Nytt 2d-Mario, Pikmin – se alla Nintendo Direct-trailers

Robot
Nytt 2d-Mario, Pikmin – se alla Nintendo Direct-trailers
Medlem

Nya Mario, Pikmin 4 och remake på Mario RPG såg väldigt bra ut.

Övrigt var OK men en hel del kör jag gärna på andra, starkare plattformar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kul att samtliga Pikmin-spel äntligen finns på Nintendo Switch! Synd bara att 1+2 bara får digitala släpp, de borde gjort som med Metroid Prime Remaster och släppt det digitalt och sen fysiskt på senare datum bara. Men nåväl. Lär skaffa de två första också senare, lite väl dyrt nu bara, men då jag kommer skaffa 3an och fyran fysiskt svider det som sagt! Nya MK8DX-DLC:t imponerar med åtta nya banor och TRE nya karaktärer! Fantastiskt! De fortsätter leverera långt över utlovat. Kul! Lite förvånad att Batman-trilogin inte blir molnbaserat, men har det redan på Xbox så lär inte köpa det igen. Super Mario RPG Remaster är dock givet! Vinterns givna för mig! Kul med nytt Detective Pikachu också! Sonic Superstars känns kul också, lär införskaffas! Kanske även MGS-samlingen men lutar nog åt att det blir på PS5 i framtiden!

Medlem

Kändes som det blev väldigt mycket Mario på denna Directen. Och Pikmin.
Nå, kul med lite annat också, MGS och Batman. Speciellt Metal Gear Solid är man ju lite sugen på att få spela på Nintendo-format och bärbart, men tror jag väntar till nästa volym-utgåva då det inte var så länge sen jag spelade MGS1 och MGS3 spelade jag ju på 3DS. Hoppas Volym 2 innehåller Portable Ops och Peace Walker...de gamla PSP-liren är ju ärligt talat de bästa MGS-spelen, bättre än de stationära spelen...

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Kul att samtliga Pikmin-spel äntligen finns på Nintendo Switch! Synd bara att 1+2 bara får digitala släpp, de borde gjort som med Metroid Prime Remaster och släppt det digitalt och sen fysiskt på senare datum bara. Men nåväl. Lär skaffa de två första också senare, lite väl dyrt nu bara, men då jag kommer skaffa 3an och fyran fysiskt svider det som sagt! Nya MK8DX-DLC:t imponerar med åtta nya banor och TRE nya karaktärer! Fantastiskt! De fortsätter leverera långt över utlovat. Kul! Lite förvånad att Batman-trilogin inte blir molnbaserat, men har det redan på Xbox så lär inte köpa det igen. Super Mario RPG Remaster är dock givet! Vinterns givna för mig! Kul med nytt Detective Pikachu också! Sonic Superstars känns kul också, lär införskaffas! Kanske även MGS-samlingen men lutar nog åt att det blir på PS5 i framtiden!

Pikmin 1+2 släpps fysiskt 22 september

Medlem

Osäker på hur sugen jag är på pikmin 1-2.

Jag har inte spelat dem tidigare men snabbtestat på Steam Deck och kände bara att nä. Allt som är i pikmin 3 är så mycket bättre, man gör ju ändå typ samma grej.

Med det sagt så är ha begäret stort av att äga alla spelen. Vem vet, det kanske blir lättare att tvinga sig genom pikmin 1-2 om man har dem på kasett.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Pikmin 1+2 släpps fysiskt 22 september

Jaha åh! Det lyckades jag missa! Tack! Ja då blir det att invänta det precis som med Metroid Prime Remaster!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kul att samtliga Pikmin-spel äntligen finns på Nintendo Switch! Synd bara att 1+2 bara får digitala släpp, de borde gjort som med Metroid Prime Remaster och släppt det digitalt och sen fysiskt på senare datum bara. Men nåväl. Lär skaffa de två första också senare, lite väl dyrt nu bara, men då jag kommer skaffa 3an och fyran fysiskt svider det som sagt! Nya MK8DX-DLC:t imponerar med åtta nya banor och TRE nya karaktärer! Fantastiskt! De fortsätter leverera långt över utlovat. Kul! Lite förvånad att Batman-trilogin inte blir molnbaserat, men har det redan på Xbox så lär inte köpa det igen. Super Mario RPG Remaster är dock givet! Vinterns givna för mig! Kul med nytt Detective Pikachu också! Sonic Superstars känns kul också, lär införskaffas! Kanske även MGS-samlingen men lutar nog åt att det blir på PS5 i framtiden!

Pikmin 1+2 släpps fysiskt i september tror jag det var.. Det kommer i alla fall i höst.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Pikmin 1+2 släpps fysiskt 22 september

Skrivet av Gertzy:

Jaha åh! Det lyckades jag missa! Tack! Ja då blir det att invänta det precis som med Metroid Prime Remaster!

Skrivet av Cappachino:

Pikmin 1+2 släpps fysiskt i september tror jag det var.. Det kommer i alla fall i höst.

Tack men du är sen till festen! Kul ändå att de ger dem en fysisk release i alla fall!

Medlem

Som jag trodde blir det en ganska meningslös fysisk utgåva av MGS Collection 1 - eller faktiskt ännu värre då jag i alla fall trodde det första spelet skulle ligga på kassetten men tydligen används bara 2,4GB och resten måste ändå laddas ned digitalt. Blir hellre att köpa det fysiskt till PS5 eller Xbox Series X senare då. Sen hade jag också väldigt gärna sett en utannonsering av Twin Snakes till åtminstone Switch med HD-remaster av Gamecube-spelet. Men de kanske skulle se det som att kannibalisera på denna samlingen i sådana fall.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/XMU-Zl1ExBg?t=507

Som jag trodde blir det en ganska meningslös fysisk utgåva av MGS Collection 1 - eller faktiskt ännu värre då jag i alla fall trodde det första spelet skulle ligga på kassetten men tydligen används bara 2,4GB och resten måste ändå laddas ned digitalt. Blir hellre att köpa det fysiskt till PS5 eller Xbox Series X senare då. Sen hade jag också väldigt gärna sett en utannonsering av Twin Snakes till åtminstone Switch med HD-remaster av Gamecube-spelet. Men de kanske skulle se det som att kannibalisera på denna samlingen i sådana fall.

Jag har redan Metal Gear Solid, MGS2, MGS3, Metal Gear och MG2 på min Playstation 3. Så egentligen behöver jag inte denna samling men känns lite lockande att NES spelen också är med och de där Digitala novellerna från PSP. Så jag kanske köper detta till min Switch i alla fall.

Twin Snakes har jag med redan. Riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag har redan Metal Gear Solid, MGS2, MGS3, Metal Gear och MG2 på min Playstation 3. Så egentligen behöver jag inte denna samling men känns lite lockande att NES spelen också är med och de där Digitala novellerna från PSP. Så jag kanske köper detta till min Switch i alla fall.

Twin Snakes har jag med redan. Riktigt bra spel.

Ja, att de har med de äldre spelen och digitala novellerna är bra godis! Spelen lär ju vara samma HD-portar från PS360-eran men Twin Snakes kan jag inte tänka mig hålla så hög nivå fortfarande så ser gärna modern HD/4k-port där. Lånade det av kompis way back och gillade det då i alla fall men skulle nog inte ge mig på att jaga ifatt spelet och Gamecube-konsol nu för att spela.

1
Skriv svar