Alan Wake 2 byggdes för 30 fps, men "robust" prestandaläge utlovas

Robot
Alan Wake 2 byggdes för 30 fps, men "robust" prestandaläge utlovas

Konsolversionerna gjordes med 30 fps i åtanke.

#alan-wake-2


Medlem

Alltså fasen vad jag önskar att utvecklarna bestämmer sig för 60fps i alla spel, no matter what. Man ser ju ändå knappt skillnad mellan quality mode och performance mode rent grafikmässigt. Det blir lite som finn fem fel i en bild. Man får syna bilden ordentligt medan man ser och känner direkt när det är 60 fps och inte 30.

Ja, dra ner på vad som helst och ge mig en len följsam upplevelse. Grafiken är tillräckligt bra ändå.

Medlem

Vi gick från att "Series S kommer sikta på 1440p 60fps!", till att flera Series X / PS5 spel som släpps enbart på nuvarande generation nu kör med intern upplösning på runt 1440p 30fps eller 720p 40-60fps.

Undrar om Microsoft också kommer släppa en Pro-version av Series. Verkar bli mer och mer aktuellt om det fortsätter så här.

Medlem

Själv har man spelat på minst 60 fps i över 10 år nu på PC..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Synd att perioden då 60 fps var het marknadsföring bland de "nya" konsolerna råkade vara under pandemiåren när det knappt kom några spel.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Alltså fasen vad jag önskar att utvecklarna bestämmer sig för 60fps i alla spel, no matter what. Man ser ju ändå knappt skillnad mellan quality mode och performance mode rent grafikmässigt. Det blir lite som finn fem fel i en bild. Man får syna bilden ordentligt medan man ser och känner direkt när det är 60 fps och inte 30.

Ja, dra ner på vad som helst och ge mig en len följsam upplevelse. Grafiken är tillräckligt bra ändå.

För mig är det oftast lite tvärtom, lite beroende på spel dock. Där jag märker rätt stor skillnad på quality och performance och väldigt lite om ens någon på 30 eller 60fps, bara den är jämn.

Medlem

Så kasst.. 30 ynka fps är allt dom kan bjuda på ? wow...

Medlem

Tacka gudarna att man kör på PC så man slipper dom "cinematiska" 30FPSen.

Men PC får istället dom trasiga släppen ibland, mindre kul.

Dom senaste spelen jag kört har dock varit riktigt bra på PC(Amored Core 6, Lies of P), så håller tummarna att även Alan Wake 2 är väloptimerat och relativt buggfritt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

top kek, ännu en anledning att skippa skitet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Så kasst.. 30 ynka fps är allt dom kan bjuda på ? wow...

60 är det väl?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Så kasst.. 30 ynka fps är allt dom kan bjuda på ? wow...

Men alltså.. Hela artikeln handlar ju i princip om att de lyckats slänga in ett prestandaläge också. Vilket oftast brukar innebära 60 fps (i runda slängar) på PS5 och Series S/X.

Men blir väl lätt så när man bara läser rubriken och sen kommenterar 🥴 (nu antar jag rejält här, men känns som ett rimligt antagande!).

Avstängd
Skrivet av Vintersorg:

Men alltså.. Hela artikeln handlar ju i princip om att de lyckats slänga in ett prestandaläge också. Vilket oftast brukar innebära 60 fps (i runda slängar) på PS5 och Series S/X.

Men blir väl lätt så när man bara läser rubriken och sen kommenterar 🥴 (nu antar jag rejält här, men känns som ett rimligt antagande!).

Vad sägs om att leva som du lär, performance mode är enbart till PS5 och Series X, sitter du på bottleneck S får du 30 fps. Och dom vill inte ens gå ut med fps till performance mode vilket låter lovande så här mindre än en månad till release.

Som vanligt hämmar Series Sug spelutvecklingen och leder till sämre spel på konsolsidan likt Kinect gjorde på sin tid. Phil och Mattrick, vilket radarpar.


signatur

Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(

Medlem

30fps verkar sätta sig som standard frame rate även för denna konsolgeneration.

Skrivet av Akterseglaren:

Vad sägs om att leva som du lär, performance mode är enbart till PS5 och Series X, sitter du på bottleneck S får du 30 fps. Och dom vill inte ens gå ut med fps till performance mode vilket låter lovande så här mindre än en månad till release.

Som vanligt hämmar Series Sug spelutvecklingen och leder till sämre spel på konsolsidan likt Kinect gjorde på sin tid. Phil och Mattrick, vilket radarpar.

Märkligt, trodde du var gamle ribcage som spårat

Nåväl..

Medlem

Byggdes för 30fps? Okej, fast knappt någon vill ha 30fps så det känns ganska dumt att skapa en produkt i vinstsyfte men att göra den sämre än vad gemeneman vill ha?
Det är för långa konsolgenerationer och hårdvaran är för klen redan vid release.


signatur

|.|

1
Skriv svar