Arma 3: Spearhead 1944 tar kriget till Normandie

Robot
Arma 3: Spearhead 1944 tar kriget till Normandie

Andra världskriget bryter ut igen senare i år.

#arma-3, #arma-4, #spearhead-1944


Medlem

Alltså, detta spel flyter på katastrof på min burk. Så jäkla konstigt. Funkade ok i början men efter nån jäkla uppdatering så är framsen seg som sirap.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

arma 3, det Ett krigsspelet jag missat helt, för det hade så otroligt dålig prestanda att jag refundade


signatur

//monster

Medlem

Ovanligt CPU krävande spel. Tiden börjar ta ut sin rätt rent grafiskt nu mer också. Upplevde det som väldigt snyggt open world, när det kom. Arma 4 behövs nu! Dock lär det nog vara några år bort, med tanke på status i Reforger.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Vill så gärna tycka om Arma 3, men prestandan är för dålig. Vet inte vad som behövs för att spela det med bra flyt,men jag har inte haft någon som helst skillnad i prestanda mellan 2600k, 6600k eller 10700k.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Prestandan i ArmA 4 är ju alltid dålig (lite bättre om man kör helt omoddat kanske), men det finns inget spel som är riktigt som det, en riktig jäkla sandlåda. Har snickrat ihop hundratals unika uppdrag till gruppen jag kör med tillsammans med andra under åren, och har med tiden skapat någon slags eget litet universum där vår grupp har deltagit i strider i allt från 1700talets karibien till fjärran planeter hundratals år in i framtiden (ofta med ganska jäkla dum story). Finns inget annat spel det hade gått att göra detta i riktigt. Just nu är vi inne på uppdrag 33 av 50 i en episk vietnamkampanj som sträcker sig från 1963 till 1976, vansinne.

Medlem

Arma är inte ett spel det är en milsim vilket ofta leder till många funktioner med dålig optimering.

Man bör jämföra äpplen med äpplen.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Vill så gärna tycka om Arma 3, men prestandan är för dålig. Vet inte vad som behövs för att spela det med bra flyt,men jag har inte haft någon som helst skillnad i prestanda mellan 2600k, 6600k eller 10700k.

Mycket märkligt, har funkat helt okej för mig med närmast antika datorer, i evigheter.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mycket märkligt, har funkat helt okej för mig med närmast antika datorer, i evigheter.

Folks upplevelse av "funkar helt okej för mig" är högst subjektiv.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Hmm, påminner om Iron Front: Liberation 1944 som gjordes i Arma 2-motorn.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Hmm, påminner om Iron Front: Liberation 1944 som gjordes i Arma 2-motorn.

Gjordes ju en Iron Front-mod till ArmA 3 sen med saker från Iron Front-spelet, har för mig att de sakta men säkert bytte ut assets mot egenutvecklade grejer också.
Om jag inte är ute och cyklar så är det folk från den modden som har jobbat på detta DLC och har säkert baserat det en del på de grejerna, lite som hur det var med SOG: Prairie Fire-DLCt som hade folk från Unsung-modden som utvecklare.

Medlem

jag hoppas Arma 4 närmar sig snabbare än vi väntar oss


signatur

//monster

Inaktiv
Den bästa 35fps-uplevelsen

Arma 3 är det spelet jag har absolut mest timmar i (1700h). Lååångt mer timmar än något annat spel.
Tror andraplatsen är Division 2 med 250h.

Har scriptat otaliga uppdrag själv och haft helt underbara milsim upplevelser tillsammans med andra i detta fantastiskt underbara halvtrasiga jäkla spel.

