Activisions spel kommer att börja släppas på Game Pass under 2024

Robot
Activisions spel kommer att börja släppas på Game Pass under 2024

Och varken Call of Duty eller Diablo IV verkar vara uteslutna.

#Activision, #Game-pass


Medlem

Är någon förvånad?

Medlem

Activision har ingenting att säga till om, när dom blivit uppköpta så är det Ms som bestämmer om och när spel kommer till gamepass

Medlem

Bra för man börjar bli trött på att det släpps mest "skräp" på gamepass

Medlem

De kommer båda ingå i det nya abonnemanget Game Pass X-Tra™, som beräknas kosta $49,99/mån

Medlem
Medlem

I vanliga Game Pass släpps The Lost Viking till att börja med.

Medlem

Game pass har sparat mig lite pengar iaf, kommit ett flertal fullpris grejer som jag lagt ut 150 sek på gamepass för att lira den månaden, känns lite som att kunna spela spelet dag1 till det rabatterade priset om 5 år.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ender:

De kommer båda ingå i det nya abonnemanget Game Pass X-Tra™, som beräknas kosta $49,99/mån

Nä, men prishöjningar är väl att vänta. De låg kvar på samma pris i ungefär sex år, vilket får sägas vara lite unikt. För egen del börjar Game Pass Ultimate närma sig smärtgränsen, även om jag säkert sett över tid sparar pengar på att inte köpa alla spel jag vill ha utan i stället lira dem via Game Pass (och sedan kanske köpa dem på rea långt senare).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Ender:

I vanliga Game Pass släpps The Lost Viking till att börja med.

The Lost Vikings om du inte tänker på en ultrakass film.
Och det lär ju faktiskt dyka upp då det spelet ingår i Blizzard Arcade Collection.

Medlem

Spel som ofta får mycket dlc osv är perfect för gamepass och uplay+ osv, kan spela nya spelet på launch day till kraftigt billigare pris, och sedan köpa det billigt ett år eller två senare med all dlc inkluderat på steam, för att göra en större playthrough.

Medlem
Skrivet av Ender:

De kommer båda ingå i det nya abonnemanget Game Pass X-Tra™, som beräknas kosta $49,99/mån

Håller med, alldeles för prisvärt just nu!

Medlem

Ja det är ju uppenbart att alla Activision blizzards spel kommer till game pass? De blir ju förstapartsutvecklare och då är det det som gäller. Jag antar att även grundversionen av WoW kommer dit. Om nu någon bryr sig om det fortfarande?

Nu har jag det i 3 år till billigt, men sen får man väl se.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Activision har ingenting att säga till om, när dom blivit uppköpta så är det Ms som bestämmer om och när spel kommer till gamepass

Precis. Känns mer som ett sätt att få folk att köpa spelen innan de blir tillgängliga på Game Pass.

Ambassadör
Xbox

Klart att allt kommer till Game Pass. De blir first party.

Frågan är väl bara när. Jag tror att de kommer att portionera ut det lite över tid snarare än en enda massiv dump. De senaste CoD har säkert klausuler i sina marknadsföringskontrakt med Sony dessutom.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag kan tänka mig att det blir 10-15 Xbox 360 titlar först. Sedan ett månad eller två kommer 10-15 titlar till. Sedan börjar Xbox One titlar och så vidare. Blandade genres.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Klart att allt kommer till Game Pass. De blir first party.

Frågan är väl bara när. Jag tror att de kommer att portionera ut det lite över tid snarare än en enda massiv dump. De senaste CoD har säkert klausuler i sina marknadsföringskontrakt med Sony dessutom.

Jag förväntar mig att allt som kan läggas ut direkt ska göra det asap.

Sen kan jag förstå om dom inte får lägga ut CoD eller om det kanske tar lite tid att lägga ut wow eller nått sånt. Alla first party ska ut direkt, det är ju därför gamepass krossar ps+.
Men skulle dom börja portionera ut spel så blir det ju bara samma skit som ps+

Medlem

Att Activision skulle ljuga ihop att det inte var på gång, jag är djupt chokad.

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Nä, men prishöjningar är väl att vänta. De låg kvar på samma pris i ungefär sex år, vilket får sägas vara lite unikt. För egen del börjar Game Pass Ultimate närma sig smärtgränsen, även om jag säkert sett över tid sparar pengar på att inte köpa alla spel jag vill ha utan i stället lira dem via Game Pass (och sedan kanske köpa dem på rea långt senare).

De som driver en tjänst med abonnemang har inte samma slags prissättningsmetod. Gäller spotify, netflix och speltjänster.
Deras slutmål är lååångt fram i tiden med 20 års horisont om inte mer. Man samlar på sig fler och fler. Kunderna slutar köpa varor (filmer, musik, spel osv) överhuvudtaget för prenumerationstjänsterna är så bra.

Grejen är att personalisera tjänsterna så mycket som möjligt för att binda kunden till dig för evigt. T.ex. många har massor av spellistor på spotify och man kan inte exportera eller byta. Och när man väl kan byta kommer man bara byta mellan prenumerationstjänster.

Sen om 20 år när man nått en kritisk massa och konverterat tillräckligt, då kommer helvetet braka lös. De kommer ha monopol situation och höja priserna till skyarna.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_332538:

De som driver en tjänst med abonnemang har inte samma slags prissättningsmetod. Gäller spotify, netflix och speltjänster.
Deras slutmål är lååångt fram i tiden med 20 års horisont om inte mer. Man samlar på sig fler och fler. Kunderna slutar köpa varor (filmer, musik, spel osv) överhuvudtaget för prenumerationstjänsterna är så bra.

