Rapport: Naughty Dog gör sig av med folk, Last of Us-multiplayer lagd på is

Robot
Rapport: Naughty Dog gör sig av med folk, Last of Us-multiplayer lagd på is

Konsultkontrakt ska ha rivits i förtid.

#naughty-dog


Medlem

För mig är spelet ett singleplayer spel, har aldrig spelat spelen i serien och önskat mig multiplayer. Dock tråkigt för de som mister jobbet.

Avstängd

Bra att man har lagt TLOU-multiplayern på is. Otroligt otaggad på den.

Angående nedskärningar så kommer det explodera framöver i nästan alla kreativa branscher med AI:ns intåg och omstruktureringar för ett effektivare arbetssätt. Bara Unreal Engine 5 gör så att 20% av utvecklingsteamen inte längre behövs vilket enbart är positivt eftersom utvecklingsteamen har vuxit sig alldeles för stora. Aldrig har så många fått så lite gjort som i dagens spelutveckling. Ett tightare team med bättre verktyg kommer enbart gynna oss alla.

eld
Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Bra att man har lagt TLOU-multiplayern på is. Otroligt otaggad på den.

Angående nedskärningar så kommer det explodera framöver i nästan alla kreativa branscher med AI:ns intåg och omstruktureringar för ett effektivare arbetssätt. Bara Unreal Engine 5 gör så att 20% av utvecklingsteamen inte längre behövs vilket enbart är positivt eftersom utvecklingsteamen har vuxit sig alldeles för stora. Aldrig har så många fått så lite gjort som i dagens spelutveckling. Ett tightare team med bättre verktyg kommer enbart gynna oss alla.

du glömde: "pizza är en legitim ersättning för övertid!"

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Bra att man har lagt TLOU-multiplayern på is. Otroligt otaggad på den.

Angående nedskärningar så kommer det explodera framöver i nästan alla kreativa branscher med AI:ns intåg och omstruktureringar för ett effektivare arbetssätt. Bara Unreal Engine 5 gör så att 20% av utvecklingsteamen inte längre behövs vilket enbart är positivt eftersom utvecklingsteamen har vuxit sig alldeles för stora. Aldrig har så många fått så lite gjort som i dagens spelutveckling. Ett tightare team med bättre verktyg kommer enbart gynna oss alla.

Slänger du dig med siffror och verkar så pass självsäker får du komma med säkra källor också.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Bra att man har lagt TLOU-multiplayern på is. Otroligt otaggad på den.

Angående nedskärningar så kommer det explodera framöver i nästan alla kreativa branscher med AI:ns intåg och omstruktureringar för ett effektivare arbetssätt. Bara Unreal Engine 5 gör så att 20% av utvecklingsteamen inte längre behövs vilket enbart är positivt eftersom utvecklingsteamen har vuxit sig alldeles för stora. Aldrig har så många fått så lite gjort som i dagens spelutveckling. Ett tightare team med bättre verktyg kommer enbart gynna oss alla.

Tror AI intåget kommer i första hand ge mer innehåll av typen tomma snustorra platser. Men känner också att utvecklingsteamen måste ned i storlek, ju större projekt - ju mindre kreativitet.

Medlem

Man har haft på känn att något varit på tok med det här spelet. Tre år sedan Part II kom och oroväckande tyst kring Factions sedan dess. Lider inte personligen om det inte blir något av det men skrotas det så har det ju såklart tagit onödiga resurser och surt om folk blir arbetslösa. Kommer absolut spela om det väl släpps men tappade hoppet redan förra året.

Jag tror man hade som mål att lansera det i samband med TV-serien eller några månader därpå och rida lite på sin egen våg, eller vad man ska säga, men att något gick fel. Vi borde åtminstone ha ett datum vid det här laget.

Hur tillförlitliga anses förresten Kotaku vara? Hört lite olika åsikter där.

Medlem

Tyckte multiplayerdelen i ettan var riktigt bra! Har ett Xbox nu, men tråkiga nyheter för er som äger ps såklart.

Ambassadör
Xbox

Alltid tråkigt när det inte fungerar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Hur tillförlitliga anses förresten Kotaku vara? Hört lite olika åsikter där.

100

Medlem

Gör mig inte något personligen då jag bara lirar storydrivna singelplayer lir. Längtar enormt till The Last of Us 3. 2an var så djävulskt bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag hoppas ju hellre på Part 3 eller fantasyspelet det ryktades att de höll på med.
Hade ju självklart testat jag också men multiplayer generellt är inte vad jag har tid med just nu.

Medlem

På tal om AI. Denna typ lär ju göra en hel del av med jobbet på den fronten (översättning, dubbning på flera språk). Helt galet.

https://the-decoder.com/heygen-offers-ai-powered-video-transl...

Medlem

Framtiden för playstation ser inte ljus ut.
Vad är det som händer egentligen?

Man kan ju hoppas att Naughty Dog ändå vill skapa en del 3 eller något i Last of us universumet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Trist, då projektet säkert har kostat en hel del i produktionskostnader samt att varumärket kanske får sig en törn. Sen läste jag någonstans att många av de anställda lämnade under Last of Us 2, kanske har ND inte samma spetskompetens som innan? Svårt att veta såklart, hoppas bara att ND tar det grafiska på nya höjder till nästa spel och visar vad PS5 är kapabel till.

