Final Fantasy XVI

Robot
Final Fantasy XVI

Svackan är över - Final Fantasy är tillbaka i storform!

#final-fantasy-xvi


Moderator | Testpilot

Lövfejs! Hur ska jag orka hålla mig till imorgon nu!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Var mest Cinematics när jag såg demon på Youtube. Var bättre story i Final Fantasy 7.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jontebula:

Var mest Cinematics när jag såg demon på Youtube. Var bättre story i Final Fantasy 7.

Demot är typ 2 timmar och bara början/prologen. Vi får nog avakta innan vi dömmer det helt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillar inte fightsystemet.

Redaktör
Ponny

Äntligen!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Äntligen!

App app app! Du har semester.


signatur
Medlem

Grym recension!

Kul med bra betyg, det verkar som att spelet skördar framgång hos de flesta siter. Glädjande efter del 15 som var något av en besvikelse.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sjukt vilket bra spelår detta är, tänkte hålla mig från just FF då jag sitter med Diablo och nya Alien men det blir svårt nu!

Åhh fan, nu blir man sugen på att slå till på en PS5:a! Har det sagts när PC-versionen släpps?

Medlem

Kul att de verkar ha fått till en riktig fullträff!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lövfejs! Hur ska jag orka hålla mig till imorgon nu!

Yoga, sudoku, 1000-bitars pussel - I don't know, hang in there Uber!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Kul med bra betyg, hajp!

Medlem
Medlem

Hur är prestandan i 60fps-läget? Demot hade en hel del dippar men det kanske är fixat nu.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av hoppalängdhopp:

Åhh fan, nu blir man sugen på att slå till på en PS5:a! Har det sagts när PC-versionen släpps?

Yoshi-P har sagt i intervjuer att de börjar titta på och arbeta med en PC-version först när spelet släppts, så en PC-version är gissningsvis ganska långt borta.

Om de siktar på att nå paritet med PS5-versionen behöver de nog bygga spelet för DirectStorage-gränssnittet på PC, och det är nog inte försumbar komplexitet i det. Med tanke på hur många trasiga PC-portningar som släppts det senaste året kan jag tänka mig att de investerar lite extra utvecklingstid i PC-versionen av FFXVI.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Fan. Kommer inte kunna lira detta på länge. T__T


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Gick på semester i fredags, och betade av det sociala genom att ha syrrans son på övernattning till igår. Nu är jag redo inför midnatt. Förladdat och klart på ps5an


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Roqka:

Hur är prestandan i 60fps-läget? Demot hade en hel del dippar men det kanske är fixat nu.

Jag testkörde lite i prestandaläget med dag 1-patchen igår och jag tyckte mig kunna se små dippar fortfarande. Men det är så länge sedan jag testade det med originalversionen (som jag inte vet hur den matchade demon prestandamässigt) att jag inte kan säga hur mycket bättre det har blivit.

Eftersom jag recensionsspelade testade jag aldrig demon, så jag vet inte hur stora problemen var där. Men de prestandadippar jag upplevde med rec-versionen var aldrig särskilt allvarliga, vare sig i grafik- eller prestandaläget. För min del var det mestadels bara när jag panorerade över detaljerade miljöer som det kunde hacka till ibland.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Jönsen:

Sjukt vilket bra spelår detta är, tänkte hålla mig från just FF då jag sitter med Diablo och nya Alien men det blir svårt nu!

Alien ska jag hugga tag i direkt efter detta, det är så mycket nytt och bra i år att jag håller på att smälla av! 😄


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Jag testkörde lite i prestandaläget med dag 1-patchen igår och jag tyckte mig kunna se små dippar fortfarande. Men det är så länge sedan jag testade det med originalversionen (som jag inte vet hur den matchade demon prestandamässigt) att jag inte kan säga hur mycket bättre det har blivit.

Eftersom jag recensionsspelade testade jag aldrig demon, så jag vet inte hur stora problemen var där. Men de prestandadippar jag upplevde med rec-versionen var aldrig särskilt allvarliga, vare sig i grafik- eller prestandaläget. För min del var det mestadels bara när jag panorerade över detaljerade miljöer som det kunde hacka till ibland.

Tack! Det låter hanterbart.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Grym recension!

Kul med bra betyg, det verkar som att spelet skördar framgång hos de flesta siter. Glädjande efter del 15 som var något av en besvikelse.

15 var väl ingen 5-poängare, men tar man det för vad det är så är det i alla fall ett trevligt spel. Jag spelade dock Royal edition, så jag vet inte hur det var runt lanseringen.

Men typ en 3, lite högre om man gillar konceptet.

FF13 ska vi dock inte tala om😅

Skrivet av Loevet:

Yoshi-P har sagt i intervjuer att de börjar titta på och arbeta med en PC-version först när spelet släppts, så en PC-version är gissningsvis ganska långt borta.

Om de siktar på att nå paritet med PS5-versionen behöver de nog bygga spelet för DirectStorage-gränssnittet på PC, och det är nog inte försumbar komplexitet i det. Med tanke på hur många trasiga PC-portningar som släppts det senaste året kan jag tänka mig att de investerar lite extra utvecklingstid i PC-versionen av FFXVI.

Låter som att spelet är långt borta då. Fast hellre en färdig produkt lite senare än en trasig nu. Får antingen köpa en PS5:a eller helt enkelt ignorera att spelet existerar för tillfället och köpa på PC när tiden är kommen

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Fearnox:

15 var väl ingen 5-poängare, men tar man det för vad det är så är det i alla fall ett trevligt spel. Jag spelade dock Royal edition, så jag vet inte hur det var runt lanseringen.

Men typ en 3, lite högre om man gillar konceptet.

FF13 ska vi dock inte tala om😅

Håller med, FFXV-spelvärlden var rolig att äventyra i och efter några uppdateringar rullade det hyggligt bra på PS4. Men handlingen var tämligen oengerande och de slarvade bort karaktärer som ändå verkade intressanta. I slutändan hade jag ändå väldigt roligt med att dra runt i spelvärlden och göra hunts, har för mig att det blev en 120 speltimmar när det begav sig. Det är dock inte ett spel jag skulle köra om för att uppleva berättelsen igen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Kul med en femma! Blir ett självklart köp i framtiden när man skaffat sig ett PS5.

Medlem

Nice recension, nu blev jag inte mindre taggad o lira

Medlem

Hoppas pc utgåva inte är allt för många år bort.

Medlem

Bästa året för gaming ever

Medlem
Skrivet av Fearnox:

15 var väl ingen 5-poängare, men tar man det för vad det är så är det i alla fall ett trevligt spel. Jag spelade dock Royal edition, så jag vet inte hur det var runt lanseringen.

Men typ en 3, lite högre om man gillar konceptet.

FF13 ska vi dock inte tala om😅

Det håller jag med. Har kört första versionen och även Royal där Royal är betydligt bättre enligt mig. Där fanns flera styrkor och överlag var spelet bra men jag ville ha en upplevelse i samma nivå som sjuan, nian och tian och 15 ställt mot dem gav mig en lätt känsla av besvikelse.

13 har jag aldrig kört, tyvärr, men hör väldigt blandade åsikter om det. Hoppas på en remaster så att jag kan spela det själv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Laddas ner i detta nu sjukt peppad!!

Skriv svar