Payday 3-utvecklarna lovar inte ett offline-läge, men överväger alla alternativ

Robot
Payday 3-utvecklarna lovar inte ett offline-läge, men överväger alla alternativ

Och berättar varför spelet har online-krav.

#Payday-3, #Starbreeze


Avstängd

"På frågan varför spelet bara är online svarade de att det är för att alla ska spela på samma villkor och att de ville undvika problemen från Payday 2, som utbrett fuskande och opålitliga värdar för spelomgångar."

Gulligt. Det har inte ett uns sanning i sig, men gulligt.

Nej, Starbreeze skrotade användandet av det utskällda anti-cheat systemet de hade i PayDay 2 till förmån för den här smidiga lösningen. De är nämligen parodiskt rädda för piratkopiering, som att det minimala inkomstbortfallet piratkopiering skapar kan mäta sig med detta praktfiasko med rekord i återbetalningar och oändlig bad will.

Då går vi inte ens in på vilket totalt stolpskott spelet är när man skalar bort allt utom den lilla gedigna kärnan av gameplay som finns där i mitten. Fult gränssnitt som ser ut att höra hemma i en alpha build, ett sabbat skill tree som begränsar spelare, en totalt linjär upplevelse av att låsa upp vapen/masker och ett helt idiotiskt progression system där "challenges" till slut är det enda som ger XP, så hoppas du gillar att görs 100 headshots eller skjuta sönder 750 fönsterrutor med ett vapen du ogillar för det är enda sättet att få en sketen mängd XP när du kommit över en viss lvl.

Det här är så jäkla dåligt....!


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Snälla, stöd inte sånthär bs, bara låt spelet dö och Starbreeze ledning få lära sig en läxa som deras personal säkerligen varnande dem om..

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

"På frågan varför spelet bara är online svarade de att det är för att alla ska spela på samma villkor och att de ville undvika problemen från Payday 2, som utbrett fuskande och opålitliga värdar för spelomgångar."

Gulligt. Det har inte ett uns sanning i sig, men gulligt.

Nej, Starbreeze skrotade användandet av det utskällda anti-cheat systemet de hade i PayDay 2 till förmån för den här smidiga lösningen. De är nämligen parodiskt rädda för piratkopiering, som att det minimala inkomstbortfallet piratkopiering skapar kan mäta sig med detta praktfiasko med rekord i återbetalningar och oändlig bad will.

Då går vi inte ens in på vilket totalt stolpskott spelet är när man skalar bort allt utom den lilla gedigna kärnan av gameplay som finns där i mitten. Fult gränssnitt som ser ut att höra hemma i en alpha build, ett sabbat skill tree som begränsar spelare, en totalt linjär upplevelse av att låsa upp vapen/masker och ett helt idiotiskt progression system där "challenges" till slut är det enda som ger XP, så hoppas du gillar att görs 100 headshots eller skjuta sönder 750 fönsterrutor med ett vapen du ogillar för det är enda sättet att få en sketen mängd XP när du kommit över en viss lvl.

Det här är så jäkla dåligt....!

Ord och inga visor 😅

Jag fattar ta mig fan inte hur man inte kan säkra servrar om spelet är BEROENDE av servrar.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Avstängd
Skrivet av pastapapa:

Ord och inga visor 😅

Jag fattar ta mig fan inte hur man inte kan säkra servrar om spelet är BEROENDE av servrar.

Jag överväger att skriva en recension, mina 16 timmar täcker gott de flesta aspekter av spelet då det är så pass ytligt.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Gulligt. Det har inte ett uns sanning i sig, men gulligt.

