Robot
Payday 3

Efter tio års Payday 2-framgångar uppföljaren snart här. FZ har provrånat.

#payday-3


Medlem

Jag har bara spelat payday 2 när jag har lanat med kompisar och ingen av oss hade någon koll på hur spelet fungerade.

Men det som förstörde lite var att det kom enorma våger att poliser. Några gånger när vi fastnade på ett uppdrag måste vi ha mördat en hel stad, vi pratar flera hundratals poliser under ett uppdrag.

Vi var förmodligen ineffektiva men det förstörde lite när man spelade.

Tor
Medlem

Dags att samla gänget igen verkar det som, taggad!

Medlem

Som en vän av simulatorer hade jag önskat ett mer "verkligt" bankrånarspel. Typ Zero Hour fast i omvänd tappning. Jag gav Payday 2 ett nytt försök för bara någon vecka sedan men jag insåg ganska omgående att det inte var något för mig, tyvärr.

Medlem

Kul preview! Är mycket mer taggad efter att ha läst denna!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har bara spelat payday 2 när jag har lanat med kompisar och ingen av oss hade någon koll på hur spelet fungerade.

Men det som förstörde lite var att det kom enorma våger att poliser. Några gånger när vi fastnade på ett uppdrag måste vi ha mördat en hel stad, vi pratar flera hundratals poliser under ett uppdrag.

Vi var förmodligen ineffektiva men det förstörde lite när man spelade.

Exakt så jag kände mer. Vi var alltid entusiastiska men det slutade alltid med massaker.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk
Skrivet av superapan:

Kul preview! Är mycket mer taggad efter att ha läst denna!

Ja, lite så här med faktiskt. Däremot vettefan om det blir på release, man kanske ska sitta ned i båten och invänta ue5-porten.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har bara spelat payday 2 när jag har lanat med kompisar och ingen av oss hade någon koll på hur spelet fungerade.

Men det som förstörde lite var att det kom enorma våger att poliser. Några gånger när vi fastnade på ett uppdrag måste vi ha mördat en hel stad, vi pratar flera hundratals poliser under ett uppdrag.

Vi var förmodligen ineffektiva men det förstörde lite när man spelade.

Ja hur skulle det annars vara om dem slutade komma? Nästan så det är ett spel....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ser ut att vara bra tyngd i vapnen, ett stort plus. Även om Payday 2 lämnade mycket att önska så var vapenkänslan och ljudbilden ifrån dem väldigt bra.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

detta spelet blir dag 1 lir!! skall mycket till att jag inte köper pre-order faktiskt. taggad som f-n!

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Ja, lite så här med faktiskt. Däremot vettefan om det blir på release, man kanske ska sitta ned i båten och invänta ue5-porten.

För mig som är rätt ovetande när det gäller hur spelmotorer funkar är det svårt att veta hur detta ska gå. När jag frågade en av utvecklarna om vilka möjliga problem/hinder som skulle kunna uppstå sa han helt enkelt "vi vet inte än". Så, för mig är det okalrt exakt hur svårt det kommer att bli för dem.

Men den ungefär månadsgamla build vi testade funkade bra (på PC), så om problem mot all förmodan skulle uppstå lär det kanske bli när porten till UE5 kommer (oklart exakt när det blir). Stötte inte på några tekniska problem alls i UE4-versionen.

Medlem
Skrivet av Joel OS:

För mig som är rätt ovetande när det gäller hur spelmotorer funkar är det svårt att veta hur detta ska gå. När jag frågade en av utvecklarna om vilka möjliga problem/hinder som skulle kunna uppstå sa han helt enkelt "vi vet inte än". Så, för mig är det okalrt exakt hur svårt det kommer att bli för dem.

Men den ungefär månadsgamla build vi testade funkade bra (på PC), så om problem mot all förmodan skulle uppstå lär det kanske bli när porten till UE5 kommer (oklart exakt när det blir). Stötte inte på några tekniska problem alls i UE4-versionen.

Dom lär inte heller vara först med att göra den konverteringen. Så om något lär det finnas gott om documentation att tillgå. finns ingen anledning att måla fan på väggen i förväg, men inte heller att tro att gå från UE4 till UE5 skall vara sjukt komplicerat heller, då det är något som många i branschen redan sagt att man skall göra eller håller på med.

Avstängd

Swedish Power!!!

Skribent
Skrivet av Scream112:

Dom lär inte heller vara först med att göra den konverteringen. Så om något lär det finnas gott om documentation att tillgå. finns ingen anledning att måla fan på väggen i förväg, men inte heller att tro att gå från UE4 till UE5 skall vara sjukt komplicerat heller, då det är något som många i branschen redan sagt att man skall göra eller håller på med.

Ah okej. Jag räknar inte med några större problem, de lär veta vad de håller på med, men lät ointuitivt att först släppa spelet, sedan uppgradera. Hoppas det går felfritt i alla fall!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, lite så här med faktiskt. Däremot vettefan om det blir på release, man kanske ska sitta ned i båten och invänta ue5-porten.

Va? Ska de göra om spelet efter release?

Medlem

Ser roligt ut från era gameplay videos. Ser framemot detta!

Medlem

Jag hoppas verkligen de lärt sig läxan med DLC och hur det delade spelarbasen efter tvåan. För er som inte vet så såg du servrar med dlc uppdrag men du kunde inte gå med om du inte ägde DLC. Det rättade dem till i en senare patch men det var lite långnäsa över det hela. Det var sinnessjukt många DLC och jag köpte nog nästan samtliga då vi hade en kärngrupp på fem spelare som spelade ihop och någon hade alltid något annat för sig. 600 timmar senare så ser jag ändå fram emot Payday 3 men det finns många frågor kvar.

Blir det bara season pass verkligen eller kommer det mer? Payday 2 var och är pay to win och risken är ganska stor att även 3an blir det.

Att spelet släpps direkt på game pass betyder inte mycket om det nästan krävs season pass för att kunna spela ordentligt och med tanke på den ekonomiska situationen som utvecklaren befinner sig i så är risken stor att det finns en stor girighet som kommer visa sig.

Gnällkuk
Skrivet av Joel OS:

För mig som är rätt ovetande när det gäller hur spelmotorer funkar är det svårt att veta hur detta ska gå. När jag frågade en av utvecklarna om vilka möjliga problem/hinder som skulle kunna uppstå sa han helt enkelt "vi vet inte än". Så, för mig är det okalrt exakt hur svårt det kommer att bli för dem.

Men den ungefär månadsgamla build vi testade funkade bra (på PC), så om problem mot all förmodan skulle uppstå lär det kanske bli när porten till UE5 kommer (oklart exakt när det blir). Stötte inte på några tekniska problem alls i UE4-versionen.

Nej, det är säkerligen inte bara att trycka på export och import direkt men eftersom det är en uppföljare så borde det vid det här laget finnas hjälp att tillgå. Jag skulle tro att själva kompabiliteten inte är det stora utan snarare vad mer

Skrivet av Arcadia:

Va? Ska de göra om spelet efter release?

Ja, det står i artikeln att det är planen "efter release".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

verkar roligt, ser ut som att det kommer bli ett bra spel


signatur

//monster

Medlem

Älskade tvåan, supertaggad på detta!

1
Skriv svar