The Terminator Future Shock

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, Daggerfall är väl fortfarande det spel som har störst spelyta per kv/km i ett spel? Även om mycket är död yta i spelet är det imponerande med tanke på när spelet släpptes. Spelet gick väl spela på en 486:a också om jag inte missminner mig?

Jo, brukade spela det på en 66MHz 486. Fungerade rätt okej, speciellt efter jag köpte en större hårddisk så spelet inte behövde ladda från skivan när man spelade.

Spelet har ju inte släppts ännu, men huvudutvecklarna bakom Daggerfall jobbar med ett nytt spel, The Wayward Realms, som är något av en spirituell uppföljare och ska ha en riktigt enorm spelvärld.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Jo, brukade spela det på en 66MHz 486. Fungerade rätt okej, speciellt efter jag köpte en större hårddisk så spelet inte behövde ladda från skivan när man spelade.

Spelet har ju inte släppts ännu, men huvudutvecklarna bakom Daggerfall jobbar med ett nytt spel, The Wayward Realms, som är något av en spirituell uppföljare och ska ha en riktigt enorm spelvärld.

Kul! Det det där spelet hade jag ingen aning om att det var på G.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers

Gud vad vi lirade detta och Skynet. Ett av de första FPS:en med polygoner istället för sprites. Vi körde ”coop” genom att låta en styra bilen och en kulsprutan.


signatur
Medlem
No dice..

Got damn... I'm not touching that one with a 20-foot pole.

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fgetyarn.io%...
______________________
Sign by: Mr. Garrison
SOUTH PARK, USA

________________________________
Satan vilket jädra lik till spel...
Sign by: Me, myself & i
Västerås, SWEDEN


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Som nämnt så var det bra stämning i Future shock. Jag kommer ihåg att jag dreglade över screenshotsen i PC-tidningarna.

Apropå Terminator, Michael Biehn (Kyle / Hicks i Aliens), kommer snart till Helsingborg


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för recensionen!
Fick spelet inlagd av någon från en crackad CD eller dylikt på den tiden. Hade aldrig hört om spelet och jag förstod aldrig riktigt om det var ett seriöst spel eller inte. Jag minns också att det var något som kändes off med spelet. Antagligen var det hit-boxarna. Det var väldigt svårt att döda terminators och man stod typ bara där och sköt och sköt i en evighet innan terminatorn dog. Jag kom nog aldrig någonstans i spelet. Tror inte jag spelade det så mycket utan gav det ett försök.

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gud vad vi lirade detta och Skynet. Ett av de första FPS:en med polygoner istället för sprites. Vi körde ”coop” genom att låta en styra bilen och en kulsprutan.

Ja just det, det var ju också en grej att spelet faktiskt hade polygoner.

Skrivet av MRZnr1:

Tack för recensionen!
Fick spelet inlagd av någon från en crackad CD eller dylikt på den tiden. Hade aldrig hört om spelet och jag förstod aldrig riktigt om det var ett seriöst spel eller inte. Jag minns också att det var något som kändes off med spelet. Antagligen var det hit-boxarna. Det var väldigt svårt att döda terminators och man stod typ bara där och sköt och sköt i en evighet innan terminatorn dog. Jag kom nog aldrig någonstans i spelet. Tror inte jag spelade det så mycket utan gav det ett försök.

Tack själv för att du läser.

Kom på att det släpptes många spel då med namnet "Shock" i namnet så folk kan ha tagit det som något oseriös kopia. System Shock, Creature Shock och Future Shock. Var säkert några fler också med namnet...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Wow! Future shock. Vilken nostalgibomb! Minns vi hade det på en demo CD-Rom och att jag aldrig kom någonvart för det var så svårt.

Medlem

Det här hade jag förträngt. Kul att få minnet tillbaka!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har själv funderat om detta skulle funka? Alien bygger ju på att man blir instängd på en bas/skepp medan Terminator utspelar sig i en stad. Det är klart, storyn skulle ju kunna vara att man ska infiltrera en bas i framtiden och måsta akta sig för robotarna, men det blir ju ändå inte samma sak som det klaustrofobiska i Alien.

Har funderat om det skulle gå och göra något du jagas i en stad och där Terminatorn kan gömma sig i folksamlingar och tricken/skräcken blir att man inte vet vem som är en vanlig människa eller Terminator?

Jag tror att man skulle förlora för mycket kontroll om det sattes in en alltför öppen kontext, så något liknande Isolation tror jag behövs för att kunna skapa den rätta stämningen. Som du säger handlar det nog mer om att kunna försvara en mer isolerad skådeplats, men kanske som du är inne på med en terminator-fabrik i framtiden eller något liknande skulle kunna funka.

Skribent
Skrivet av heady89:

Jag tror att man skulle förlora för mycket kontroll om det sattes in en alltför öppen kontext, så något liknande Isolation tror jag behövs för att kunna skapa den rätta stämningen. Som du säger handlar det nog mer om att kunna försvara en mer isolerad skådeplats, men kanske som du är inne på med en terminator-fabrik i framtiden eller något liknande skulle kunna funka.

När du säger det, Skynet skapade ju koncentrationsläger för människor. Så det skulle ju gå att gör något av att man ska fly från ett sådant?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ett till plus: man kan skjuta ner månen och den protesterar med "Ouch!"

Medlem

Värt att nämna är att Future Shock var det första PC FPS (Marathon på mac var före) med full mouse look.
Minns att jag spelade en demo som hade en bana och multiplayer och även om banan inte optimal för multiplayer så kändes det verkligen revolutionerande.

Skribent
Skrivet av Mcgreag:

Värt att nämna är att Future Shock var det första PC FPS (Marathon på mac var före) med full mouse look.
Minns att jag spelade en demo som hade en bana och multiplayer och även om banan inte optimal för multiplayer så kändes det verkligen revolutionerande.

Precis, jag nämner det i recensionen. Däremot hade jag ingen koll på att Marathon hade mouse look. Men då är jag inte så välbevandrat med MAC heller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ååhh jag minns detta. Jag hade precis skaffat min första PC. Så fruktat bra var det, för sin tid!


signatur

I drank what?

Medlem

Älskar retro-reviews. Väldigt kul att en hel del känns igen i typ alla deras nyare spel. Tack för trevlig läsning

Skribent
Skrivet av BloodFarmer:

Älskar retro-reviews. Väldigt kul att en hel del känns igen i typ alla deras nyare spel. Tack för trevlig läsning

Tack så mycket! Jag ska försöka recensera fler retrospel i framtiden. Det är kul att gå tillbaka, kan vara lite skrämmande också för man är rädd att förstöra minnena.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tack så mycket! Jag ska försöka recensera fler retrospel i framtiden. Det är kul att gå tillbaka, kan vara lite skrämmande också för man är rädd att förstöra minnena.

Detta. Nostalgi är trots allt återvinning av minnen till ett högre värde än vad de egentligen har


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Detta. Nostalgi är trots allt återvinning av minnen till ett högre värde än vad de egentligen har

och man kan bli så besviken. Min fru gick upp kl 5:30 en gång för att se Krambjörnarna då det var hennes favorit barnprogram när hon var liten. Det sög tydligen kopiöst idag. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Detta. Nostalgi är trots allt återvinning av minnen till ett högre värde än vad de egentligen har

Nja. Inte tappat skulle jag säga! Jag tycker dagens spel har tappat mycket jämfört med dåtidens spel hade mer fokus på att bli bra och roliga spel. Hade man fått göra de spelen men ville idag så hade spelen kunnat bli otroligt roliga.

12
Skriv svar