Xcom-liknande The Lamplighters League släpps i dag – till ljumma betyg

Robot
Xcom-liknande The Lamplighters League släpps i dag – till ljumma betyg
Medlem

Spelade ca en timme igår, kändes lite ljummet. Ska ge det mer tid.


signatur

I drank what?

Medlem

Körde första uppdraget "tutorialen" kändes som jag fått nog redan då. Lite småbuggiga kontroller oxå kändes det som.

Gillade artstylen dock, både i sekvenserna och i spelet

Medlem

Och vad jag förstått när man läser på diverse forum så är spelare inte helt nöjda med Paradox lite väl saftiga prissättning för den här typen av spel, 50 Euro (ca 580kr).

Och på det så lägger dom en spelbar karaktär som DLC dag 1 som kostar ytterligare 8 Euro (ca 92kr).

Just de diskussioner som gått varma här under sommaren/hösten.

Med den prissättningen/modellen plus att det ligger på Game Pass så tror jag inte det kommer sälja så bra. Är det dessutom mediokert (inte provat själv ännu) så väntar nog de flesta tills en ordentlig rea.

Medlem

Inledningen av spelet är medioker men efter det blev det faktiskt riktigt mysigt. Hade svårt att stänga ner spelet. Känns som en bitesized xcom. Klart värt en hundring via game pass.

Medlem

Oehört mediokert spel om ens det. Dåliga kontroller, ett horriblet gränssnitt och prestanda som får en att tro att man snarare spelar Starfield.

Efter Shadowrun och Battletech förväntade jag mig definitivt mycket mer än så här.

Medlem

Nja jag tyckte det var sådär, ingenting jag kommer att fortsätta ödsla tid på. Dock tumme upp för den grafiska stilen och karaktärerna.

Medlem

finns på game pass


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Nu har jag kört ett tag på Game Pass, och mediokert är det.

Gillade Shadowrun men här har man haft bråttom. Känns som ett linjärt pusselspel mer än ett stealth-spel. Man känner sig lite låst, svårt att förklara.

Buggar som dyker upp och stör, kontroller som inte är på plats (tror att jag sitter med en gamepad ibland tex) och optimeringen har även den en del att önska...

Plus för artstylen dock.

Ytterligare ett spel till listan som släppts för tidigt.

Tur att jag kunde prova det på Game Pass för det här är verkligen inte värt 50 Euro, plus DLC om du vill ha alla karaktärer.

Om FZ recenserar det gissar jag på en svag 3:a.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Nu har jag kört ett tag på Game Pass, och mediokert är det.

Gillade Shadowrun men här har man haft bråttom. Känns som ett linjärt pusselspel mer än ett stealth-spel. Man känner sig lite låst, svårt att förklara.

Buggar som dyker upp och stör, kontroller som inte är på plats (tror att jag sitter med en gamepad ibland tex) och optimeringen har även den en del att önska...

Plus för artstylen dock.

Ytterligare ett spel till listan som släppts för tidigt.

Tur att jag kunde prova det på Game Pass för det här är verkligen inte värt 50 Euro, plus DLC om du vill ha alla karaktärer.

Om FZ recenserar det gissar jag på en svag 3:a.

Håller med dig. Skrev en kommentar tidigare som var positiv från intrycket efter tutorial osv. Men nu när jag spelat mer… näe. Jag kom till en bana som var väldigt stor jämfört med dom andra jag kört och då kände jag bara ”fuck it” och stängde ner. Att det känns linjärt är helt ok med mig men som du säger finns det en negativ känsla som är svår att förklara. Stealth elementen gör att man antingen wastear en bra setup eller lyckas och gör fighten ganska tråkig på medium diff. Jag känner sällan att det är kul att engagea. Snarare att jag vill få det överstökat. Som om det är ett litet gap mellan realtid-stealth och Turn based combat och det gapet gör att saker känns konstigt. Det får mig att sakna xcom setups där man, innan man engagear en fight, känner att man verkligen ställt upp sig ”rätt” innan fighten börjar. Sen om det är ”rätt” eller ej är ju en annan sak men den känslan av att fått förbereda sig saknas lite i lamplighters konstigt nog även om man lyckas stealtha ner hälften innan det börjar.

Medlem

Trist för studion att det blev en flopp. Spelet ser intressant ut, och jag gillar verkligen spelstilen från Mutant Year Zero så har det här spelet på min wishlist tills vidare.

Medlem

Jag funderade lite till på varför spelet inte klickade och kom nog på kärnan i vad det är för mig. I xcom så har man 4-6 gubbar och dom är en bra balans mellan lika och olika. Varje fight och situation gör att du väljer olika attacker eller skills. I lamplighters fann jag mig själv spela samma 3 gubbar nästan hela tiden och, det stora problemet, använda dessa tre gubbar i samma ordning med samma skills nästan varje fight.samma gubbe skjuter först, samma gubbe buffar samma skill och samma gubbe avslutar med samma skill jag alltid avslutar med. Det blev inte roligt

1
Skriv svar