Medlem
Skrivet av lonian:

Framtiden för playstation ser inte ljus ut.
Vad är det som händer egentligen?

Man kan ju hoppas att Naughty Dog ändå vill skapa en del 3 eller något i Last of us universumet.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det är möjligt att i sin ständiga iver att ligga i framkant tog på sig lite för mycket i en typ av spel de har lite erfarenhet av.

Medlem

Tråkigt för de som får kicken. Men det är ju inte första gången en bra singleplayer-studio får krav på sig "uppifrån" att nu ska ni göra live-service multiplayer! Så blir det pannkaka av det.

Sörjer fortfarande Bioware.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Avstängd
Skrivet av Knalle:

Man har haft på känn att något varit på tok med det här spelet. Tre år sedan Part II kom och oroväckande tyst kring Factions sedan dess. Lider inte personligen om det inte blir något av det men skrotas det så har det ju såklart tagit onödiga resurser och surt om folk blir arbetslösa. Kommer absolut spela om det väl släpps men tappade hoppet redan förra året.

Jag tror man hade som mål att lansera det i samband med TV-serien eller några månader därpå och rida lite på sin egen våg, eller vad man ska säga, men att något gick fel. Vi borde åtminstone ha ett datum vid det här laget.

Hur tillförlitliga anses förresten Kotaku vara? Hört lite olika åsikter där.

Inte överhuvudtaget. De är spelvärldens svar på ETC.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Gör mig inte något personligen då jag bara lirar storydrivna singelplayer lir. Längtar enormt till The Last of Us 3. 2an var så djävulskt bra.

Skulle va skoj med ett spel där Abby eller va hon nu hette hade huvudrollen:D

Medlem
Skrivet av marsson90:

Vad menar du?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Gör mig inte något personligen då jag bara lirar storydrivna singelplayer lir. Längtar enormt till The Last of Us 3. 2an var så djävulskt bra.

Själv tar jag hellre en Part 0.5 eller 1.5.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Bra att man har lagt TLOU-multiplayern på is. Otroligt otaggad på den.

Angående nedskärningar så kommer det explodera framöver i nästan alla kreativa branscher med AI:ns intåg och omstruktureringar för ett effektivare arbetssätt. Bara Unreal Engine 5 gör så att 20% av utvecklingsteamen inte längre behövs vilket enbart är positivt eftersom utvecklingsteamen har vuxit sig alldeles för stora. Aldrig har så många fått så lite gjort som i dagens spelutveckling. Ett tightare team med bättre verktyg kommer enbart gynna oss alla.

Gillar hur du tänker

Medlem
Skrivet av lonian:

Man kan ju hoppas att Naughty Dog ändå vill skapa en del 3 eller något i Last of us universumet.

Nej, jag tycker det räcker faktiskt, hade inte ens behövt en del två. Roligare om dom gör något nytt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skulle va skoj med ett spel där Abby eller va hon nu hette hade huvudrollen:D

j

jo det hade varit jävligt coolt då hon är en så pass välskriven karaktär i The Last of Us världen. Hon är ju brutal as fu#k. En av mina favoritkaraktärer i spelbranschen. 2an var otroligt välberättad med 2 karaktärer. GUD.. jag suktar nu efter en 3e genomspelnung av TLoU 2. Ett stycke MÄSTERVERK, imo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det verkar vara trögt i maskineriet hos playstation.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av CARTMAN:

j

jo det hade varit jävligt coolt då hon är en så pass välskriven karaktär i The Last of Us världen. Hon är ju brutal as fu#k. En av mina favoritkaraktärer i spelbranschen. 2an var otroligt välberättad med 2 karaktärer. GUD.. jag suktar nu efter en 3e genomspelnung av TLoU 2. Ett stycke MÄSTERVERK, imo.

Jag avskydde Abby något så fruktansvärt och TLOU2 var avsevärt sämre än första spelet, men smaken är som baken. Kul att du gillade det skarpt dock!:)

Skrivet av JohannaBjärred:

Inte överhuvudtaget. Det är spelvärldens svar på ETC.

Du glömde DN, SvD, Kvällsposten, Expressen och Aftonbladet...

Skrivet av PGR1985:

Trist, då projektet säkert har kostat en hel del i produktionskostnader samt att varumärket kanske får sig en törn. Sen läste jag någonstans att många av de anställda lämnade under Last of Us 2, kanske har ND inte samma spetskompetens som innan? Svårt att veta såklart, hoppas bara att ND tar det grafiska på nya höjder till nästa spel och visar vad PS5 är kapabel till.

Snarare att de tar storyn till nya höjder...

Avstängd
Skrivet av dahlbäckkrome:

Du glömde DN, SvD, Kvällsposten, Expressen och Aftonbladet...

Absolut, de är inte långt där ifrån, men ETC är ändå snäppet värre precis som Kotaku är snäppet värre än IGN när det kommer till "the meeeeessage". Det finns grader i helvetet etc.

12
Skriv svar