Alan Wake 2 byggdes för 30 fps, men "robust" prestandaläge utlovas
Alltså fasen vad jag önskar att utvecklarna bestämmer sig för 60fps i alla spel, no matter what. Man ser ju ändå knappt skillnad mellan quality mode och performance mode rent grafikmässigt. Det blir lite som finn fem fel i en bild. Man får syna bilden ordentligt medan man ser och känner direkt när det är 60 fps och inte 30.
Ja, dra ner på vad som helst och ge mig en len följsam upplevelse. Grafiken är tillräckligt bra ändå.
Vi gick från att "Series S kommer sikta på 1440p 60fps!", till att flera Series X / PS5 spel som släpps enbart på nuvarande generation nu kör med intern upplösning på runt 1440p 30fps eller 720p 40-60fps.
Undrar om Microsoft också kommer släppa en Pro-version av Series. Verkar bli mer och mer aktuellt om det fortsätter så här.
Alltså fasen vad jag önskar att utvecklarna bestämmer sig för 60fps i alla spel, no matter what. Man ser ju ändå knappt skillnad mellan quality mode och performance mode rent grafikmässigt. Det blir lite som finn fem fel i en bild. Man får syna bilden ordentligt medan man ser och känner direkt när det är 60 fps och inte 30.
Ja, dra ner på vad som helst och ge mig en len följsam upplevelse. Grafiken är tillräckligt bra ändå.
För mig är det oftast lite tvärtom, lite beroende på spel dock. Där jag märker rätt stor skillnad på quality och performance och väldigt lite om ens någon på 30 eller 60fps, bara den är jämn.
Tacka gudarna att man kör på PC så man slipper dom "cinematiska" 30FPSen.
Men PC får istället dom trasiga släppen ibland, mindre kul.
Dom senaste spelen jag kört har dock varit riktigt bra på PC(Amored Core 6, Lies of P), så håller tummarna att även Alan Wake 2 är väloptimerat och relativt buggfritt.
The more I practice, the luckier I get.
Så kasst.. 30 ynka fps är allt dom kan bjuda på ? wow...
60 är det väl?
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Så kasst.. 30 ynka fps är allt dom kan bjuda på ? wow...
Men alltså.. Hela artikeln handlar ju i princip om att de lyckats slänga in ett prestandaläge också. Vilket oftast brukar innebära 60 fps (i runda slängar) på PS5 och Series S/X.
Men blir väl lätt så när man bara läser rubriken och sen kommenterar 🥴 (nu antar jag rejält här, men känns som ett rimligt antagande!).
Men alltså.. Hela artikeln handlar ju i princip om att de lyckats slänga in ett prestandaläge också. Vilket oftast brukar innebära 60 fps (i runda slängar) på PS5 och Series S/X.
Men blir väl lätt så när man bara läser rubriken och sen kommenterar 🥴 (nu antar jag rejält här, men känns som ett rimligt antagande!).
Vad sägs om att leva som du lär, performance mode är enbart till PS5 och Series X, sitter du på bottleneck S får du 30 fps. Och dom vill inte ens gå ut med fps till performance mode vilket låter lovande så här mindre än en månad till release.
Som vanligt hämmar Series Sug spelutvecklingen och leder till sämre spel på konsolsidan likt Kinect gjorde på sin tid. Phil och Mattrick, vilket radarpar.
Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(
30fps verkar sätta sig som standard frame rate även för denna konsolgeneration.
Vad sägs om att leva som du lär, performance mode är enbart till PS5 och Series X, sitter du på bottleneck S får du 30 fps. Och dom vill inte ens gå ut med fps till performance mode vilket låter lovande så här mindre än en månad till release.
Som vanligt hämmar Series Sug spelutvecklingen och leder till sämre spel på konsolsidan likt Kinect gjorde på sin tid. Phil och Mattrick, vilket radarpar.
Märkligt, trodde du var gamle ribcage som spårat
Nåväl..