Horizon Forbidden West Complete Edition dyker upp hos åldersmärkare

Robot
Horizon Forbidden West Complete Edition dyker upp hos åldersmärkare

Ska inkludera spelet och expansionen Burning Shores.

#Burning-shores, #Guerrilla-games, #Horizon-forbidden-west


Medlem

Till PC är jag nyfiken på 😗


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bara till PS5 och inte PS4? Vad med PC release?

Medlem

Hehe precis som förra så kommer nog denna till PC också.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Bara till PS5 och inte PS4? Vad med PC release?

Expansionen finns inte på PS4.

PC version kommer nog, men jag skulle gissa på att det blir tidigast nästa år.
Tror att det blir lite fördröjt eftersom att de ville få ut expansionen först, hade spelet inte haft expansion så hade det förmodligen kommit till PC redan i år. Expansionen nollställer nog detta och lägger på ett år till.

Medlem

Hade kul med grundspelet men efter jag klarat storyn tog det tvärstopp och suget försvann helt. Burning Shores tyckte jag var en helt okej expansion. Ruskigt vackert att flyga runt bland tjocka moln när solen var påväg upp/ner.

Medlem

Jag sparar expansionen tills spelet finns på PC

Medlem

*Skämskudde*, har inte orkat spelat klart grundspelet än, på något sätt känns det inte så intressant, alltid något annat som lockar mer att spela när väl tid finns. Ju längre man väntar desto svårare blir det att hitta lusten att börja spela det igen oxå...

Medlem
Skrivet av Gaara:

*Skämskudde*, har inte orkat spelat klart grundspelet än, på något sätt känns det inte så intressant, alltid något annat som lockar mer att spela när väl tid finns. Ju längre man väntar desto svårare blir det att hitta lusten att börja spela det igen oxå...

Jag tyckte att Forbidden West, grundspelet, var en nedgradering från Zero Dawn. Onödigt stor värld, mindre intressanta perks vilket snabbt gjorde levlandet tråkigt, sämre story med sämre pacing.

Men Burning Shores hade jag faktiskt skitkul med - en mindre, mer välfylld karta, flera nya legendariska vapen som är helt bonkers och riktigt kul att använda, samt en story med betydligt bättre pacing, med en otrolig bossfight på slutet. Rekommenderas absolut.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Expansionen finns inte på PS4.

PC version kommer nog, men jag skulle gissa på att det blir tidigast nästa år.
Tror att det blir lite fördröjt eftersom att de ville få ut expansionen först, hade spelet inte haft expansion så hade det förmodligen kommit till PC redan i år. Expansionen nollställer nog detta och lägger på ett år till.

Ok förklarar saken tack för svar

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag tyckte att Forbidden West, grundspelet, var en nedgradering från Zero Dawn. Onödigt stor värld, mindre intressanta perks vilket snabbt gjorde levlandet tråkigt, sämre story med sämre pacing.

Men Burning Shores hade jag faktiskt skitkul med - en mindre, mer välfylld karta, flera nya legendariska vapen som är helt bonkers och riktigt kul att använda, samt en story med betydligt bättre pacing, med en otrolig bossfight på slutet. Rekommenderas absolut.

Okej ja jag måste ta tag i det där, btw senast jag spelade sprang jag på en sådan där långhals som scannar områden. Fanns inget sätt att komma upp. Får man nya färdigheter senare eller är det någe storymässigt? Man når inte o glidflyga från någe/höjd berg, verkar va för långt bort

Medlem

Väldigt bra spel har inte kört burning shores men det ska väl göra nån gång

Medlem
Skrivet av Gaara:

Okej ja jag måste ta tag i det där, btw senast jag spelade sprang jag på en sådan där långhals som scannar områden. Fanns inget sätt att komma upp. Får man nya färdigheter senare eller är det någe storymässigt? Man når inte o glidflyga från någe/höjd berg, verkar va för långt bort

Det finns en Tallneck i ökenregionen som man bara kan få genom storyn, ganska nära slutet av spelet. Alla andra ska man kunna klättra på som vanligt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Det finns en Tallneck i ökenregionen som man bara kan få genom storyn, ganska nära slutet av spelet. Alla andra ska man kunna klättra på som vanligt.

Ah okej tack då slipper man slösa tid på o klura på den sedan

1
Skriv svar