Fallout 4 släppt på GOG med saftig rea

Robot
Fallout 4 släppt på GOG med saftig rea

Spelet + dlc kostar dryga hundralappen.

#fallout-4, #gog, #nyhetstips


Medlem

Creation club är dock borttaget och den kopplingen till bethesda vilket inte är något jag iallafall hade saknat.

Nexusmods har även de skrivit att de och F4SE gänget varit med hela vägen så moddar skall funka bra redan från start vilket är skönt för dem som väntat.

Medlem

Nexusmods har slängt ihop en liten FAQ med info om denna release och mod-möjligheterna: Länk

Rätt trevligt ändå, men jag känner mig redan klar med spelet så jag tror inte att jag kommer köpa det igen. Skulle väl vara för att supporta GOG då.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag har inte spelat något Fallout tidigare, är 4:an en bra start? Vilket Fallout är bäst?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

eld
Medlem
Skrivet av magma:

Jag har inte spelat något Fallout tidigare, är 4:an en bra start? Vilket Fallout är bäst?

Fallout 4 är en helt okej start om du bara vill ge dig in i serien, det är det mest lättspelade av alla spelen.

Annars så brukar väl folk gradera spelen, från bäst till mindre bäst (dock är alla värt att spela av olika anledningar):

Fallout 1
Fallout 2
Fallout New Vegas
Fallout 3
Fallout 4

Medlem
Skrivet av eld:

Fallout 4 är en helt okej start om du bara vill ge dig in i serien, det är det mest lättspelade av alla spelen.

Annars så brukar väl folk gradera spelen, från bäst till mindre bäst (dock är alla värt att spela av olika anledningar):

Fallout 1
Fallout 2
Fallout New Vegas
Fallout 3
Fallout 4

Håller helt med, värt att nämna är ju att fallout 1 och 2 är väldigt annorlunda spel mot 3,4 och new vegas

Medlem
Skrivet av magma:

Jag har inte spelat något Fallout tidigare, är 4:an en bra start? Vilket Fallout är bäst?

New vegas och 3an var betydligt bättre än 4an imo.
4an är fortfarande inte ett dåligt spel men jag själv tröttnade till slut. Orkade inte ens köra nuka world eller vad det hette.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Faktiskt inte spelat Fallout 4 men minns hur jag redan där och då tyckte Bethesda föredömligt utannonserade bara några månader innan release. (Något de inte lärde sig av när det kom till Starfield och Elder Scrolls 6. 😐)

Med det sagt. Borde spela nån gång.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Faktiskt inte spelat Fallout 4 men minns hur jag redan där och då tyckte Bethesda föredömligt utannonserade bara några månader innan release. (Något de inte lärde sig av när det kom till Starfield och Elder Scrolls 6. 😐)

Med det sagt. Borde spela nån gång.

Ypperligt tillfälle att göra det nu då

Kom igen..du har tid..du har hela helgen på dig

Medlem
Skrivet av eld:

Fallout 4 är en helt okej start om du bara vill ge dig in i serien, det är det mest lättspelade av alla spelen.

Annars så brukar väl folk gradera spelen, från bäst till mindre bäst (dock är alla värt att spela av olika anledningar):

Fallout 1
Fallout 2
Fallout New Vegas
Fallout 3
Fallout 4

Kanske med retrobrillorna på. De som inte spelat 1:an och 2:an tidigare tror jag inte skulle sätta ihop samma lista.

Medlem
Skrivet av eld:

Fallout 4 är en helt okej start om du bara vill ge dig in i serien, det är det mest lättspelade av alla spelen.

Annars så brukar väl folk gradera spelen, från bäst till mindre bäst (dock är alla värt att spela av olika anledningar):

Fallout 1
Fallout 2
Fallout New Vegas
Fallout 3
Fallout 4

Skrivet av Molotov:

New vegas och 3an var betydligt bättre än 4an imo.
4an är fortfarande inte ett dåligt spel men jag själv tröttnade till slut. Orkade inte ens köra nuka world eller vad det hette.

