Tågscen i nya Mission: Impossible har likheter med Uncharted 2: "Smickrande"

Robot
Tågscen i nya Mission: Impossible har likheter med Uncharted 2: "Smickrande"

Uncharted 2-regissör pekar ut likheterna.

#uncharted, #uncharted-2-among-thieves


Medlem

Dom tog ju hela cargoplan-scenen från Uncharted i vilken mi-film det nu var tidigare också.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

It's not a lake, it's an ocean

Det var också min första tanke när jag såg trailern. Sämre förebilder kan man ju ha.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Medlem

Såg filmen på IMAX i helgen och tänkte också på Uncharted 2 då! Som sagt, sämre förebild kan en ju ha! Dock tyckte jag inte den var lika bra som de två senaste, men inte mycket sämre heller. Bara mer medelmåttig.

Medlem

Känns ju lite som att just denna typ av scen har funnits i filmer, serier och spel före Uncharted. Nja, man ser det man vill se.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Dom tog ju hela cargoplan-scenen från Uncharted i vilken mi-film det nu var tidigare också.

Undrar var Uncharted fick sin idé ifrån?
https://www.youtube.com/watch?v=I4uN6L34jYI&ab_channel=JamesB...

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Känns ju lite som att just denna typ av scen har funnits i filmer, serier och spel före Uncharted. Nja, man ser det man vill se.

Självklart är inte tåg på film (eller tv-spel) någonting nytt, och det mesta kommer från ovanstående stumfilmsklassiker! Men det finns ändå klara likheter mellan dessa verk! Snarare svårt att INTE se likheterna och inspirationen.

Medlem

Är man Centrum av universum så har man lättare att se sådana ”tysta hyllningar” än andra dödliga. Tur att de har twitter, annars hade man aldrig märkt det själv.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/yCH-tUmMl7Q

Självklart är inte tåg på film (eller tv-spel) någonting nytt, och det mesta kommer från ovanstående stumfilmsklassiker! Men det finns ändå klara likheter mellan dessa verk! Snarare svårt att INTE se likheterna och inspirationen.

Tack, den låten kommer inte försvinna ur huvudet, någonsin haha

Skribent

Tom Cruise som Drake i nästa Uncharted-film CONFIRMED!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Tack, den låten kommer inte försvinna ur huvudet, någonsin haha

Du kommer höra den när du försöker sova och det blir omöjligt! Haha!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Tom Cruise som Drake i nästa Uncharted-film CONFIRMED!

De har ju gjort en yngre Drake så en äldre vore ju mer i linje med spelen. Skulle inte tacka nej!

1
Skriv svar