Vad snackar du om? Payday 2 var helt förstört på grund av alla fuskare, det var inte ens kul at spela längre. Det kanske inte är hela sanningen, men det är absolut en stor del av vad som ingått i beslutet. Om du ens kollar på Steamforumet så kan du se tråd efter tråd där folk klagar över fuskarna.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Min gissning (och rätta mig gärna) är att de valt att köra egna servrar. Inte göra som många andra spel som låter MS, Amazon eller andra ha hand om servrarna.
Detta gör att det är otroligt svårt för dem att skala upp kapaciteten.
Hade de kört med typ Azure så hade de automatisk fått tillgång till fler servrar vid behov. Om de avtalat det så dvs.
Det är aningen mer avancerat än så, men... typ.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Vad snackar du om? Payday 2 var helt förstört på grund av alla fuskare, det var inte ens kul at spela längre. Det kanske inte är hela sanningen, men det är absolut en stor del av vad som ingått i beslutet. Om du ens kollar på Steamforumet så kan du se tråd efter tråd där folk klagar över fuskarna.

Så online Payday 2 blev förstört av offline spelare? Kom igen nu. De ljuger som en häst travar. Jag tror inte ens de tror på sig själva.


signatur

I drank what?

Medlem

Förstår inte kritiken riktigt. Nästan varje spel idag kräver online uppkoppling, det är väll inte bara Payday? Så varför får Starbreeze så mycket kritik?
Uppenbarligen är ju spelet designat som en co-op spel så att det är designat runt online funktioner och saknar offline läge vid launch är väll inte konstigt alls.
Till kommentarerna ovan, piratkopiering var ett stort problem förr i tiden och kom ihåg att det är olagligt att stjäla även digitalt.

Redaktör

Servrarna nere för underhåll kl. 8-11 i dag och på fredag.


signatur
Medlem
Skrivet av baxtex:

Snälla, stöd inte sånthär bs, bara låt spelet dö och Starbreeze ledning få lära sig en läxa som deras personal säkerligen varnande dem om..

Hade vi inte nyss en krönika om att ge spel en andra chans? Ja det är skitkasst att de inte har bättre serverar men om de får ordning på det och spelet i övrigt är bra så kan vi väl med tiden förlåta Starbreeze? Med tanke på hur länge Payday 2 levt kan man förvänta sig att Payday 3 har en liknande resa framför sig.

Jag är personligen intresserad av spela Payday 3 ihop med polarna men kommer vänta iaf till helgen.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

"På frågan varför spelet bara är online svarade de att det är för att alla ska spela på samma villkor och att de ville undvika problemen från Payday 2, som utbrett fuskande och opålitliga värdar för spelomgångar."

Gulligt. Det har inte ett uns sanning i sig, men gulligt.

Nej, Starbreeze skrotade användandet av det utskällda anti-cheat systemet de hade i PayDay 2 till förmån för den här smidiga lösningen. De är nämligen parodiskt rädda för piratkopiering, som att det minimala inkomstbortfallet piratkopiering skapar kan mäta sig med detta praktfiasko med rekord i återbetalningar och oändlig bad will.

Då går vi inte ens in på vilket totalt stolpskott spelet är när man skalar bort allt utom den lilla gedigna kärnan av gameplay som finns där i mitten. Fult gränssnitt som ser ut att höra hemma i en alpha build, ett sabbat skill tree som begränsar spelare, en totalt linjär upplevelse av att låsa upp vapen/masker och ett helt idiotiskt progression system där "challenges" till slut är det enda som ger XP, så hoppas du gillar att görs 100 headshots eller skjuta sönder 750 fönsterrutor med ett vapen du ogillar för det är enda sättet att få en sketen mängd XP när du kommit över en viss lvl.

Det här är så jäkla dåligt....!

Pd2 använde sig utav peertopeer väl?(spelade ej spelet bara läst) peertopeer öppnar upp lättare för fuskande än om servrar ligger där dem har kontrollen, så jo det stämmer en gnutta, men fusk kommer alltid finns.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör
Skrivet av Brona:

Hade vi inte nyss en krönika om att ge spel en andra chans? Ja det är skitkasst att de inte har bättre serverar men om de får ordning på det och spelet i övrigt är bra så kan vi väl med tiden förlåta Starbreeze? Med tanke på hur länge Payday 2 levt kan man förvänta sig att Payday 3 har en liknande resa framför sig.

