Köp Steam Deck till reapris – Steam Summer Sale är igång

Robot
Köp Steam Deck till reapris – Steam Summer Sale är igång
Medlem

Slog äntligen till på Persona 5 Royal. Får se hur det går. Verkligen utanför min comfort zone

Medlem

Hur stark är Steamdeck egentligen? Som en PS4?

Jag blir rädd att Nintendo kommer ha ett liknande originalpris på deras nästkommande konsol. Personligen vill jag inte se en prislapp på över 399$. 😅

Medlem

Kunde inte hålla mig och slog till på 64GB versionen. Är supertaggad!

Redaktör
Skrivet av triggarn:

Kunde inte hålla mig och slog till på 64GB versionen. Är supertaggad!

Snuskigt kul maskin! Jag köpte en likadan på förra rean, är helnöjd med den.


signatur
Redaktör
Skrivet av PGR1985:

Hur stark är Steamdeck egentligen? Som en PS4?

Jag blir rädd att Nintendo kommer ha ett liknande originalpris på deras nästkommande konsol. Personligen vill jag inte se en prislapp på över 399$. 😅

Kanske nåt sånt, vet ej. Men den har ju mycket snabbare lagring, och skärmen är mindre så grafiken ser bra ut trots lågupplöst. Och så kan du ju ställa in saker lite som du vill, den är ju en pc i miniformat.


signatur
Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hur stark är Steamdeck egentligen? Som en PS4?

Jag blir rädd att Nintendo kommer ha ett liknande originalpris på deras nästkommande konsol. Personligen vill jag inte se en prislapp på över 399$. 😅

Det är nästan lika starkt som ett ps4. Går att spela cyberpunk rätt flytande på den.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

Lite sugen på Steam deck som inte är exklusiv till nå skit på det sättet och använda ens steam biblo. Att kunna dra ut i skogen och lägga sig i en hängmatta och spela är lockande

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Lite sugen på Steam deck som inte är exklusiv till nå skit på det sättet och använda ens steam biblo. Att kunna dra ut i skogen och lägga sig i en hängmatta och spela är lockande

Man kan använda spel osv utanför steam också. fast det blir ju smidigare med Steam helt klart

Haft min sen release, helnöjd.

Asus Rog Ally finns ju också, men ärligt så känns det som mer huvudvärk en Steam Decken.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av anon_332538:

Lite sugen på Steam deck som inte är exklusiv till nå skit på det sättet och använda ens steam biblo. Att kunna dra ut i skogen och lägga sig i en hängmatta och spela är lockande

Jag har kört Diablo 4 på min.


signatur
Medlem

Hade velat köpa en steam deck men batteritiden är inget att hurra över tycker jag. Hoppas att det kommer en ny version som har bättre batteritid.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hur stark är Steamdeck egentligen? Som en PS4?

Jag blir rädd att Nintendo kommer ha ett liknande originalpris på deras nästkommande konsol. Personligen vill jag inte se en prislapp på över 399$. 😅

Jag kör allt från Cyberpunk i 30-40fps, RDR2 locked 30fps och Diablo 4 i 60fps

ZF
Medlem

Hyfsad rea på Deck, kass på Dock.

Tusan att man inte passade på när det var 50%..

Medlem

Lite lockade är det men tror att det får bli en beggad Switch i sommar istället. Kanske till nästa år.

Medlem

Steam deck är det bästa/roligaste i teknikväg jag köpt på år och dagar. Kanonbra komplement till min stationära dator.

Medlem

Köpte en SD på förra rean, inte ångrat mig en sekund. Tack vare den har jag kunnat spela lite då och då trots nybliven förälder. Och det har gått utmärkt att streama från ps5an till landstället, efter lite pill

Medlem

Fattar inte, är 467€ (ca 5500 kr) inklusive moms?

I så fall är den ju fan nästan halva priset av en ROG Ally (9500kr)

Redaktör
Skrivet av Constantine:

Fattar inte, är 467€ (ca 5500 kr) inklusive moms?

I så fall är den ju fan nästan halva priset av en ROG Ally (9500kr)

Ja, säljs från EU så moms ingår. Tror bara frakten tillkommer.


signatur

Sugen blir man! Nån här som testat om Trackmania Nations/United Forever fungerar på decken?

Medlem
Skrivet av ZF:

Hyfsad rea på Deck, kass på Dock.

Tusan att man inte passade på när det var 50%..

Köp en vanlig dongle för 200kr eller vad de går på nu. Funkar utmärkt.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Sugen blir man! Nån här som testat om Trackmania Nations/United Forever fungerar på decken?

Det kan du se om du letar upp spelet i Steambutiken. Både Nations och United Forever har stämpeln "Playable" under Steam Deck Compatibility.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Constantine:

Fattar inte, är 467€ (ca 5500 kr) inklusive moms?

I så fall är den ju fan nästan halva priset av en ROG Ally (9500kr)

ROG Ally är ju mer än dubbelt så kraftfull också.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, säljs från EU så moms ingår. Tror bara frakten tillkommer.

Frakten ingår!

Redaktör
Skrivet av Dischange:

Frakten ingår!

Ah, så var det kanske! Jag fick i alla fall betala ca 4 200 kr för 64 GB-modellen förra rean, kostade samma då som nu (377 euro).


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Snuskigt kul maskin! Jag köpte en likadan på förra rean, är helnöjd med den.

Vad gör du med mig Tomas, nu börjar jag bli sugen på en Steam Deck. hehe..

Skrivet av Molotov:

Man kan använda spel osv utanför steam också. fast det blir ju smidigare med Steam helt klart

Haft min sen release, helnöjd.

Asus Rog Ally finns ju också, men ärligt så känns det som mer huvudvärk en Steam Decken.

Vad menar du med mer huvudvärk? Jag är oinsatt i dessa maskiner.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

ZF
Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Köp en vanlig dongle för 200kr eller vad de går på nu. Funkar utmärkt.

Visst, men då får man ju ingen extra originalladdare. Om någon alls.

Skrivet av Bro Exotic:

ROG Ally är ju mer än dubbelt så kraftfull också.

Vilket dessvärre är helt meningslöst i portabelt läge. Och i lägre effekt är den istället betydligt sämre än en SD.

Så då kan man ju lika gärna köpa ett hyfsat grafikkort till hemmadatorn för skillnaden.

Medlem
Hur stor lagring ska man köpa?

Om man köper sig en SteamDeck.

ZF
Medlem
Skrivet av fooobar:

Hur stor lagring ska man köpa?
Om man köper sig en SteamDeck.

Så mycket du behöver.

Bry du dig inte om skärmglaset på den dyraste är det inget annat att tänka på. Tydligen är det ingen större prestandaförlust att köra på minneskort i efterhand, så då går det ju att börja med den minsta om man sällan spelar spel större än typ 30GB.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad gör du med mig Tomas, nu börjar jag bli sugen på en Steam Deck. hehe..

Vad menar du med mer huvudvärk? Jag är oinsatt i dessa maskiner.

Tänker mest på mjukvaran men den har väll blivigt uppdaterad så det kanske är ok.

Annars tänker jag Windows utan trackpads 😬

Apparaten är dyrre, iofs kan man kräma ur mer prestanda än steam deck men då dräneras batteriet också snabbare
Sänker man watten är det väll rätt jämnt mella enheterna och då känns Steam deck som ett bättre val.
Det är väll om man vill spela native xbox/windows store och gamepass man har fördel med Asus men man kan ju om man vill klra Windows på decken också om man vill.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer skaffa The Callisto protocol för 30€. Ska tydligen ha bra Dolby Atmos ljudspår så rapporterar nästa vecka hur det låter i 5.2.4 konfiguration. Hoppas på bra atmosfär också, älskar skräckspel. 🙂

123
Skriv svar