Xbox Game Pass - Juni 2023 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juni 2023 - Part 1

Juni står i antågande och med det så klart fler spel till Xbox Game Pass! Månadens första omgång bjuder på en salig blandning av gammalt och nytt. Släpp på releasedagen börjar vi ju bli bortskämda med från Game Pass, och den här omgången är inte annorlunda på den fronten. Det blir Dag 1-släpp av Farworld Pioneers, Slayers X: Terminal Aftermath: Vengeance of the Slayer (vilket namn!), Amnesia: The Bunker och Dordogne.
Double Fine fortsätter att fylla på med spel från sin katalog och den här gången är det Stacking som ansluter, som dessutom har ett gratis DLC att ladda hem. Vi får också en återvändare till Game Pass när Hypnospace Outlaw gör comeback på tjänsten. Utöver det så blir det bilmeckande med Car Mechanic Simulator 2021, 90-talsäventyr med The Big Con och lite hederligt monsterbankande med Rune Factory 4 Special.

Maj månads spelskörd hittas här:
Xbox Game Pass - Maj 2023 - Part 1
Xbox Game Pass - Maj 2023 - Part 2

Nya titlar:

Farworld Pioneers (30 maj, konsol+PC)

Car Mechanic Simulator 2021 (1 jun, konsol+PC+cloud)

Slayers X: Terminal Aftermath: Vengeance of the Slayer (1 jun, konsol+PC+cloud)

The Big Con (1 jun, konsol+PC+cloud)

Amnesia: The Bunker (6 jun, konsol+PC+cloud)

Hypnospace Outlaw (6 jun, konsol+PC+cloud)

Rune Factory 4 Special (8 jun, konsol+PC+cloud)

Stacking (8 jun, konsol+cloud)

Dordogne (13 jun, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 juni: Bridge Constructor Portal, Chorus, Maneater, Mortal Shell, Serious Sam 4, Total War: Three Kingdoms

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

börjar definitvt bli dags att säga upp nu, enda spelet som är lite intressant öht äger jag redan (Car mechanic sim)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Inha höjdar spel denna månad, kommer dock atr börja prenumerera igen då jag vill spela Forza horizon 5, Titanfall 2och Wo Long.

Medlem

Dordogne ser mysigt ut. Kanske blir att lira på Steam Decken.

Håller delvis med Zymac, det är nästan aldrig några stora titlar längre vilket är tråkigt. MS borde kunna lägga mer krut på titlarna och leverera åtminstone ett större AAA ibland.

Å andra sidan har gamepass fått mig att prova titlar jag annars inte skulle vågat köpa.
Lirade nästan inget Indie innan gamepass.

The Bunker är det enda intressanta för egen del.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ohh, rune factory 4, sådant mys.

Medlem

Stacking är ett underbart spel. Ser också fram emot The Bunker.

Redaktör
Ponny

Amnesia, Dordogne, Rune Factory 4. Riktigt fin månad personligen! Rys och mys.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Zymac:

börjar definitvt bli dags att säga upp nu, enda spelet som är lite intressant öht äger jag redan (Car mechanic sim)

Har du kört det? (Car mechanic) undrar lite om det är hardcoreriktat mot de med världens motorskillz eller om det också riktar sig till de som faktiskt vill, men inte ännu kan?
Om inte får ngn annan gärna fylla i. Såg en video på det igår men det var ju en hardcorespelare så kändes extremt svårt.

Medlem

Game Pass är ju trots allt jävligt värt det, tycker jag. 1600 spänn för 36 månader GP Ultimate


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Oj det var inte mycket att hänga i granen.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Har du kört det? (Car mechanic) undrar lite om det är hardcoreriktat mot de med världens motorskillz eller om det också riktar sig till de som faktiskt vill, men inte ännu kan?
Om inte får ngn annan gärna fylla i. Såg en video på det igår men det var ju en hardcorespelare så kändes extremt svårt.

Njaää, ett visst intresse av att mecka hjälper ju såklart, men det e lite som dom hära House flipper/Pc builder spelen. Man diagnostiserar bilar med vissa verktyg och sedan får man en lista med alla delar man måste byta/laga och så. Det är en riktig tidstjuv, "bara ett jobb till" sedan har det vips gått 5 timmar och det e mitt i natten


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Återigen dyker ett spel upp just som jag köpt det, Stacking. Men skitsamma, det var ju så billigt ändå. Men Amnesia ser fint ut.

Gnällkuk

Jag borde pausa detta nu. D4 ffs. Samma med Humble bundle...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Game Pass är ju trots allt jävligt värt det, tycker jag. 1600 spänn för 36 månader GP Ultimate

Om man spelar spelen är det självklart värt det. Själv har jag prenumeration men inte spelat något knappt på ett halvår så för egen del är det bara en dålig affär 🙈

It's not a lake, it's an ocean

Inget för mig denna månad. Men det är ärligt talat bara bra, för jag måste komma igång med min backlogg för i år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nog inte omöjligt att det slängs in något extra på eventen.

Medlem

Nog den tråkigaste månaden de har haft.
Men jag räknar lite kallt med överraskningar vid showen som kommer snart.
Så, än så länge får denna månaden 1/5 i betyg.

Ambassadör
Xbox

Ytterligare en drös med spel som lämnar GP i mitten av månaden har dykt upp: Among Us, Naraka: Bladepoint, the Hunter: Call of the Wild, Cricket 22, Generation Zero och TMNT: Shredders Revenge.

Märkligt.

Edit: Verkar ha varit ett misstag, men det är väl en hyfsat stor risk att det är de spelen som ryker i slutet av månaden då.


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas att det kommer lite överraskningar med Showen för de här senaste månaderna har varit oerhört svaga känner jag...

Medlem

Slayers X ser ut som ett lite småkul retro shooter spel.
Blir nog att spela Amnesia av dessa iaf.

Medlem

Farworlds ser ut som en terraria-klon som jag verkligen skulle gå igång på. Men eftersom det har fått ganska ljumna betyg så skippar jag nog det.

Dordogne och Stacking ser iofs ganska nice ut. Vi får se, kör nog vidare på min backlog...

Medlem
Skrivet av Herr Spinkben:

Farworlds ser ut som en terraria-klon som jag verkligen skulle gå igång på. Men eftersom det har fått ganska ljumna betyg så skippar jag nog det.

Dordogne och Stacking ser iofs ganska nice ut. Vi får se, kör nog vidare på min backlog...

Har spelat farworld med några kompisar lite granna... typ 5-6 timmar.
Det är ganska kul. rekommenderar att testa i alla fall.

1
Skriv svar