Diablo IV: Season of the Malignant släpps den 20 juli

Robot
Diablo IV: Season of the Malignant släpps den 20 juli

Och ny klass – Blood Knight – kommer till Immortal.

#diablo-immortal, #diablo-iv


Medlem

Som en casual spelare som ändå tycker att jag spelar ovanligt mycket just nu så känner jag att säsong 1 kommer på tok för nära inpå release.
Jag är bara lvl 66 och har ännu inte "gjort allt", känner mig verkligen inte färdig med min första gubbe och då ska man påbörja en ny bara för att inte missa seasonal quests.

Får känslan av att det man borde ha gjort är att på release spelat den klass man inte vill spela, bara kört main story och sen väntat på första säsongen.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Som en casual spelare som ändå tycker att jag spelar ovanligt mycket just nu så känner jag att säsong 1 kommer på tok för nära inpå release.
Jag är bara lvl 66 och har ännu inte "gjort allt", känner mig verkligen inte färdig med min första gubbe och då ska man påbörja en ny bara för att inte missa seasonal quests.

Får känslan av att det man borde ha gjort är att på release spelat den klass man inte vill spela, bara kört main story och sen väntat på första säsongen.

Yeap håller med.
Jag har spelat massor och för mig är det inga problem men ser på min sambo som är mer casual spelare och hon har massa kvar att göra o lära sig.

Medlem

Kommer den karaktären man spelar på nu att försvinna eller man kan klara allt med den och sen starta en ny mitt en säsong?

Medlem
Skrivet av Stripe:

Kommer den karaktären man spelar på nu att försvinna eller man kan klara allt med den och sen starta en ny mitt en säsong?

Du gör en ny karaktär som är seasonal, den har ingenting med din första karaktär att göra. Har du däremot fullt i dina character slots så måste du nog radera en karaktär för att göra en ny seasonal karaktär.

Redaktör
Skrivet av Stripe:

Kommer den karaktären man spelar på nu att försvinna eller man kan klara allt med den och sen starta en ny mitt en säsong?

Den lär finnas kvar. Du skapar bara en ny för säsong 1.


signatur
Medlem

Kommer nog bli som med Diablo 3 för mig, kört sig mätt på spelet så man tar en längre paus och kommer tillbaka när det gått några säsonger. Märks ju tydligt att de satsat på säsonger eftersom den första startar så snabbt in på själva spelreleasen och endgamet i "vanilla" var rätt tunt.

Men sa hej då till FOMO för länge sedan så gör inget, spelet blir bara bättre med tiden


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Med tanke på att det ligger mitt i semestertiden (lite/ingen datortillgång) är det nog dåligt timing för min del. Det är väl där Blizzard hoppas på att man köper en battle pass där man utnjutar den accelarated delen... Nåja.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Kommer den karaktären man spelar på nu att försvinna eller man kan klara allt med den och sen starta en ny mitt en säsong?

Den finns kvar. Den realmen du spelar på just nu kallas "Eternal Realm", och är precis som namnet antyder, evig.
När Season 1 börjar kan du välja att skapa en karaktär på "Seasonal Realm" istället, som är separerad från Eternal Realm. När säsongen är slut stänger Seasonal Realm ner och din karaktär förs över till Eternal Realm. Sen kör Season 2 igång, och så vidare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av Issue:

Som en casual spelare som ändå tycker att jag spelar ovanligt mycket just nu så känner jag att säsong 1 kommer på tok för nära inpå release.
Jag är bara lvl 66 och har ännu inte "gjort allt", känner mig verkligen inte färdig med min första gubbe och då ska man påbörja en ny bara för att inte missa seasonal quests.

Får känslan av att det man borde ha gjort är att på release spelat den klass man inte vill spela, bara kört main story och sen väntat på första säsongen.

Som jag förstod det kan du göra säsongs-questen med din nuvarande också så länge du klarat main-storyn.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte spelet kändes rätt tomt efter main-storyn. Items är märkligt ointressanta och det är för mycket grind för att få något av värde. Det är märkligt i Diablo att jag nästan inte bryr mig om det som droppas för att de antagligen är dåligt och saknar det som gör loot kul. Vet inte exakt varför men så har de känts hitills. Och är problemet att man måste levla ännu mer för att de roliga ska starta, ptja då var väl inte D4 för mig helt enkelt. Men några patchar senare blir de nog bra.

Dock vet jag inte vad som ska dra mig till att starta om allt redan o spela mot samma fiender igen när inte ens looten känns så rolig 🤷‍♂️

Låter mer negativ än min upplevelse ändå var. Storyn var som sagt grym och det är en polerad upplevelse. Nånstans finns ett bra spel även för mig, det är nog bara för vinklat åt extrem grind. Spelade D2 Resurrected innan D4 och njöt mer av items där än i D4.

Nåja, D4 är bra mycket bättre än D3 när de kom så tror verkligen de kommer få ut något som håller bättre.

Medlem

Segt med en ny säsong när jag inte ens är lvl 60 med min första så det får nog vänta lite.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Segt med en ny säsong när jag inte ens är lvl 60 med min första så det får nog vänta lite.

Men main story är klar? Jag är inte ens klar med den så ska försöka hinna det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstod det kan du göra säsongs-questen med din nuvarande också så länge du klarat main-storyn.

Det var inte alls så jag tolkade det. Allt som är låst till säsongen (storyn+hearts+rewards) behöver man starta en seasonal char för. Dock måste du ha gjort main storyn för att kunna påbörja den nya storyn och då räcker det med att du gjort den på eternal realm (du kan ta skip story när du startar din seasonal då)

Men en ny karaktär är ett måste för all seasonal content.

Tillägg: de nya legendaries och uniques som kommer i och med säsong 1 släpps direkt till eternal realm med patchen (18 juli).

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det var inte alls så jag tolkade det. Allt som är låst till säsongen (storyn+hearts+rewards) behöver man starta en seasonal char för. Dock måste du ha gjort main storyn för att kunna påbörja den nya storyn och då räcker det med att du gjort den på eternal realm (du kan ta skip story när du startar din seasonal då)

Men en ny karaktär är ett måste för all seasonal content.

Tillägg: de nya legendaries och uniques som kommer i och med säsong 1 släpps direkt till eternal realm med patchen (18 juli).

Oooh! Nya legendarys och uniques även till eternal låter ju grymt! Tolkade det som att det också kommer nya aspect, antar att de är kopplade till de nya legendaries och isf också kommer till eternal? Vore kul om man kund läsa om dem nånstans och se om det är nåt som passar in i builden 😊

Medlem

Sitter med ultimate edition så season 1 har jag redan betalt för. Har en necromancer level 72 som jag har rätt kul med. Inte provat någon annan klass än så seasons blir ju ett utmärkt sätt att skapa och levla upp nya karaktärer. Vad man gör när man har en av varje klass är ju en annan femma men det är ju ett tag kvar 😀 Börjar bli lite mätt på Diablo IV så får se hur det känns efter season 1. Finns ju så mycket annat kul att spela!

Medlem

Var ny spelare inom Diablos värld när jag börja spela DI sen hoppade jag över 100% till D4, kan säga så att DI var jäkligt bra med partygrejen jämfört med D4 vilket är jäkligt solo.
Chatten var mer levande i DI också jämfört med D4.
Tycker fortfarande D4 är ett bra spel men saknar det där sociala i spelet.

Medlem

Trevligt med en cool cinematic för diablo immortal efter bristen på dem i diablo 4

Medlem

Kommer inte köra en ny character i seasons. Inte äns klar men min "main" än. Men det kommer 51tusen ny seasons så man missar inte mycket förutom lite cosmetics. Allt nytt gear släpps ändå till eternal när seasons kommer.

Medlem

Blir till att testa en ny klass då Fokus att hitta alla statyer nu innan säsong.

Med två små hemma blir det otroligt casual men ändå spelat mer än på väldigt länge (har en 58 rogue). Riktigt kul! Hade kanske föredragit att spelet släpptes på vinterhalvåret, om jag får vara petig.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Tyckte spelet kändes rätt tomt efter main-storyn. Items är märkligt ointressanta och det är för mycket grind för att få något av värde. Det är märkligt i Diablo att jag nästan inte bryr mig om det som droppas för att de antagligen är dåligt och saknar det som gör loot kul. Vet inte exakt varför men så har de känts hitills. O är problemet att man måste levla ännu mer för att de roliga ska starta, ptja då var väl inte D4 för mig helt enkelt. Men några patchar senare blir de nog bra.

Dock vet jag inte vad som ska dra mig till att starta om allt redan o spela mot samma fiender o algoritmer om o om igen när inte ens looten är kul 🤷‍♂️

Låter mer negativ än min upplevelse ändå var. Main storyn var grym och det är grymt polerat. Nånstans finns ett bra spel även för mig, det är nog bara för vinklat åt extrem grind. Spelade D2 Resurrected innan D4 och njöt mer av items där än i D4. Nåja.

D4 är bra mycket bättre än D3 när de kom så tror verkligen de kommer få ut något som håller bättre.

Jag känner likadant. Main story kändes stundtals seg, men det hade inte något med själva "storyn" att göra, mer med levling processen i sig medan man kör den. Det är ett vansinnigt konstigt upplägg att man kan köra upp en gubbe till ca 55 utan att hitta något vettigt. Visst finns det spännande mekaniker som gör att man kan förbättra sakerna man hittar, skräddarsy dem t.o.m, men till en sådan verklighetsfrånvänd kostnad att det helt enkelt inte är lönt. Och varför skulle man investera någon som helst tid på en karaktär som man kommer lägga ner när första säsongen startar? Varför skulle man ens slösa mats och guld på att uppgradera någonting annat än unika items när det är så dyrt?

Aah, det är så många frågetecken kring många märkliga mekaniker och beslut. En del saker har ju ändå visat sig inte vara så illa som jag först trott, så jag hoppas att de där frågetecknen rätar ut sig till slut. Storyn var ju grym iaf, och slutet" var riiiiktigt bra...får se hur spelet ter sig efter det.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Den finns kvar. Den realmen du spelar på just nu kallas "Eternal Realm", och är precis som namnet antyder, evig.
När Season 1 börjar kan du välja att skapa en karaktär på "Seasonal Realm" istället, som är separerad från Eternal Realm. När säsongen är slut stänger Seasonal Realm ner och din karaktär förs över till Eternal Realm. Sen kör Season 2 igång, och så vidare.

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/4U76CNW2H6AD1...

Tack för förtydligandet!

Medlem
Skrivet av lyrael:

Trevligt med en cool cinematic för diablo immortal efter bristen på dem i diablo 4

Har du kört klart main questline? Där har du dina coola cinematics.

1
Skriv svar