The Lamplighters League

Robot
The Lamplighters League

Charmen är bländande, men genomförandet är en flimrande glödlampa.

#harebrained-schemes, #the-lamplighters-league


Medlem

Trist att se, hade lite högre förhoppningar efter inte minst BattleTech.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Ponny
Skrivet av PeTTs0n:

Trist att se, hade lite högre förhoppningar efter inte minst BattleTech.

Medhåll! Utvecklaren, genren, estetiken – ja, allt lockade mig här.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Som rollspelare tänkte jag på Achtung! Cthulhu när jag kollat in The Lamplighters League. Är fortfarande intresserad av spelet, men avvaktar ett tag.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Som rollspelare tänkte jag på Achtung! Cthulhu när jag kollat in The Lamplighters League. Är fortfarande intresserad av spelet, men avvaktar ett tag.

Åsikterna om spelet verkar gå isär ganska mycket, men oavsett vilken sida man hamnar på skadar det nog inte att vänta in några patchar.

Medlem

Charmigt ändå att jag först läste om detta spel i Dagens Industri då Paradox aktien backade (tror jag, äger noll aktier men Google News vet tydligen att jag gillar Paradox).

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Åsikterna om spelet verkar gå isär ganska mycket, men oavsett vilken sida man hamnar på skadar det nog inte att vänta in några patchar.

Priset var också i högre kategorin. Får hålla koll på patchar.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Trist att se, hade lite högre förhoppningar efter inte minst BattleTech.

Tyckte spelet kändes "okeyish", men hade inte fattat att det är BattleTech-utvecklarna....vet ju att de kan MYCKET bättre än så här.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Testade det idag, är väl typ ett okej spel men alldeles för segt, enformigt och tråkigt.

Dödgrävaren
Skrivet av PeTTs0n:

Trist att se, hade lite högre förhoppningar efter inte minst BattleTech.

Intressant, för mig var BattleTech en enorm besvikelse med väldigt tråkiga repetetiva uppdrag och en kampanj som var rätt uselt skriven.

Efter Shadowrun-spelen hade jag förväntat mig mer.

Tyckte Lamplighters såg lovande ut, trist att de inte verkar ha gjort nått bra av det.

Medlem

Har kört kanske 15 timmar. Håller med om ovanstående, atmosfären och karaktärerna är fantastiskt bra designade. Striderna helt ok med ovan nämnda svagheter. Blir lite irriterad då det fullständigt dryper av potential. Det är en stark känsla att hade det fått ett år till med bättre kärna hade det lätt kunnat utmana xcom. Nu kommer det snarare bli en trevlig distraktion ett tag för att sedan glömmas. Synd!

Medlem
Skrivet av JackG100:

Intressant, för mig var BattleTech en enorm besvikelse med väldigt tråkiga repetetiva uppdrag och en kampanj som var rätt uselt skriven.

Efter Shadowrun-spelen hade jag förväntat mig mer.

Tyckte Lamplighters såg lovande ut, trist att de inte verkar ha gjort nått bra av det.

Smaken är onekligen som baken. Jag tycker Shadowrun-spelen är rätt mellanmjölkiga, men BattleTech gillar jag.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fan vad synd. Hade hoppats på så mycket mer. Battletech är bra och i alla fall de två senare delarna i Shadowrun-trilogin är vassa. Oh well...

1
Skriv svar