Jag har legat i en digital buske och lyssnat på regnet helt still i väntan på att en fiendepatrull skall passera.
Haft episka last stands i lerhus mot talibaner i mellanöstern.
Infiltrerat ryska baser via gummibåt.
Markerat små fält med rök-signaler för att visa var exfil-helikoptern skall landa.
Suttit i en Bradley M3 IFV och gett täckande eld åt framryckande polare.
Haft LRRP-uppdrag i vietnam som varat i 4h.
Gömt mig i ett dike när en konvoj med pansarfordon passerat 6m ifrån mig.
Legat på ett berg och lasermarkerat fiender för luftattacker.
Sett attackhelikoptrar jämna byar med marken.
Åkt HMMWV genom öknen med fyra andra polare och lyssnat på Beach Boys (in-game!) samtidigt som vi undviker IED's.
Hört dundrandet från artilleri bakom oss medan vi exfiltrerar med en high value target.
Återupplevt avsnitt 2 av Band of Brothers och hoppat fallskärm bakom fiendelinjerna mitt i natten under andra världskriget.
Flugit MH6 Littlebird helikoptrar över Mogadishu medan mina vänner springer för livet nere på marken med bara ett par mag kvar.
Jag har till och med varit jagad genom en skog av två dussin zombies med bara en pistol och ficklampa som mån till försvar.

...Allt detta i 35 frames per second.
Men att jag har njutit!

Ser fram emot Arma 4 även om jag inte har några polare kvar att spela med nuförtiden.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag hoppas Arma 4 närmar sig snabbare än vi väntar oss

Ja.
Hoppas även på att det utspelar sig i dåtid istället för framtid/nutid, gärna kalla kriget igen, gärna öst- eller centraleuropa. Och att fienderna inte är kulsvampar som i Arma 3...

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Ja.
Hoppas även på att det utspelar sig i dåtid istället för framtid/nutid, gärna kalla kriget igen, gärna öst- eller centraleuropa. Och att fienderna inte är kulsvampar som i Arma 3...

Bulletsponge-problemet löser man med en mod som heter ACE3.
Vill man spela i annan tid finns det högkvalitativa (i Arma standard) moddar för det med.
Rekommenderar Prairie Fire för Vietnam och Global Mobilization för kalla kriget.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Prestandan i ArmA 4 är ju alltid dålig (lite bättre om man kör helt omoddat kanske), men det finns inget spel som är riktigt som det, en riktig jäkla sandlåda.

Jodå, det finns en anledning varför många armaspelare även spelar star citizen då båda spelen är 2 sandlådor utan direkta begränsningar 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Arma 3 är det spelet jag har absolut mest timmar i (1700h). Lååångt mer timmar än något annat spel.
Tror andraplatsen är Division 2 med 250h.

Har scriptat otaliga uppdrag själv och haft helt underbara milsim upplevelser tillsammans med andra i detta fantastiskt underbara halvtrasiga jäkla spel.

Jag har legat i en digital buske och lyssnat på regnet helt still i väntan på att en fiendepatrull skall passera.
Haft episka last stands i lerhus mot talibaner i mellanöstern.
Infiltrerat ryska baser via gummibåt.
Markerat små fält med rök-signaler för att visa var exfil-helikoptern skall landa.
Suttit i en Bradley M3 IFV och gett täckande eld åt framryckande polare.
Haft LRRP-uppdrag i vietnam som varat i 4h.
Gömt mig i ett dike när en konvoj med pansarfordon passerat 6m ifrån mig.
Legat på ett berg och lasermarkerat fiender för luftattacker.
Sett attackhelikoptrar jämna byar med marken.
Åkt HMMWV genom öknen med fyra andra polare och lyssnat på Beach Boys (in-game!) samtidigt som vi undviker IED's.
Hört dundrandet från artilleri bakom oss medan vi exfiltrerar med en high value target.
Återupplevt avsnitt 2 av Band of Brothers och hoppat fallskärm bakom fiendelinjerna mitt i natten under andra världskriget.
Flugit MH6 Littlebird helikoptrar över Mogadishu medan mina vänner springer för livet nere på marken med bara ett par mag kvar.
Jag har till och med varit jagad genom en skog av två dussin zombies med bara en pistol och ficklampa som mån till försvar.

...Allt detta i 35 frames per second.
Men att jag har njutit!

