Starbreeze ber om ursäkt för serverproblemen i Payday 3

Robot
Starbreeze ber om ursäkt för serverproblemen i Payday 3

Bankrånare tvingas köa med Fredrik.

#Payday-3, #Starbreeze


Redaktör

Jag fick igång en match i går kväll, sen var det kört. Riktigt surt att inte ens kunna köra själv med bottar.

Lyckades dessutom inte logga in med Steamversionen så fick regga GP-varianten.


signatur
Medlem

Så går det när man bestämmer sig för att förstöra / crippla sitt spel med always online skräp

Skrattretande att man inte ens kan spela offline, och man är tvungen att använda matchmaking för att fylla en lobby med bottar

Gör om, gör rätt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inte för att vara den som är den, men nog hade de kunnat förutse det här scenariot. Så pass erfaren i branchen är de ändå.
Personligen har jag kört 9h solo (och ja, att behöva stå i "kö" för att spela själv suger hårt) och haft skitkul, spelet känns verkligen rätt när man väl kommer igång. Provade för andra gången igår att köra i multiplayer (första försöket var innan släppet, hade köpt pre-releasen så tänkte att servrarna inte funkade som de skulle då), men den ända matchning jag fick var med en stackars ryss. Vi smög oss igenom halva första bankuppdraget innan han försvann (oklart om han ledsnade på smygandet och gick ur matchen själv, eller om han blev disconnectad).
Hur som, jag tror det här spelet blir toppen bara de får bukt med servrarna (och att de tar bort matchmaking för solo-spelare och vänner som ska köra ihop, saknar verkligen poäng att ett gäng på fyra personer som fyllt alla plater ska behöva sitta i matchmaking kö)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Inte för att vara den som är den, men nog hade de kunnat förutse det här scenariot. Så pass erfaren i branchen är de ändå.
Personligen har jag kört 9h solo (och ja, att behöva stå i "kö" för att spela själv suger hårt) och haft skitkul, spelet känns verkligen rätt när man väl kommer igång. Provade för andra gången igår att köra i multiplayer (första försöket var innan släppet, hade köpt pre-releasen så tänkte att servrarna inte funkade som de skulle då), men den ända matchning jag fick var med en stackars ryss. Vi smög oss igenom halva första bankuppdraget innan han försvann (oklart om han ledsnade på smygandet och gick ur matchen själv, eller om han blev disconnectad).
Hur som, jag tror det här spelet blir toppen bara de får bukt med servrarna (och att de tar bort matchmaking för solo-spelare och vänner som ska köra ihop, saknar verkligen poäng att ett gäng på fyra personer som fyllt alla plater ska behöva sitta i matchmaking kö)

Låter lovande, kanske man skaffar på PC. 🙂👍

Medlem

Här sitter man surt i sjunkande aktiebåten för Starbreeze.
Jävla k*kbolag

En match igår sen var det som att köra pannan i en tegelvägg, med spikmatta på.
Betydligt bättre idag!
Med vänlig hälsning,
Aktieägare…


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Rätt år starbreeze för att de tvingar folk att vara online i SP.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Här sitter man surt i sjunkande aktiebåten för Starbreeze.
Jävla k*kbolag

He, he, det är ingenting jämfört med 00-talet när de pendlade mellan 10 och 33 öre. 🙂

Medlem

Jag tror inte Paydays publik kommer bli bortskrämda. Tror de har en stor spelarbas med casuals, som inte lägger 100 av sin tid på att bli arga. Lite som Fortnite och FIFA.

Avstängd

Som jag nämnde i en tidigare tråd, med Starbreeze erfarenheter från PayDay 2 så borde det minsta man kunde begära att de borde ha någon uppfattning om hur stort tryck servrarna behöver klara.

Utöver det finns det en hel del märkliga val de gjort kring de kosmetiska alternativen i form av masker/kläder/vapen, det känns som att de missat väldigt mycket potential där.
Varsågod, här är en apful, enfärgad tracksuit för 200,000. Hoppas du gillar den för du kommer låsa upp fem färgvarianger till. Hursa? Om man kan mixa/matcha olika byxor/jackor? Nej, absolut inte, det är bättre om alla har samma fyra varianter på kläder i sex olika färger.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

I torsdags fick vi igång en match med 4 kompisar.
sen när vi skulle försöka igen så gick det inte att starta en privat lobby ens.
men man borde ha lärt sig. man ska inte spela onlinespel på releasedagen. vid 41 års ålder borde jag veta bättre.

