Att ha PS5 vertikalt ståendes mitt bakom tv:n LG C1:s TV-ställ är det bästa life hack jag kommit på på sistone.

Och jag ogillade de glansiga övre skalen på första PS4 modellen. Senare blev det ju matta skal innan Slim släpptes. Hoppas de tjänar bra på tillbehören så att de kan sänka spelpriserna /s. Men miljövänligt är det inte med plast.


Största frågetecknet nu är huruvida det är die shrink på APU:n med mindre nanometer och lägre PSU watt. Lägre strömförbrukning d v s

Medlem
Skrivet av Famipan:

Så den fysiska varianten är alltså samma som Digital inkl. skivläsare…
…så om man vill ha möjlighet att slippa bulan så är det bäst att köpa Digital + skivläsare då den fysiska inte kommer med tomma skal för att bli en snyggare Digital, av vad jag förstår. Inte så farligt mycket dyrare med 20 euro extra för den möjligheten.

Det blir väl bula oavsett vilken version du köper?

Eller menar du att köpa digital+skivläsare men inte koppla på skivläsaren (såvida du inte ska använda skivläsaren)? Så du kan ha det bästa ifrån båda världar…

En till bra sak vore väl att det blir enkelt att byta skivläsare ifall man skulle få problem.

Får man problem med skivläsaren så behöver man inte heller slänga in hela konsolen på lagning. Det räcker med skivläsaren.

Det ser ut som det bara blir 1.6 cm skillnad mellan bula och plattbröstad.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Måste ju gå att 3D-printa för en beskedlig slant

Ingen aning, aldrig 3D printat något eller ens sett något ställe som erbjuder att 3D printa något.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ingen aning, aldrig 3D printat något eller ens sett något ställe som erbjuder att 3D printa något.

Det är väl bara att gå till ett 3D-printingforum och fråga ifall någon kan printa ett ställ åt dig?

En snabb googling:
https://elektronikforumet.com/forum/viewforum.php?f=45

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1421564-3d-skrivare-di...

https://m.facebook.com/groups/471448899660839/?locale=sv_SE (14-tusen medlemmar)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det är väl bara att gå till ett 3D-printingforum och fråga ifall någon kan printa ett ställ åt dig?

En snabb googling:
https://elektronikforumet.com/forum/viewforum.php?f=45

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1421564-3d-skrivare-di...

https://m.facebook.com/groups/471448899660839/?locale=sv_SE (14-tusen medlemmar)

Kan man fråga dig så frågar du FB gruppen? 🙂

För oss som inte har fejan. 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Kan man fråga dig så frågar du FB gruppen? 🙂

För oss som inte har fejan. 🙂

Använder det inte själv.

SweClockers och Elektronikforumet går ju att vända sig till om inte annat?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Det här är ju helt ointressant. Inväntar PS5 Pro istället.

Medlem

Dom kunde ju uppgraderat hårdvaran lite ? eller sänkt priset med 30%... meh

Medlem

Varför ska man ta av skivläsaren?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar