Alan Wake 2 släpps i höst, enligt Alans röstskådis

Robot
Alan Wake 2 släpps i höst, enligt Alans röstskådis

Matthew Porretta kan ha berättat lite mer än han borde i en podd.

#Alan-wake-2, #Remedy


It's not a lake, it's an ocean

Lovande!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kul! Hoppas han inte hamnar i alltför stort blåsväder hos finnarna pga detta bara.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kul! Hoppas han inte hamnar i alltför stort blåsväder hos finnarna pga detta bara.

Skulle tro att dom har sagt att det är ok,. Gratisreklam...

Medlem

Sällan jag "orkar" spela igenom ett helt spel nuförtiden. Alan Wake spelade jag ut när det kom 2010 och nu har jag precis börjat spela om det (remaster) på Series X. Jag älskar verkligen det spelet och känslan i det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Sällan jag "orkar" spela igenom ett helt spel nuförtiden. Alan Wake spelade jag ut när det kom 2010 och nu har jag precis börjat spela om det (remaster) på Series X. Jag älskar verkligen det spelet och känslan i det.

Fast gameplay i spelet är väl igen höjdare?
Storyn och världen är dock spännande och intressant.
Inte så stor variation och ganska tråkiga fiender bland annat.

Därför tror jag mer på uppföljaren, eller ifall de gjorde en omarbetat Remake istället av 1:an.
Remaken får gärna lägga till eller omarbeta spelet så att det blir mer som dem hade tänk sig från början innan dem behövde skala ner så mycket.

Gillade Control, speciellt när det kommer till världs byggande.
Kändes dock lite tomt och stelt i början, men vart bättre ju mer förmågor/vapen man fick.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fast gameplay i spelet är väl igen höjdare?
Storyn och världen är dock spännande och intressant.
Inte så stor variation och ganska tråkiga fiender bland annat.

Därför tror jag mer på uppföljaren, eller ifall de gjorde en omarbetat Remake istället av 1:an.
Remaken får gärna lägga till eller omarbeta spelet så att det blir mer som dem hade tänk sig från början innan dem behövde skala ner så mycket.

Gillade Control, speciellt när det kommer till världs byggande.
Kändes dock lite tomt och stelt i början, men vart bättre ju mer förmågor/vapen man fick.

Känns som att gameplay är Remedys stora problem i de flesta av deras spel. Jag har gillat Alan Wake, Quantum Break och Control, men gameplay har ofta varit som du skriver repetitivt och halvdåligt implementerat.

Känslan i Alan Wake (1) var helt underbar, med mysrysig atmosfär och bra värld att utforska; även ljudet var mycket bra, fiendernas röster/ljud ingav en del kalla kårar när man hörde dem.
Quantum Break hade också en bra story, även hur gameplay ändrades ju bättre förmågor man fick.
Control gillade jag aldrig så mycket; visst var världen superhäftig med den konstiga dimensionerna och hur "rummet" ändrades på olika sätt, men gameplay var inte alls bra, kändes till slut bara som en upprepande skjutare, eftersom det kom massor med halv-generiska fiender och man bara kunde skjuta och skjuta (förutom på några bossar som krävde mer variation/tänkande).

Hoppas mycket på Alan Wake 2! Ge oss mer Twin Peaks-FPS

Medlem
Skrivet av roftg:

Skulle tro att dom har sagt att det är ok,. Gratisreklam...

Hehe, förhoppningsvis är det så och ingenting som bara "ramlade ur mun" på honom...

Skrivet av Pretorian24:

Sällan jag "orkar" spela igenom ett helt spel nuförtiden. Alan Wake spelade jag ut när det kom 2010 och nu har jag precis börjat spela om det (remaster) på Series X. Jag älskar verkligen det spelet och känslan i det.

Spelade också det way back på Xbox 360 och älskade speciellt atmosfären och storyn i det! Men...

Skrivet av Fearnox:

Fast gameplay i spelet är väl igen höjdare?
Storyn och världen är dock spännande och intressant.
Inte så stor variation och ganska tråkiga fiender bland annat.

Därför tror jag mer på uppföljaren, eller ifall de gjorde en omarbetat Remake istället av 1:an.
Remaken får gärna lägga till eller omarbeta spelet så att det blir mer som dem hade tänk sig från början innan dem behövde skala ner så mycket.

Gillade Control, speciellt när det kommer till världs byggande.
Kändes dock lite tomt och stelt i början, men vart bättre ju mer förmågor/vapen man fick.

... fienderna och de repetitiva striderna var verkligen inte helt hundra utan drog ned helhetsintrycket rejält. Vilket är synd på så grymt koncept! Men gillar att uppföljaren tycks bli ren skräck och förhoppningsvis har de mer varierande miljöer och fiender så det inte bara blir ett Luigis Mansion i skogen. Typ.

1
Skriv svar