Playstation har en Hideo Kojima-dokumentär på gång

Robot
Playstation har en Hideo Kojima-dokumentär på gång

"Den mest ikoniska spelskaparen i världen."

#Film, #Hideo-kojima, #nyhetstips


Medlem

Jag skulle nog säga att Miyamoto är den störste, men det här kan bli en intressant dokumentär 😊

Medlem

Jag älskar hans spel och han verkar ju verkligen vara en härlig person så den här kan jag tänka mig att se.

Medlem

Hmm... Det är väl fler som vurmar för Shigeru Miyamoto än Hideo Kojima?

Fast ja... Att Hideo skulle va den främste är förstås ett påstående som Sony vill lyfta fram såklart. då Miyamoto (och Nintendo) konkurrerar med Sony.

Oavsett så gör/gjorde båda gubbar spel som jag älskar. Jag har klarat ut Death Stranding och 80-90% av alla Metal Gear-spel som släppts. Sen har jag spelat igenom de flesta av Miyamotos Zelda och Mario. Miyamoto har väl bland annat producerat både A link to the past och Ocarina of Time, om jag inte minns fel?

Så båda gubbar har gett mig flera hundratals timmar av kvalitativa spel. De har båda skapat spel som jag sätter i min topp 10-lista of all time. De får helt enkelt dela på första platsen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hideo kojima presenterar en dokumentär om Hideo kojima. Medverkande:Hideo kojima

Hideo kojima.

Medlem

Mest överskattade skulle jag säga. Han hade en del bra idéer och gjorde några genuint bra spel men nu verkar det mest som att han trollar spelvärlden för att se hur mycket trams han kan komma undan med innan folk börjar reagera.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Mest överskattade skulle jag säga. Han hade en del bra idéer och gjorde några genuint bra spel men nu verkar det mest som att han trollar spelvärlden för att se hur mycket trams han kan komma undan med innan folk börjar reagera.

Spel ska trots allt vara spel i första hand. Jag tycker fortfarande att det första Metal Gear Solid till första PS är det bästa och roligaste spelet i serien. Redan i MGS2 började jag dock tröttna på de allt mer utdragna momenten som inte alls var interaktiva utan bara snack, snack, snack, snack, snack, spel, snack, snack, snack, snack, snack. Jag har inget emot mycket snack i t ex gamla rollspel där jag ges många val i dialogen och kan läsa och trycka förbi dialogen i egen takt. Men i MGS2 så blev det verkligen en pina i rumpan till slut.

Medlem

Kojima är en sann visionär, precis som Peter Molyneux och Michel Ancel. Spelvärlden behöver excentriska och fantastiska producenter som dessa.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Hideo kojima presenterar en dokumentär om Hideo kojima. Medverkande:Hideo kojima

Hideo kojima.

En dokumentär om Kojima, av Kojima, med Kojima, för Kojima.

Medlem

MGS1 på PS1 är nog det enda spelet som verkligen sitter kvar i ryggmärgen.
Alla MGS spel efter det är mest mnjao.
Death stranding? Ja det var annorlunda. Funkade i ca 15-20 timmar för mig innan jag tröttnade. Inget som går till spelhistorien direkt.
Har karln åstadkommit något annat?

Medlem

Aha så det är i den filmen vi kommer börja få se gameplay från death stranding 2.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

MGS1 på PS1 är nog det enda spelet som verkligen sitter kvar i ryggmärgen.
Alla MGS spel efter det är mest mnjao.
Death stranding? Ja det var annorlunda. Funkade i ca 15-20 timmar för mig innan jag tröttnade. Inget som går till spelhistorien direkt.
Har karln åstadkommit något annat?

Snatcher och Boktai.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

1
Skriv svar