Ett par vändor och nu fattar jag ju att både prinsesstårtan och de finska pinnarna var en nästan onåbar morot…


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Pinsamt att man inte kunde förutse trycket som skulle bli på servrarna. Att inte ha ett skalbart system samt funktioner för kö osv är riktigt inkompetent 2023. Istället kraschar hela systemet. Mycket bra.

Medlem

Vad är en rimlig anledning till always online? Piratkopiering? Antifusk? Något annat?

Medlem
Skrivet av superapan:

Vad är en rimlig anledning till always online? Piratkopiering? Antifusk? Något annat?

De själva har väl sagt att det synkar alla resultat m.m. i spelet.

Medlem

LOL, deras serverar fuckade ju redan på servertestet för 2v sedan och då var det endast 16k players på Steam. Nu är det release, 60k peak på Steam och sen lägger vi in alla gamepass medlemmar på det. Klart det inte funkar.

Medlem

Märkligt. Nån som vet hur de hostar spelet? Aws, egna servrar?

Medlem

Så starbreeze leverera inte… oj vilken överraskning.

Var länge sedan det namnet betydde annat än meh kanske i början på Grin tiden (GRAW spelen) hade man hopp.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Märkligt. Nån som vet hur de hostar spelet? Aws, egna servrar?

Garanterat AWS,Azure eller liknande. Enklare att kunna skala vid behov samt man slipper underhåll.
Svårt att se att någon spelutvecklare idag har egna servrar.

Medlem
Skrivet av A1200G:

He, he, det är ingenting jämfört med 00-talet när de pendlade mellan 10 och 33 öre. 🙂

Jag hade hoppats på att historien skulle återupprepas när Payday 2 flög iväg, satan va aktien hängde med då.
Men icke, däremot hoppas jag verkligen dom får ply på sitt spel och (aktieägaren jag) dom får bra intäkter ifrån DLC så den går uppåt igen.

Medlem

Har hunnit köra cirka 7 heist och sedan installerat payday 2 pga serverproblemen.

Utöver det så är payday 3 riktigt uselt jämfört med payday 2, känns som ett första demo på ett spel som är två år bort.

Medlem
Skrivet av noreason:

Har hunnit köra cirka 7 heist och sedan installerat payday 2 pga serverproblemen.

Utöver det så är payday 3 riktigt uselt jämfört med payday 2, känns som ett första demo på ett spel som är två år bort.

Payday 2 var inte ett super spel när det släpptes heller. Betyg låg på medel. Payday 2 har utvecklats i 10 år sedan det släpptes. Men det blev populärt pga temat. Finns inga andra spel som gjorde det på samma sätt. Det liknar GTA lite. Tror de har samma målgrupp. Förmodligen kommer inget Payday 4 pga att tiden sätter sina spår.

Tycker det är lite intressant att ingen verkar nämna Embracers (Deep Silvers) delaktighet i lanseringen.

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Så starbreeze leverera inte… oj vilken överraskning.

Var länge sedan det namnet betydde annat än meh kanske i början på Grin tiden (GRAW spelen) hade man hopp.

The Darkness-spelen var ju bra


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

The Darkness-spelen var ju bra

Det var bra. Hade roligt med det på xb360 tiden såg att det släpptes 2007 för 15år sedan. Samma med Riddick men då vi tillbaka till tjock box tiden.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag hade hoppats på att historien skulle återupprepas när Payday 2 flög iväg, satan va aktien hängde med då.
Men icke, däremot hoppas jag verkligen dom får ply på sitt spel och (aktieägaren jag) dom får bra intäkter ifrån DLC så den går uppåt igen.

Ifall du sitter som aktieägare, någon koll på vartifrån pressen kommer för Always Online?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Tor
Medlem
Skrivet av Proximately:

Ifall du sitter som aktieägare, någon koll på vartifrån pressen kommer för Always Online?

Jag sitter också på en del Starbreeze-aktier (dock inte för så mycket att jag gråter över en dålig launch), vi vet inte mer om utvecklingsprocessen och de valen än er andra.

Medlem

Jag har haft rätt roligt i Payday3 är lvl 39 nu, spelet växer och blir roligare desto mer man låser upp.

Quake-konnässsör

När vi inte kunde spela tillsammans under den öppna betan tröttnade jag på detta spel. Hade hoppas på att man skulle vara mer sugen och spela detta, men lär inte bli någon köp...

Medlem

Testade att spela igår igen.
efter lite matchmaking errors när jag försökte starta en match ensam så kom jag till slut in och efter nån minut hoppade en polare in i banan. va riktigt kul.
Men efter den rundan så lyckades ingen av oss starta en ny match. så efter en timme gav vi upp.

Kul spel... när det funkar.

1
Skriv svar