Jag är personligen intresserad av spela Payday 3 ihop med polarna men kommer vänta iaf till helgen.

Japp. Krönikan handlade om att ge spel/studior som gör mindre bra grejer en andra chans om de styr upp saker och ting. Vi får väl se hur Starbreeze fixar detta.


signatur
Medlem
Skrivet av Brona:

Hade vi inte nyss en krönika om att ge spel en andra chans? Ja det är skitkasst att de inte har bättre serverar men om de får ordning på det och spelet i övrigt är bra så kan vi väl med tiden förlåta Starbreeze? Med tanke på hur länge Payday 2 levt kan man förvänta sig att Payday 3 har en liknande resa framför sig.

Jag är personligen intresserad av spela Payday 3 ihop med polarna men kommer vänta iaf till helgen.

Nej jag tycker det är riktigt dålig stil att släppa skit och hoppas på att publiken förlåter en.

Geeks Gaming
Skrivet av baxtex:

Nej jag tycker det är riktigt dålig stil att släppa skit och hoppas på att publiken förlåter en.

Nu är jag inte till 100% superinsatt men var det inte leverantörerna av spelets serverlösning som inte kunde hålla vad man lovat och inte heller kommer kunna fixa det, som är roten till problemet?

Avstängd
Skrivet av PixelGamer:

Förstår inte kritiken riktigt. Nästan varje spel idag kräver online uppkoppling, det är väll inte bara Payday? Så varför får Starbreeze så mycket kritik?
Uppenbarligen är ju spelet designat som en co-op spel så att det är designat runt online funktioner och saknar offline läge vid launch är väll inte konstigt alls.
Till kommentarerna ovan, piratkopiering var ett stort problem förr i tiden och kom ihåg att det är olagligt att stjäla även digitalt.

Trams, fjams och obalans.

Piratkopiering har aldrig varit ett riktigt problem i någon bransch. Visst sitter företrädare för musik/film/spelbranschen och ljuger om hur mycket pengar de förlorar, och skriker efter mer och mer drakoniska åtgärder för att kämpa emot piratkopiering som om det gällde mänsklighetens överlevnad.

Trots att varje extern undersökning på temat piratkopiering kommer fram till samma slutsats: samtliga industrier som skriker om inkomstbortfall från piratkopiering gör rekordvinster år efter år, och har gjort det sen Napsters glada dagar.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Trams, fjams och obalans.

Piratkopiering har aldrig varit ett riktigt problem i någon bransch. Visst sitter företrädare för musik/film/spelbranschen och ljuger om hur mycket pengar de förlorar, och skriker efter mer och mer drakoniska åtgärder för att kämpa emot piratkopiering som om det gällde mänsklighetens överlevnad.

Trots att varje extern undersökning på temat piratkopiering kommer fram till samma slutsats: samtliga industrier som skriker om inkomstbortfall från piratkopiering gör rekordvinster år efter år, och har gjort det sen Napsters glada dagar.

nu håller jag förvisso med dig till fullo men kanske bra att inte styra in tråden på fildelning då det bara slutar i ett meningslöst skyttegravskrig.

Avstängd
Skrivet av Algustafa:

nu håller jag förvisso med dig till fullo men kanske bra att inte styra in tråden på fildelning då det bara slutar i ett meningslöst skyttegravskrig.

Mjo, det har du nog rätt i. Min poäng var att det egentligen är ett icke-problem, men utvecklare skjuter sig själva i foten när deras antipiracy metoder drabbar betalande konsumenter, minns Sim City 4(?) back in the day, som också hade ett always online-krav med konstant överbelastade servrar som följd, då med det specifika uttalandet att det var just av antipiracy skäl.

Så nu när ShartBreeze gör exakt samma sak, med exakt samma konsekvens, så blir det hela ganska genomskinligt.... Handen på hjärtat, vad för läskigt ord skrämmer investerare mer: onlinefusk eller piratkopiering?


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

"På frågan varför spelet bara är online svarade de att det är för att alla ska spela på samma villkor och att de ville undvika problemen från Payday 2, som utbrett fuskande och opålitliga värdar för spelomgångar."

Gulligt. Det har inte ett uns sanning i sig, men gulligt.

Nej, Starbreeze skrotade användandet av det utskällda anti-cheat systemet de hade i PayDay 2 till förmån för den här smidiga lösningen. De är nämligen parodiskt rädda för piratkopiering, som att det minimala inkomstbortfallet piratkopiering skapar kan mäta sig med detta praktfiasko med rekord i återbetalningar och oändlig bad will.

Då går vi inte ens in på vilket totalt stolpskott spelet är när man skalar bort allt utom den lilla gedigna kärnan av gameplay som finns där i mitten. Fult gränssnitt som ser ut att höra hemma i en alpha build, ett sabbat skill tree som begränsar spelare, en totalt linjär upplevelse av att låsa upp vapen/masker och ett helt idiotiskt progression system där "challenges" till slut är det enda som ger XP, så hoppas du gillar att görs 100 headshots eller skjuta sönder 750 fönsterrutor med ett vapen du ogillar för det är enda sättet att få en sketen mängd XP när du kommit över en viss lvl.

Det här är så jäkla dåligt....!

Det var ord och inga visor! 🙂

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så online Payday 2 blev förstört av offline spelare? Kom igen nu. De ljuger som en häst travar. Jag tror inte ens de tror på sig själva.

Kan du inte läsa? Var har någon påstått något dylikt?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Kan du inte läsa? Var har någon påstått något dylikt?

Man kan tolka det som de säger som att offline-läget var anledning till mycket fusk och dåliga hosts (vilket jag inte förstår mig på hur).

Medlem

Payday 3 får sällskap av Gollum och Redfall som de sämsta spelen i år. Det är så förbannat uselt skött alltihop. Jag såg fram emot spelet men nej, det är innehållslöst och fullt med buggar om det går att spela överhuvudtaget. Vad det här verkligen det bästa som de kunnat skapa efter år av utveckling? Det känns som en tidig alpha.

Medlem

Tråkigt att det inte fungerar att spela offline. Tänk på alla som inte har internetuppkoppling t.ex. afrikanska barn i Eritrea. Hur ska de spela payday??


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Min gissning (och rätta mig gärna) är att de valt att köra egna servrar. Inte göra som många andra spel som låter MS, Amazon eller andra ha hand om servrarna.
Detta gör att det är otroligt svårt för dem att skala upp kapaciteten.
Hade de kört med typ Azure så hade de automatisk fått tillgång till fler servrar vid behov. Om de avtalat det så dvs.
Det är aningen mer avancerat än så, men... typ.

Det jag läst mig till är AWS.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tråkigt att det inte fungerar att spela offline. Tänk på alla som inte har internetuppkoppling t.ex. afrikanska barn i Eritrea. Hur ska de spela payday??

Jag har bara sugig 4G uppkoppling så helt ospelbart.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Mjo, det har du nog rätt i. Min poäng var att det egentligen är ett icke-problem, men utvecklare skjuter sig själva i foten när deras antipiracy metoder drabbar betalande konsumenter, minns Sim City 4(?) back in the day, som också hade ett always online-krav med konstant överbelastade servrar som följd, då med det specifika uttalandet att det var just av antipiracy skäl.

Så nu när ShartBreeze gör exakt samma sak, med exakt samma konsekvens, så blir det hela ganska genomskinligt.... Handen på hjärtat, vad för läskigt ord skrämmer investerare mer: onlinefusk eller piratkopiering?

