Little Nightmares 3 har utannonserats

Robot
Little Nightmares 3 har utannonserats
It's not a lake, it's an ocean

Släpps till PS4 och PS5 också.

Lite kluven till detta. Jag gillade verkligen det första spelet, och tyckte även att det andra var bra. Men det kändes som en upprepning av allt vi sett förut, var tomt på överraskningar och led fortfarande av alldeles för mycket trial and error. Stämningen ser de onekligen ut att ha satt klockrent i detta tredje spel, men jag hoppas verkligen att de tänkt lite mer på gameplay också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Trevligt! Synd att det inte utvecklas i Malmö som de andra, men det kan säkert bli hur bra som helst


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Släpps till PS4 och PS5 också.

Lite kluven till detta. Jag gillade verkligen det första spelet, och tyckte även att det andra var bra. Men det kändes som en upprepning av allt vi sett förut, var tomt på överraskningar och led fortfarande av alldeles för mycket trial and error. Stämningen ser de onekligen ut att ha satt klockrent i detta tredje spel, men jag hoppas verkligen att de tänkt lite mer på gameplay också.

Tack, trodde att jag fått med alla 👍

Hoppas att de verkligen kan dra nytta av en andra spelare/AI-följeslagare för att introducera lite intressant spelmekanik. Det kan nog bli intressant att använda ena karaktären för att distrahera nån ruskprick medan den andra gör något riskabelt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jonny Myrén:

Tack, trodde att jag fått med alla 👍

Hoppas att de verkligen kan dra nytta av en andra spelare/AI-följeslagare för att introducera lite intressant spelmekanik. Det kan nog bli intressant att använda ena karaktären för att distrahera nån ruskprick medan den andra gör något riskabelt.

Ja, det finns absolut potential. En tajtare kontroll och fyndigt samarbete kan lyfta spelet lite.

Striderna i LN 2 kändes som ett "nödvändigt ont" så om de inte gör kontrollen mer mångsidig kan de lika gärna skippa strider helt och hållet och fokusera på flykt och smyg.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Släpps till PS4 och PS5 också.

Lite kluven till detta. Jag gillade verkligen det första spelet, och tyckte även att det andra var bra. Men det kändes som en upprepning av allt vi sett förut, var tomt på överraskningar och led fortfarande av alldeles för mycket trial and error. Stämningen ser de onekligen ut att ha satt klockrent i detta tredje spel, men jag hoppas verkligen att de tänkt lite mer på gameplay också.

Håller helt o hållet med! Stämningen, grafiken, animationerna, ljudet....allt det dära är klockrent. Riktigt bra jobbat. MEN! Gameplay är sådär ibland, speciellt i 2an. Det blir upprepning på upprepning och mycket brist på överraskningar som sagt. Jag hoppas att de slänger in något nytt och spännande denna gången!

Medlem

Intressant och jag undrar hur unikt det är att en ny utvecklare verkar ha fått tillgång till samma utvecklingsmiljö som Tarsier. Skulle vara intressant att få reda på hur denna så kallade överlämning gick till!
- Fick Supermassive med sig någon tidigare anställd eller körde Tarsier massa genomgångar kring hur deras verktyg fungerade? Eller har Supermassive börjat om från scratch?

Den grafiska aspekten med kamerans funktion var väl ganska unik, så kan tänka mig att Bamco vill att Supermassive får med sig så mycket av tidigare källkod och verktyg som möjligt.

1
Skriv svar