Tack för alla svaren


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Eight08:

Kanske med retrobrillorna på. De som inte spelat 1:an och 2:an tidigare tror jag inte skulle sätta ihop samma lista.

2 & 1 är bäst med eller utan retrobrillor efterföljande spel saknas den dör Fallout humorn som gjorde att man älskade spelen från början sedan tactics och FNV efter dem så fyran innan trean och absolut sist är BOS.

Att man inte kan ranka spel man inte spelat är väl helt naturligt?

Medlem

Fallout 4 tycker jag är mindre stämningsfullt än NV och 3:an, mer glättigt och mindre rollspel, men det finns extremt mycket att göra. Ett av de mest sprängfyllda spel jag vet.

Medlem

Gillar inte alls 3:an, NV är väl helt ok, men jag fastnande aldrig för det som jag gjorde med FO4.
3 + NV kändes så otroligt stela/föråldrade jämfört med FO4.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skrivet av smuts:

Nexusmods har slängt ihop en liten FAQ med info om denna release och mod-möjligheterna: Länk

Rätt trevligt ändå, men jag känner mig redan klar med spelet så jag tror inte att jag kommer köpa det igen. Skulle väl vara för att supporta GOG då.

Tack för den länken <3


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av magma:

Jag har inte spelat något Fallout tidigare, är 4:an en bra start? Vilket Fallout är bäst?

Min första Fallout-upplevelse var 3:an. Jag har aldrig spelat 1,2n.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

2 & 1 är bäst med eller utan retrobrillor efterföljande spel saknas den dör Fallout humorn som gjorde att man älskade spelen från början sedan tactics och FNV efter dem så fyran innan trean och absolut sist är BOS.

Att man inte kan ranka spel man inte spelat är väl helt naturligt?

Nu menade jag ju förstås att om de skulle spela dessa två spel idag och sedan ranka alla. Jag försökte, men de var alldeles för föråldrade, även om just humorn kanske är on point i de första två.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Nu menade jag ju förstås att om de skulle spela dessa två spel idag och sedan ranka alla. Jag försökte, men de var alldeles för föråldrade, även om just humorn kanske är on point i de första två.

Den där listan är lika aktuell om man spelar idag 3an var helt enkelt en besvikelse och har åldrats sämst av av delar i huvud serien. Fyran har bättre gameplay även om rollspels delen dog i 3an och Obsidian fick lite liv i den i FNV för att sedan kontakten skulle ryckas ur och vi fick 4an som behåller temat men inget mer.

Att göra fps av isometriska crpg spel blir liksom aldrig bra man dödar hela grejjen så det du kallar föråldrat är en annan typ av spel se bara på nya baldurs gate det är precis vad FO var för 25 år sedan men en modernare variant.

Medlem
Skrivet av Neroz:

Ypperligt tillfälle att göra det nu då

Kom igen..du har tid..du har hela helgen på dig

Fick mig att tänka på:

Medlem

Ang de äldre spelen.
1an var the OG, och har kanske lite mer sammanhållen ton.
Men 2an gör mer av allt. Tyckte det var bättre då likväl som nu.
Körde om 2an för typ 3-4 år sedan. Jag tyckte det höll!

Man behöver spara ofta då strider kan gå jäkligt fel jäkligt fort. Och just stridssystemet är funktionellt men liiiite tunt. Men storyn, dialogerna etc funkade finfint.

Jag skulle, utan nostalgigoogles, sätta 3.5 av 5 på Fallout 2. Högt omspelningsvärde!

Värt att påpeka att det är en uppföljare som tar upp vissa saker som skedde i ettan. Men inte någon större utsträckning.

Medlem

Ännu inga nyheter om gratis PS5-patchen?

Har ni sett videon på Fallout tv-serien inifrån konventet? Tror det kan bli bra, men tror vanligt folk eventuellt tycker det är för ångestframkallande med kärnvapentema

1
Skriv svar