Rapport: Naughty Dog gör sig av med folk, Last of Us-multiplayer lagd på is

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skulle va skoj med ett spel där Abby eller va hon nu hette hade huvudrollen:D

Hon har ju iofs det, halva spelet typ.

Skrivet av Påskmust:

Nej, jag tycker det räcker faktiskt, hade inte ens behövt en del två. Roligare om dom gör något nytt.

När de väl har syltat till det med port till PC och en tv serie så vore det rätt galet att faktiskt inte bygga vidare på det här.
Ungefär som om Nintendo skulle gjort en Ice Climber film trots att det bara finns 1 spel.

Skrivet av Molotov:

Det verkar vara trögt i maskineriet hos playstation.

Det känns ju så.
Jag vet inte riktigt vad som kommer för storspel att se fram mot hos Playstation. Men så länge det kommer 3e parts spel till alla så finnas det ju spel åt folket.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Jag avskydde Abby något så fruktansvärt och TLOU2 var avsevärt sämre än första spelet, men smaken är som baken. Kul att du gillade det skarpt dock!:)

Verkligen, mycket sämre.
40 timmar ofokuserad soppa som jag knappt minns någonting av efteråt. Kändes lite som att kolla på 40 avsnitt av The Walking Dead på Hershel's Bondgård. Kanske det bästa vore om The Last of Us fick gå i graven nu, känns som det blivit för mycket av det.

Skrivet av Molotov:

Det verkar vara trögt i maskineriet hos playstation.

Har jag tyckt i flera år. Förstår inte riktigt hypen kring PS5, känns nästan som att Sony bara fått ut typ 3 bra spel på snart 3 år. Var visserligen aldrig speciellt förtjust i min PS4 heller, rätt trist konsol som vann per default pga. obefintlig konkurrens. Kändes som det var mycket mer spännande och vågade projekt på gång på PS3.

Medlem
Skrivet av lonian:

Framtiden för playstation ser inte ljus ut.
Vad är det som händer egentligen?

Man kan ju hoppas att Naughty Dog ändå vill skapa en del 3 eller något i Last of us universumet.

Har jag missat något? Både deras konsoler och spel säljer bra. Spiderman 2 på gång. Vad är det som går dåligt?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Har jag missat något? Både deras konsoler och spel säljer bra. Spiderman 2 på gång. Vad är det som går dåligt?

Jag läser bara det som framkommer här på FZ och på youtube

Last of us multiplayer lagd på is, Chef Jim Ryan avgår, PS portal?!, Kotor remake licensproblem, Chockhöjning av ps prenumeration, var är alla bra spel? Spiderman är skräp enligt mig men förvånar mig inte om de pumpar ut 5 till spel efter varandra och så 4 till God of War spel innan de ger upp.
Släpp ett nytt Motorstorm, Wipeout, LocoRoco, Lumines, SuperStardust spel eller andra pärlor.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag läser bara det som framkommer här på FZ och på youtube

Last of us multiplayer lagd på is, Chef Jim Ryan avgår, PS portal?!, Kotor remake licensproblem, Chockhöjning av ps prenumeration, var är alla bra spel? Spiderman är skräp enligt mig men förvånar mig inte om de pumpar ut 5 till spel efter varandra och så 4 till God of War spel innan de ger upp.
Släpp ett nytt Motorstorm, Wipeout, LocoRoco, Lumines, SuperStardust spel eller andra pärlor.

Oj. Har helt missat att Jim ska avgå. Kanske är lika bra efter turerna med Activision/Blizzard. Han har varit ganska desperat.
Spelen är ju väldigt subjektivt. Jag tycker dom släpper bra spel för jag gillar actionspel i tredjeperson. Men som du säger inte så många. Känns som både Playstation och Xbox släppte fler kanonspel förr.
Sen har ju PS Plus ungefär 47 miljoner prenumeranter varav 8 miljoner kör Premium och 6 miljoner Extra. Det måste bli löjliga mängder med deg. Som jämförelse har GamePass 25 miljoner prenumeranter.
Så visst hade det kunnat gå bättre för Sony men än så länge tycker jag att det ser ganska ljust ut för dom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av lonian:

När de väl har syltat till det med port till PC och en tv serie så vore det rätt galet att faktiskt inte bygga vidare på det här.
Ungefär som om Nintendo skulle gjort en Ice Climber film trots att det bara finns 1 spel.

Life off topic, men nu vill jag faktiskt se en Ice Climber-film! haha


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av lonian:

När de väl har syltat till det med port till PC och en tv serie så vore det rätt galet att faktiskt inte bygga vidare på det här.
Ungefär som om Nintendo skulle gjort en Ice Climber film trots att det bara finns 1 spel.

Är ju slaktsäsong i spelindustrin just nu, blev väl det projektet de bestämde sig för att kapa.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skulle va skoj med ett spel där Abby eller va hon nu hette hade huvudrollen:D

Jag vill nog hellre se ännu mer av Ellie. Å andra sidan vill man ju även se hur det gick om Abby och Lev tog sig till Catalina Island. ND kanske kunde göra det senare som en DLC nu när multiplayer lagts på is?

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Bra att man har lagt TLOU-multiplayern på is. Otroligt otaggad på den.

Angående nedskärningar så kommer det explodera framöver i nästan alla kreativa branscher med AI:ns intåg och omstruktureringar för ett effektivare arbetssätt. Bara Unreal Engine 5 gör så att 20% av utvecklingsteamen inte längre behövs vilket enbart är positivt eftersom utvecklingsteamen har vuxit sig alldeles för stora. Aldrig har så många fått så lite gjort som i dagens spelutveckling. Ett tightare team med bättre verktyg kommer enbart gynna oss alla.

Här får jag nog hålla med om att AI troligen kommer kapa flera jobb i denna bransch, det var ju redan så att den där studion i Göteborg avskedade alla sina level designers, ett steg som t ex Avalance skulle kunna göra snart med, eftersom banorna bara är heightmaps med lite bensinmackar bland sprinklande träd.

Och ja, utvecklingsteamen är troligen för stora och inte 100% effektiva, men det går inte att ha 100% effektivitet med personer om teamen blir större, alltså redan över 10 pers så kommer inte alla jobba 100%. Sedan är det också för att det inte går att ha jobb 100% av tiden för alla, det kommer vara perioder då det inte går att jobba, det finns glapp. T ex när de gör GTA så kommer flera personer att ha lite att göra ibland, det måste vara ok att det är så.

Själv tycker jag dock att det kan vara tightare team med sämre verktyg för då sållar man bort folk som löser sina saker med per auto och det blir färre spel totalt vilket det helt klart kunde vara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar