Xbox Game Pass - Maj 2023 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Maj 2023 - Part 1

Dags för första omgången spel i maj för Xbox Game Pass! Månadens spel har ju redan inletts med Redfall som släppts idag, men det kommer ytterligare ett par släpp direkt på Game Pass så här i början av maj. Först ut är Ravenlok som släpps den fjärde och som tätt följs av Fuga: Melodies of Steel 2 som droppar in den 11:e.

Utöver detta så uppgraderas Weird West till en Definitive Edition och Shadowrun Trilogy, som redan finns på konsolpasset, dyker upp på PC. Dessutom så gör Besiege återkomst efter att ha gått ur early access och Quantum Break har återvänt efter licensstrulet, den här gången dessutom även på PC Game Pass som en liten bonus.

Förra månadens spel hittas här:
Xbox Game Pass - April 2023 - Part 1
Xbox Game Pass - April 2023 - Part 2

Nya titlar:

Ravenlok (4 maj, konsol+PC+cloud)

Fuga: Melodies of Steel 2 (11 maj, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 maj: Before We Leave, My Friend Pedro, Danganronpa 2, Hearts of Iron IV, Her Story, Umurangi Generation.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Ravenlok ser riktigt bra ut. Hade skoj med Echo Generation så ska absolut försöka testa det spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

Fuga: Melodies of Steel 2 såg väldigt rörande ut. Inte hört talas om det, eller originalet. Finns ettan på Game Pass...?

*googlar*

Japp! Börjar spela ikväll.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Echo Generation var en riktig pärla så Ravenlok ska definitivt testas, men nu har jag en hel del annat att spela närmsta tiden så jag har faktiskt pausat min prenumeration.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Echo Generation var en riktig pärla så Ravenlok ska definitivt testas, men nu har jag en hel del annat att spela närmsta tiden så jag har faktiskt pausat min prenumeration.

Smart! Jag kör istället "glömmer att jag prenumererar och fortsätter låta den ticka"-taktiken. Gäller många liknande tjänster...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det värsta med att prenumerera på gamepass är att jag blir stressad för att man vill spela så mycket. Jag är fortfarande på Atomic Heart och gett mig fan på att jag ska klara det.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Det värsta med att prenumerera på gamepass är att jag blir stressad för att man vill spela så mycket. Jag är fortfarande på Atomic Heart och gett mig fan på att jag ska klara det.

Spela det du tycker är kul, det är min inställning iaf.

Och om du har vänner att dela Gamepass med så landar månadskostnaden på typ 60kr.

Medlem

Tycker att det är värt att nämna i sammanhanget att Weird West är det första spelet från Raphaël Colantonio's nya studio... Som tidigare var pressident och creative director på Arkane Studios... Till och med 2017.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Shadowrun är kalas! I alla fall del två och tre (och man behöver inte spela del 1 först - fristående spel).

Medlem

efter redfall ses xbox

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tycker att det är värt att nämna i sammanhanget att Weird West är det första spelet från Raphaël Colantonio's nya studio... Som tidigare var pressident och creative director på Arkane Studios... Till och med 2017.

Lirade det på gamepass på pc för några månader sedan och det var ett högst mediokert spel.

Redaktör
Ponny

Uppdatering: började mycket riktigt spela Fuga: Melodies of Steel igår. Kul att köra nåt man inte har några som helst förväntningar på (och knappt vet vad det är). Verkar mysigt. Lite Advance Wars, lite japansk visual novel, många gulliga katter och en hel del arga hundar. WW2 i fablernas värld, typ.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

You're our only hope, Xbox Game Pass.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Lirade det på gamepass på pc för några månader sedan och det var ett högst mediokert spel.

Hmm okej, jag håller inte riktigt med.
Jag fick aldrig kontrollerna för spelet att kännas riktigt rätt oavsett om jag körde med dosa eller mus/tangent...
Men om man gillar "Immersive Sim" som genre så kan jag inte komma på något spel på indie-nivå som levererar den typen av upplevelse gameplaymässigt så bra som Weird West gör det.

Det kan vi väl ifs kanske lämna därhän. Poängen är att om du gillar spel av Arkane så kanske du vill ta en kik på det liret.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spela det du tycker är kul, det är min inställning iaf.

Och om du har vänner att dela Gamepass med så landar månadskostnaden på typ 60kr.

Jo, man försöker att sortera. Men det finns ibland flera spel som ser roliga och och som man skulle vilja testa. Men man måste sålla bland spelen.

Medlem

Weird West är riktigt ballt, väldigt simpelt dock. Det var länge sedan jag spelade något liknande spel och detta gör mig verkligen sugen på andra spel inom klassiska rpg-genren igen. Spelar det just nu på ps4 btw.

1
Skriv svar