Ser fram emot Arma 4 även om jag inte har några polare kvar att spela med nuförtiden.

Jag skulle kunna skriva exakt samma text, men byta ut ArmA 3 mot Operation Flashpoint 1. Spelade ArmA-spelen mycket, men just OF 1 körde jag sjukt mycket och är nog ett av spelen jag har bästa minnena ifrån. Sitta i en trupptransport och snacka skit eller ligga i skogsbrynet och spana efter fiender.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mycket märkligt, har funkat helt okej för mig med närmast antika datorer, i evigheter.

Har vi olika krav eller har jag bara otur? 😛


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Jag var med sedan Flashpoint-tiden, sedan tappade jag bort utvecklaren helt och hållet. Ibland har det lockat, men bara en liten stund.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SorbP:

Arma är inte ett spel det är en milsim vilket ofta leder till många funktioner med dålig optimering.

Man bör jämföra äpplen med äpplen.

Arma är dåligt optimerat, och det har inget att göra med att det är en milsim. Spelmotorn är oförmögen att använda sig av all prestanda i en dator, och det gäller även datorer som är någolunda samtida. PubG som använder sig av en förbättrad motor visar tydligt på det.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Har vi olika krav eller har jag bara otur? 😛

Vad jag kan minnas så med min gamla dator som jag mest spelade ARMA3 på så körde jag det nånstans kring 900p30fps, vilket jag räknar som ytterst spelbart. Dock så laggade det ju lite speciellt när det var flygfarkoster med i beräkningen, men inte så farligt.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skulle kunna skriva exakt samma text, men byta ut ArmA 3 mot Operation Flashpoint 1. Spelade ArmA-spelen mycket, men just OF 1 körde jag sjukt mycket och är nog ett av spelen jag har bästa minnena ifrån. Sitta i en trupptransport och snacka skit eller ligga i skogsbrynet och spana efter fiender.

Känns dock som Bohemia kört exakt samma scenario i kampanjerna i alla tre spel, Operation Flashpoint, Arma 2, Arma 3. Alltid att alla på ens egna sida sticker från konflikten, man hamnar nånstans vilse ute i skogen, och sluter upp med en motståndsrörelse.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Vad jag kan minnas så med min gamla dator som jag mest spelade ARMA3 på så körde jag det nånstans kring 900p30fps, vilket jag räknar som ytterst spelbart. Dock så laggade det ju lite speciellt när det var flygfarkoster med i beräkningen, men inte så farligt.

Då har vi olika krav 😛 30 fps är okej för mig i vissa fall, men bara om jag spelar med handkontroll. Blir för snabba rörelser med mus vilket resulterar i en enda rörig smet på skärmen som jag inte står ut med, tyvärr.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skribent
Skrivet av Majoren:

Vad jag kan minnas så med min gamla dator som jag mest spelade ARMA3 på så körde jag det nånstans kring 900p30fps, vilket jag räknar som ytterst spelbart. Dock så laggade det ju lite speciellt när det var flygfarkoster med i beräkningen, men inte så farligt.

Känns dock som Bohemia kört exakt samma scenario i kampanjerna i alla tre spel, Operation Flashpoint, Arma 2, Arma 3. Alltid att alla på ens egna sida sticker från konflikten, man hamnar nånstans vilse ute i skogen, och sluter upp med en motståndsrörelse.

Jo kampanjerna är snarlika, men det är nog multiplayer jag haft roligast med. Inte just actiondelen, men när man suttit på vakt någonstans och väntat tillsammans med sin sina squad. Eller bara som sagt, transportern när man suttit i helikoptern eller lastbilen och snackat skit.

Det är rätt unika upplevelser som jag inte stött på i andra spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Arma är dåligt optimerat, och det har inget att göra med att det är en milsim. Spelmotorn är oförmögen att använda sig av all prestanda i en dator, och det gäller även datorer som är någolunda samtida. PubG som använder sig av en förbättrad motor visar tydligt på det.

Nämn en optimerad milsim.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar