Meta har avtäckt sin VR-prenumerationstjänst: Meta Quest+

Robot
Meta har avtäckt sin VR-prenumerationstjänst: Meta Quest+

Pröjsa för att få tillgång till nya spel varje månad.

#Meta-quest


Medlem

Usel tjänst. Trodde det skulle vara mer likt vive infinity.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Usel tjänst. Trodde det skulle vara mer likt vive infinity.

Ja inget som lockar just nu iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade gärna sett något liknande fast bättre för PSVR2.
PS plus extra för VR typ.
Hade inte behövt vara så värst billigt, bara det bidrar till VR utveckling och ger bra bang for the buck.
Jag tänker då 100-150 eller max tak på 200Kr ifall det är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hade gärna sett något liknande fast bättre för PSVR2.
PS plus extra för VR typ.
Hade inte behövt vara så värst billigt, bara det bidrar till VR utveckling och ger bra bang for the buck.
Jag tänker då 100-150 eller max tak på 200Kr ifall det är riktigt bra.

Jag tror Playstation kommer börja lägga till PSVR-spel i Playstation Plus, snarare än att skapa en egen subscription för det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag tror Playstation kommer börja lägga till PSVR-spel i Playstation Plus, snarare än att skapa en egen subscription för det.

Det brukar väl ingå några vr spel? Gjorde iaf när jag hade ps4 och psvr gen1

Medlem
Skrivet av rosski:

Det brukar väl ingå några vr spel? Gjorde iaf när jag hade ps4 och psvr gen1

Det är möjligt. Har dålig koll på det.

Medlem
Skrivet av rosski:

Det brukar väl ingå några vr spel? Gjorde iaf när jag hade ps4 och psvr gen1

Skrivet av Bennii:

Det är möjligt. Har dålig koll på det.

Gör inget för egen del ifall dem separerar det.
Eftersom att VR är lite nischat just nu så finns det förmodligen utrymme för att ta lite extra betalt för en väl fungerande tjänst.
Entusiaster/early adopters brukar vara köpstarka grupper också.

Motsvarigheten till PS Plus som fanns förut(kommer inte ihåg namnet) hade väldigt lite fokus på VR och jag tror inte heller PS plus i framtiden kommer lägga särskilt mycket fokus där.

Just nu så är det väl bara 1 PSVR2 spel på plus, vilket är Humanity.

Edit* Kanske ha något PS Plus Essential spel någon gång ibland och sedan PS Plus VR för de som vill fördjupa sig.

Edit2* De skulle kunna apa Gamepass mer här också, eftersom att argumentet emot GP liknande tjänst på Playstation är att deras egna titlar redan säljer så bra, vilket bör skilja sig från VR där de inte ens släpper särskilt många egna titlar. Kan de få stadig inkomst där istället så bör det finnas mer utrymme för lite större titlar och samarbeten, även om de inte motsvarar de största AAA PS5 spelen.

Medlem

What the... min första tanke var "aha, som gamepass, tja det kanske kan vara värt 640 kr för att spela alla spel i Quest-butiken", men detta? Otroligt oprisvärt.

Redaktör

Om man redan äger spelen betalar man ju för ingenting. Tjänsten hade lockat mer om det åtminstone fanns en pool att välja två spel från varje månad.


signatur
Medlem

Jag verkligen ogillar den här typen av tjänst. Att man bygger upp ett bibliotek över tid, som man sedan får lov att hyra?

Det är ju det sämsta av två världar - man varken äger spelen, och får ändå inte tillgång till vad man vill spela utan att behöva vänta X antal månader. Det här tramset kan Playstation behålla, det ska vara Gamepass-liknande eller inget.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Usel tjänst. Trodde det skulle vara mer likt vive infinity.

Vilket skämt till tjänst. Öppna upp alla spel likt gamepass istället

Otroligt snålt

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om man redan äger spelen betalar man ju för ingenting. Tjänsten hade lockat mer om det åtminstone fanns en pool att välja två spel från varje månad.

Inte ens det vore intressant dom hade tjänat om det var en gamepass variant

Redaktör
Skrivet av Dres81:

Inte ens det vore intressant dom hade tjänat om det var en gamepass variant

Jag tycker ändå ca 30 spänn per spel och månad är ett okej pris. Game Pass är galet billigt för vad man får, och eftersom ingen annan erbjuder nåt liknande är det nog svårt att tjäna pengar på en sån tjänst.


signatur
1
Skriv svar