Grejen är att personalisera tjänsterna så mycket som möjligt för att binda kunden till dig för evigt. T.ex. många har massor av spellistor på spotify och man kan inte exportera eller byta. Och när man väl kan byta kommer man bara byta mellan prenumerationstjänster.

Sen om 20 år när man nått en kritisk massa och konverterat tillräckligt, då kommer helvetet braka lös. De kommer ha monopol situation och höja priserna till skyarna.

Kanske är det så, även om det är en sorts dystopi du beskriver. Jag tror dock inte att det går att behandla kunder hur som helst utan att det får konsekvenser. Om en tjänst börjar tappa kunder i rasande takt kommer man behöva anpassa sig. Det finns en smärtgräns för hur mycket gemene man är beredd att betala för film, musik eller spel. Exakt var den går är säkert något som contentinnehavaren utforskar grundligt oavsett vilket medium det handlar om. Men visst, steget tillbaka till fysisk media känns ju onekligen långt för att inte säga omöjligt, även om vi ser små livstecken för musik på vinyl och faktiskt även CD.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ralf:

Jag förväntar mig att allt som kan läggas ut direkt ska göra det asap.

Sen kan jag förstå om dom inte får lägga ut CoD eller om det kanske tar lite tid att lägga ut wow eller nått sånt. Alla first party ska ut direkt, det är ju därför gamepass krossar ps+.
Men skulle dom börja portionera ut spel så blir det ju bara samma skit som ps+

Det är ganska många saker att ta hänsyn till. Call of Duty's marknadsföringsavtal med Sony är en grej, men även sådant som att ta hänsyn till att maximera effekten för varje spel på Game Pass. Diablo t.ex, det kan ju vara en idé att lägga till Diablo II remastern först, sedan III och till sist då Diablo IV för att ge lite push för dem var för sig.

Jag tror nog också att man vill säkerställa Windows Store-versioner för så många som möjligt (där det går och behövs) för att lägga till på konsol- och PC-passet samtidigt i möjligaste mån.

Det är ju dessutom permanenta tillskott till tjänsten.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ender:

De kommer båda ingå i det nya abonnemanget Game Pass X-Tra™, som beräknas kosta $49,99/mån

Beroende på innehåll kan ju 49.99 vara rimligt, men det gör det ju verkligen svårare att bara ta en månad GamePass ibland för att spela ett spel, och absolut för högt för att ha en löpande prenumeration man glömmer bort i några månader, som det är nu.

MS har fått ca 1000kr av mig hittills i år och jag har nog bara använt GP två, kanske tre av dessa månaderna.

Medlem

Gött!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av anon_332538:

De som driver en tjänst med abonnemang har inte samma slags prissättningsmetod. Gäller spotify, netflix och speltjänster.
Deras slutmål är lååångt fram i tiden med 20 års horisont om inte mer. Man samlar på sig fler och fler. Kunderna slutar köpa varor (filmer, musik, spel osv) överhuvudtaget för prenumerationstjänsterna är så bra.

Grejen är att personalisera tjänsterna så mycket som möjligt för att binda kunden till dig för evigt. T.ex. många har massor av spellistor på spotify och man kan inte exportera eller byta. Och när man väl kan byta kommer man bara byta mellan prenumerationstjänster.

Sen om 20 år när man nått en kritisk massa och konverterat tillräckligt, då kommer helvetet braka lös. De kommer ha monopol situation och höja priserna till skyarna.

Men skärp dig. Det kommer kosta vad kunden tycker det är värt...

Om Spotify är för dyrt = folk tankar mp3 som förr.
Om gamepass eller köp spel är för dyra = folk laddar ner spelen.
Om det bara släpps uppföljare som är cashgrab = folk spelar indiespel.

Det är kapitalism, någonting kostar det människor är beredda att betala.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Men skärp dig. Det kommer kosta vad kunden tycker det är värt...

Om Spotify är för dyrt = folk tankar mp3 som förr.
Om gamepass eller köp spel är för dyra = folk laddar ner spelen.
Om det bara släpps uppföljare som är cashgrab = folk spelar indiespel.

Det är kapitalism, någonting kostar det människor är beredda att betala.

Erm ser inte att microtransaktions saktat ned på något hörn eller sida, de har snarare utökats så inni hel***** Gillar "folk" dem nej. Köps dem? Ja, gillar jag dem? De flesta nej, har jag köpt? Oja, endgame is fashion

Är det sådana som mig de tjänar bedrövligt mkt cash av ja en del och whales


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Muthoz:

Erm ser inte att microtransaktions saktat ned på något hörn eller sida, de har snarare utökats så inni hel***** Gillar "folk" dem nej. Köps dem? Ja, gillar jag dem? De flesta nej, har jag köpt? Oja, endgame is fashion

Är det sådana som mig de tjänar bedrövligt mkt cash av ja en del och whales

Ja "folk" gillar det. "Folk" vill köpa nya saker i gta online, dom vill köpa kort i fifa ultimate team osv....

Annars hade det ju inte sålt. Sen om just du köper sånt trots att du inte vill det, så är det ju något du kanske behöver jobba med.

1
Skriv svar