Systemkraven för Forza Motorsport på pc är släppta

Robot
Systemkraven för Forza Motorsport på pc är släppta
Medlem

Skit också. Jag har ju AMD & Nvidia.
Inga riktlinjer för mig då

Medlem

Mjo som sagt, hade varit trevligt med ungefärlig FPS och upplösning. Kanske något i stil med 1080P 30-50 i min spec, 1440P 60 i recommended och 4K 60 för ideal? Men, om det är något sådant, vad fasiken ska x-lådorna sikta på då?

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Mjo som sagt, hade varit trevligt med ungefärlig FPS och upplösning. Kanske något i stil med 1080P 30-50 i min spec, 1440P 60 i recommended och 4K 60 för ideal? Men, om det är något sådant, vad fasiken ska x-lådorna sikta på då?

Xbox series x kör i 4k 60fps, och series s i 1080p 60fps enligt tidigare uppgifter från i våras (det kan ju ha ändrats dock).

Medlem

Ingen aning vad min dator kommer prestera genom att titta på specsen, va i...

Sen synd att Nordschleife inte är med, har spårat ur och kollat på Mischa på youtube när han kör andras bilar på sträckan och det är helt galet skoj. Hade velat köra den själv i Forza.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Nån som vet om det kommer VR stöd?

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Nån som vet om det kommer VR stöd?

Nope, xbox har väl inge VR ? GT7 är helt insane i VR om du har möjlighet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Redaktör
Skrivet av theBoosing:

Ingen aning vad min dator kommer prestera genom att titta på specsen, va i...

Sen synd att Nordschleife inte är med, har spårat ur och kollat på Mischa på youtube när han kör andras bilar på sträckan och det är helt galet skoj. Hade velat köra den själv i Forza.

Nordschleife är helt jäkla underbar. Och känslan med PSVR2 i GT7 närmar sig bergochdalbana.

Skrivet av J0hAnN48:

Nån som vet om det kommer VR stöd?

Det borde inte vara omöjligt (på pc) – MS Flight Sim fick ju det efter release. Men jag vet inte om det sagts något alls om det från utvecklarhåll, så risken är väl att det inte sker.


signatur
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ingen aning vad min dator kommer prestera genom att titta på specsen, va i...

Sen synd att Nordschleife inte är med, har spårat ur och kollat på Mischa på youtube när han kör andras bilar på sträckan och det är helt galet skoj. Hade velat köra den själv i Forza.

Det kommer tidigt nästa år om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Xbox series x kör i 4k 60fps, och series s i 1080p 60fps enligt tidigare uppgifter från i våras (det kan ju ha ändrats dock).

Aaah right, tack! Så, recommended (5600X/6800XT) bör vara runt "4K 60+"-snåret någonstans? Utan RT misstänker jag då. Känns ... osannolikt att det är med RT men jag kan mycket väl ha fel där.

Njae hade gärna sett mer detaljerade systemkrav, nästintill meningslöst utan upplösning, strålspårning och förväntad FPS.

Medlem

Så de skippar den viktigaste banan vid release, känns ju inte jätteseriöst om de nu har tänkt konkurrera med Gran Turismo. Inte för att jag är förvånad med tanke på hur majoriteten av spelen är idag vid release, dvs långt från färdiga. Jag får nog helt enkelt vänta in kartan så man inte spelar sig trött på spelet innan

Annars relativt väntade system req./rec. specs

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Aaah right, tack! Så, recommended (5600X/6800XT) bör vara runt "4K 60+"-snåret någonstans? Utan RT misstänker jag då. Känns ... osannolikt att det är med RT men jag kan mycket väl ha fel där.

Njae hade gärna sett mer detaljerade systemkrav, nästintill meningslöst utan upplösning, strålspårning och förväntad FPS.

60 fps har alltid varit guldstandard för Forza Motorsport serien och eftersom de låst multiplayer till 60, så tror jag att det är frameraten man kan förvänta sig enligt tabellen, upplösning får man dock gissa sig till.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nordschleife är helt jäkla underbar. Och känslan med PSVR2 i GT7 närmar sig bergochdalbana.

Det är en bana som - även i "platt" version - ibland får mig att tänka "så här fort borde jag inte köra" när jag spelar så jag börjar nästan svettas bara av tänka på den i VR.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är en bana som - även i "platt" version - ibland får mig att tänka "så här fort borde jag inte köra" när jag spelar så jag börjar nästan svettas bara av tänka på den i VR.

Jag körde den IRL för första gången nu i juli med min BMW M3 E92. Den är heeelt otrolig, man förstår inte hur mycket sluttning och stigning det är om man inte upplever den på riktigt. Men vilken atmosfär och känsla att bara få vara där och andas in miljön bilarna och människorna. Rekomenderar alla att en gång besöka denna plats om man gillar bilar och allt runtomkring

Medlem

Nemas problemas här på Ultra settings
Taggad som satan på detta!

Redaktör
Skrivet av doodle_82:

Jag körde den IRL för första gången nu i juli med min BMW M3 E92. Den är heeelt otrolig, man förstår inte hur mycket sluttning och stigning det är om man inte upplever den på riktigt. Men vilken atmosfär och känsla att bara få vara där och andas in miljön bilarna och människorna. Rekomenderar alla att en gång besöka denna plats om man gillar bilar och allt runtomkring

Kul! Jag fick köra några varv på Brands Hatch inför första Project Cars, även där insåg man hur kuperad den faktiskt är i början. Vågar knappt tänka mig Nordslingan.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul! Jag fick köra några varv på Brands Hatch inför första Project Cars, även där insåg man hur kuperad den faktiskt är i början. Vågar knappt tänka mig Nordslingan.

Ja, det måste varit helt fantastiskt Ja, man kan inte föreställa sig hur banorna ser ut i verklighenten tills man ser dom på riktigt. De brittiska banorna är ju riktigt grymma. Kör mycket ACC, vet att du älskar racingsim också. Vore kul å ha med dig i lite public racing el nått framöver, vi brukar va några polare som lirar så du e varmt välkommen såklart.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul! Jag fick köra några varv på Brands Hatch inför första Project Cars, även där insåg man hur kuperad den faktiskt är i början. Vågar knappt tänka mig Nordslingan.

Ja den där första högern efter start/mål kan jag tänka mig att det kittlar i magen! Kört bra många varv i första Project cars, skön bana tycker jag. Dock är nog fasen Spa francorchamps min favorit om jag verkligen måste välja.


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar