Snabbkollen – Rösta fram bästa spelshowen!

Robot
Medlem

Har inte orkat kolla på någon så får avstå. 😅

Skribent

Microsoft visade bästa spelen helt klart, men tråkig show med bara massa trailers efter varandra i princip utan någon paus eller intervjuer o.s.v.

Min röst gick till Summer Games Fest för det är så jag vill ha shower. Publik, lite blandat material, gäster på scen, intervjuer o.s.v.

Tyvärr hade alla stora sparat sina spelsläpp till sina egna shower, och utvecklingen går nog mer och mer åt det hållet skulle jag tro. Varför ge bort ögonblicket då man får anonsera ut sitt stora spel till någon annan och varför betala för att få sin trailer i någon annans show när man gör sin egen?

Medlem

Microsoft sopade banan med de andra, tyvärr. Hade gärna sett att alla shower hade riktigt bra utannonseringar.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Microsoft visade bästa spelen helt klart, men tråkig show med bara massa trailers efter varandra i princip utan någon paus eller intervjuer o.s.v.

Min röst gick till Summer Games Fest för det är så jag vill ha shower. Publik, lite blandat material, gäster på scen, intervjuer o.s.v.

Tyvärr hade alla stora sparat sina spelsläpp till sina egna shower, och utvecklingen går nog mer och mer åt det hållet skulle jag tro. Varför ge bort ögonblicket då man får anonsera ut sitt stora spel till någon annan och varför betala för att få sin trailer i någon annans show när man gör sin egen?

Tycker exakt som du! Mest intressant var MS, men den var platt och tråkig. De kunde likväl bara skickat en YouTube-spellista med klippen.

Summer Games Fest var engagerande och underhållande, men ganska ointressanta presentationer.

Medlem

Playstation var bäst. 🤘

Medlem

Tyckte helt klart MS var bäst. Men enligt min åsikt så är största kriteriet för om en "Game Show" är bra eller inte, 90% beroende på spelen som visas. Ingen annan show hade änns i närheten av lika bra eller intressanta trailers och spel för mig. Dessutom gillar jag inte Dev Talks etc, jag tycker det bara är onödigt lull lull som skriker vi har inget intressant att visa men vill skapa lite PR.

Medlem

Ni glömde OTK Games Expo?

Medlem

Vad har hänt med Devolvers shower? Har blivit sämre och sämre från att vara absolut mest underhållande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Ni glömde OTK Games Expo?

Stor show gällande antalet tittare (många stora streamers) men hade de några vettiga titlar att visa upp annat än indie?

Skrivet av Sur Apan:

Vad har hänt med Devolvers shower? Har blivit sämre och sämre från att vara absolut mest underhållande.

Tyckte årets show var grym! Gillade hur de skämtade om AI


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean

Xbox var överlägsen. Hade gärna velat ha lite mer gameplay och några fler lanseringsdatum, men man kan inte få allt. 25 uppvisade spel varav 11 var Xbox Game Studios bådar gott.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Microsoft var överlägset bäst, följt av Sony och Ubisoft.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Microsoft visade bästa spelen helt klart, men tråkig show med bara massa trailers efter varandra i princip utan någon paus eller intervjuer o.s.v.

Min röst gick till Summer Games Fest för det är så jag vill ha shower. Publik, lite blandat material, gäster på scen, intervjuer o.s.v.

Tyvärr hade alla stora sparat sina spelsläpp till sina egna shower, och utvecklingen går nog mer och mer åt det hållet skulle jag tro. Varför ge bort ögonblicket då man får anonsera ut sitt stora spel till någon annan och varför betala för att få sin trailer i någon annans show när man gör sin egen?

Fast de hade ju extended showen med just intervjuer och djupdyk i vissa spel. 🙂
Mycket bra upplägg enligt mig. Annars gnälls det på intervjuerna att de bara är utfyllnad. Nu kunde de som ville se dem se dem sen.

Xbox ägde också i år ju mer jag tänker på det. En mycket spännande framtid. Kunde de bara släppa en elite kontroll baserad på Series versionen istället för Xbox One så är jag lycklig.

Medlem

Känns som att MS visade upp mer på sin show men ska man bedöma innehållet så ser jag Sony som vinnare med Spider-Man 2 och Final Fantasy 7 Rebirth.

Det enda vettiga MS visade upp var Starfield, resten av det dom har på gång är för långt fram i tiden. Fable kanske inte ens kommer 2024 tex.

Medlem

PC Gaming Show skadade både mina ögon och hörseln, fyfan så cringe det var och se.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Microsoft var överlägset bäst, följt av Sony och Ubisoft.

Håller med om den ordningen även om jag själv inte upplevde MS som överlägsna. För mig visade de på tok för lite gameplay. Sony visade ju mer riktigt gameplay från Spider-man, enbart, än vad MS gjorde sammanlagt från sina egna studios. Hade Sony teasat Death Stranding 2 hade MS och Sony bytt plats på min lista ^^.

Edit: Scrollade precis igenom MS och Sonys shower igen och byter nog plats på de.

Vad jag tyckte var intressant från båda om det intresserar någon^^:

Sony:
-Towers of Aghasba
-Phantom blade
-Sword of the sea
-The talos principle 2
-MGS Snake Eater
-Arizona Sunshine
-Spider-man 2

MS:
-Star wars outlaws
-MS Flight sim 24
-Jusant

Medlem

Vi vet ju redan vilken show som kommer vinna, så jag la en stödröst åt Capcom.

Capcom levererade med:
- Dragons Dogma 2,
- Megaman Offline (farväl gacha),
- Pragmata (känns som de kan bli lite av ett Death Stranding möter Last of Us? Ingen aning),
- Kunitsu-gami (eller hur det stavas) var också lite fräckt.

- Exoprimal vet jag inte, har inte imponerats av spelet hittills.
- Vet inte heller om Ghost Trick är något jag känner mig sugen för att spela.
- Ace vid domstolen-spelen har väl redan släppts 3 gånger?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Vad har hänt med Devolvers shower? Har blivit sämre och sämre från att vara absolut mest underhållande.

Ja precis, Devolver Direct var ju alltid höjdpunken. Förra året var bara en liten fjärt av sitt forna sig som tog slut innan den ens började, och i år... what?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Microsoft visade bästa spelen helt klart, men tråkig show med bara massa trailers efter varandra i princip utan någon paus eller intervjuer o.s.v.

blir uppriktigt förvånad över att detta är en grej folk klagar på. jag tycker det är hur skönt som helst med bara en lång radda "world premieres" under showen, utan massa generiskt säljartjaffs och floskler emellanåt som man brukar förknippa med gamla E3 osv. lätt något av det bästa som hänt spelmässorna.

ubisofts show försökte ju köra mer old school, och hade folk som stod och babblade om ingenting i all oändlighet mellan klippen, och det kändes så jävla gammalt och dammigt.

så nä, tycker det är mycket bättre att köra på med non-stop trailers under showen, och vill man veta mer kan man kolla nån IGN intervju eller nåt med utvecklarna efteråt.

Skribent
Skrivet av memorycard:

Fast de hade ju extended showen med just intervjuer och djupdyk i vissa spel. 🙂
Mycket bra upplägg enligt mig. Annars gnälls det på intervjuerna att de bara är utfyllnad. Nu kunde de som ville se dem se dem sen.

Xbox ägde också i år ju mer jag tänker på det. En mycket spännande framtid. Kunde de bara släppa en elite kontroll baserad på Series versionen istället för Xbox One så är jag lycklig.

Jo, fast det blir så uppdelat. Det var ju inte ens samma show eller dag nu utan en helt ny egen show.

Förinspelade intervjuer är inte så mycket att hurra för, det jag saknar är livekänslan som Summer Game Fest var den enda som delvis kunde återskapa - med gäster på scen.

Skribent
Skrivet av quadratis:

blir uppriktigt förvånad över att detta är en grej folk klagar på. jag tycker det är hur skönt som helst med bara en lång radda "world premieres" under showen, utan massa generiskt säljartjaffs och floskler emellanåt som man brukar förknippa med gamla E3 osv. lätt något av det bästa som hänt spelmässorna.

ubisofts show försökte ju köra mer old school, och hade folk som stod och babblade om ingenting i all oändlighet mellan klippen, och det kändes så jävla gammalt och dammigt.

så nä, tycker det är mycket bättre att köra på med non-stop trailers under showen, och vill man veta mer kan man kolla nån IGN intervju eller nåt med utvecklarna efteråt.

Fortsätter vi med det här digitala med masstrailers så kommer vi t.ex. aldrig mer få nya ögonblick så som när Keanu säger "youre breathtaking". Aldrig mer höra publikens jubel som vid uppvisningen av Doom 2016. Aldrig mer få klipp likt "Dont you guys have phones?". Samt massvis med andra ikoniska ögonblick jag inte kommer ihåg på rak arm som hänt när det är live på scen.

Förinspelade intervjuer med folk är inte så spännande, det är livegrejerna på scen jag kommer sakna om allt bara ska vara ett långt förinspelat Youtube-klipp.

Medlem

Skulle röstat på Xbox om inte Starfield-skräpet var inbakat i alternativet. Xbox-showen var helt klart starkast även utan gameplay och datum.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Stor show gällande antalet tittare (många stora streamers) men hade de några vettiga titlar att visa upp annat än indie?

Tyckte årets show var grym! Gillade hur de skämtade om AI

Du kanske har rätt. Men jag tyckte den kändes ganska seriös. Det skulle lätt ha blivit flamsigt. Men de var ganska proffesionella.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tyckte årets show var grym! Gillade hur de skämtade om AI

Tyckte ai skämten och det mesta kändes säkert och ytligt så tamt ur Devolver synpunkt.

Medlem

Bäst är shower utan massa krystat snack och annat lullull för att fylla ut tiden. Det är nya spel man vill se och Xbox/Microsoft stod som självklar "vinnare" enligt mig och ser fram emot konkurrensen nu när de är med i matchen igen för det är bara bra för oss konsumenter när de tvingar varandra till att släppa bättre produkter.

Redaktör

Xbox-showen var inte roligast, men massor av kul innehåll så den får tveklöst min röst.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Sur Apan:

Tyckte ai skämten och det mesta kändes säkert och ytligt så tamt ur Devolver synpunkt.

Du är ju en Sur Apa så jag tar det du skriver med en nypa salt

Skämt åsido, synd du inte tyckte om det. PCG gjorde något liknande och där tyckte jag som du. De var klart sämre i mitt tycke.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skämt åsido, synd du inte tyckte om det. PCG gjorde något liknande och där tyckte jag som du. De var klart sämre i mitt tycke.

Nu var jag tvungen att kolla igenom PCG streamen. Jäklar vad den inte träffade, plågsamt att se.

Ambassadör
Xbox

Skulle nästan våga påstå att Xbox tog hem plats 1-3.

1. Xbox Showcase
2. Starfield Direct
3. Xbox Showcase Extended


signatur

Jump in.

Medlem

Starfield.
Allt annat har varit rätt trist tyvärr.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

1
Skriv svar