Sim CIty 4 har aldrig haft det kravet, däremot Sim City hade det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tråkigt att det inte fungerar att spela offline. Tänk på alla som inte har internetuppkoppling t.ex. afrikanska barn i Eritrea. Hur ska de spela payday??

Även svenska barn i Eritrea då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Min gissning (och rätta mig gärna) är att de valt att köra egna servrar. Inte göra som många andra spel som låter MS, Amazon eller andra ha hand om servrarna.
Detta gör att det är otroligt svårt för dem att skala upp kapaciteten.
Hade de kört med typ Azure så hade de automatisk fått tillgång till fler servrar vid behov. Om de avtalat det så dvs.
Det är aningen mer avancerat än så, men... typ.

Som jag har förstått det är det precis tvärtom. De har inte egna serverar men har valt att köra på AccelByte Cloud.

https://accelbyte.io/blog/starbreeze-nebula-connects-players-...

https://techcrunch.com/2022/05/03/accelbyte-a-backend-service...

Vad jag har läst (obekräftade uppgifter) så är det utgivaren Deep SIlver som tvingat på Starbreeze detta. Saints Row använde också AccelByte och hade också stora problem vid release.

https://accelbyte.io/customer-stories/saints-row-becomes-self...

Skrivet av baxtex:

Nej jag tycker det är riktigt dålig stil att släppa skit och hoppas på att publiken förlåter en.

Saker är mer komplicerade än att "Starbreeze släpper skit och hoppas på att publiken förlåter en". Men jag förstår att du vill vara arg och det får du vara.

Medlem
Skrivet av Brona:

Som jag har förstått det är det precis tvärtom. De har inte egna serverar men har valt att köra på AccelByte Cloud.

Tack för rättelsen.
Då antar jag att de inte hade optimerat för det stora trycket det blev. Läste nånstans att de hade uppskattat till en bit över en miljon personer som hade försökt spela. Har man då cross platform så blir det många som köar samtidigt.
Detta ursäktar dock inte varför man inte kunde starta lobbys för vänner eller invite only. men det går via servrarna också.

Jag förstår kritiken med att det inte gick att spela offline. men detta är i grund och botten ett co-op spel. Men då kunde de gjort så man kunde spela själv, men då inte få några rewards... för där skulle det garanterat fuskas.

Men en liten egen uppdatering. Spelade igår kväll igen. Bortsett från ett matchmaking error och att det alltid tog 60-90 sekunder att starta en lobby (spelar bara med vänner), så funkade det faktiskt felfritt.
Så jag rekommenderar folk att ge det ett nytt försök.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Tack för rättelsen.
Då antar jag att de inte hade optimerat för det stora trycket det blev. Läste nånstans att de hade uppskattat till en bit över en miljon personer som hade försökt spela. Har man då cross platform så blir det många som köar samtidigt.
Detta ursäktar dock inte varför man inte kunde starta lobbys för vänner eller invite only. men det går via servrarna också.

Jag förstår kritiken med att det inte gick att spela offline. men detta är i grund och botten ett co-op spel. Men då kunde de gjort så man kunde spela själv, men då inte få några rewards... för där skulle det garanterat fuskas.

Men en liten egen uppdatering. Spelade igår kväll igen. Bortsett från ett matchmaking error och att det alltid tog 60-90 sekunder att starta en lobby (spelar bara med vänner), så funkade det faktiskt felfritt.
Så jag rekommenderar folk att ge det ett nytt försök.

Kul att nån är intresserad av vad som händer och inte bara att vara upprörd De flesta gamers är nog inte så intresserade av back-end då det är "den tråkiga biten" men jag tycker det låter väldigt spännande att jobba med ett sånt tryck. Nu vet vi ju inte så mycket om vad som faktiskt händer och det är mindre roligt att vara i en situation som Starbreeze där de outsourcat allt och är i händerna på någon annan. Allt de kan göra är att skriva arga mejl och CCa några höjdare och vänta xD

Låter lovande att det går att spela nu iaf. Kanske är dags att testa

1
Skriv svar