PS5 har sålt mer i USA än PS4 gjorde under samma period

Robot
PS5 har sålt mer i USA än PS4 gjorde under samma period

Jänkarna hade samma favoritspel som Europa i mars.

#nyhetstips, #ps5, #sony


Inaktiv

PS5:an sålde mer än tidigare rekordhållaren PSP i USA under mars månad (620K+).
Man får väl anta att Final Fantasy XVI och Spider-Man 2 kommer sälja många PS5:or också.
Om/när en slim-modell släpps (med förhoppningsvis lägre pris) så kommer nog fler rekord slås.

Medlem

Tror en stor orsak till detta är priserna på datorkomponenter just nu. Det leder till fler istället köper en konsol, vilket ger mycket för pengarna. Tror även att man kan köra de flesta spel på 60 fps nu tar bort iden om att konsoler är "laggiga" 30 fps maskiner.

Medlem

Det finns tydligen fortfarande scalpers som sitter på mängder av ps5 konsoler som de nu försöker kränga iväg, till förlust. xD
Undrar hur många som har mer än en ps5 där ute.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Tror även att man kan köra de flesta spel på 60 fps nu tar bort iden om att konsoler är "laggiga" 30 fps maskiner.

Men vilken upplösning är det i?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Men vilken upplösning är det i?

Varierar från spel till spel väl, men många kör 1440p med 60fps. En bra PC kommer ju alltid vara bättre än en konsol, det är klart. Handlar ju mer om kostnaden.

Medlem

Med tanke på högt pris, inflation och komponentbrister är det en ganska imponerande försäljning.

Medlem

Det verkar rimligt, med tanke på att hårdvarumarknaden på datorsidan har ett styckepris som närmar sig kilopriset på rent guld.

Medlem

Hur går det för Series X/S egentligen? Jag sitter på både PS5 och XSX men helt ärligt talat så samlar bara Xboxen damm och har gjort bra länge nu...Det kommer ju inga spel till konsolen? Eller ja, det är väl individuellt såklart men tycker verkligen det är tråkigt hur oerhört svag deras inledning på den här generationen varit...Tänker någonstans att USA alltid varit deras starkaste marknad, men även där måste man ju börja undra nu vad som händer egentligen? Alla dessa studios man köpt på sig och snart tre år in i generationen finns ingenting att visa upp. Kanske inte så konstigt då att PS5 går så bra i USA.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Hur går det för Series X/S egentligen? Jag sitter på både PS5 och XSX men helt ärligt talat så samlar bara Xboxen damm och har gjort bra länge nu...Det kommer ju inga spel till konsolen? Eller ja, det är väl individuellt såklart men tycker verkligen det är tråkigt hur oerhört svag deras inledning på den här generationen varit...Tänker någonstans att USA alltid varit deras starkaste marknad, men även där måste man ju börja undra nu vad som händer egentligen? Alla dessa studios man köpt på sig och snart tre år in i generationen finns ingenting att visa upp. Kanske inte så konstigt då att PS5 går så bra i USA.

Tvärtom här. Game pass slår Sonys tjänster alla dagar i veckan. Finns knappt nå spel till Playstation.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tvärtom här. Game pass slår Sonys tjänster alla dagar i veckan. Finns knappt nå spel till Playstation.

Huh? Ragnarök, FF16, Spiderman, Stray...Det händer ju saker där. Gamepass är grymt, men det är ju fortfarande inget nytt? Vad händer med alla de här spelen som visades upp för snart tre år sedan? Total radiotystnad ju.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Huh? Ragnarök, FF16, Spiderman, Stray...Det händer ju saker där. Gamepass är grymt, men det är ju fortfarande inget nytt? Vad händer med alla de här spelen som visades upp för snart tre år sedan? Total radiotystnad ju.

Går väl att rada upp spel som Xbox släppt också.

Allt är ju en smaksak.

Medlem

Det här är inte jätte bra för oss gamers. Varför jo Sony blir oftast för självsäkra när det går bra för dom. Och bra spel och för mycket pengar är oftast en dålig kombination.

Medlem

Hoppas på mer PSVR2 satsning nu då nör konsolförsäljningen går så bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Går väl att rada upp spel som Xbox släppt också.

Allt är ju en smaksak.

Vilka då? Finns väl inget som de släppt än som verkligen satt några avtryck? Självklart, skrev ju precis det i mitt första inlägg. Men efter hur vi blev fullkomligen bombarderade med spel som skulle komma inför släppet av konsolen är det väl egentligen bara Halo och Forza som släppts? Så många IPn som det inte sägs ett knyst kring och närmare tre år in på generationen så börjar man ju undra hur illa ställt det egentligen är?

Fatta mig rätt här, jag gillar Xbox. Detta handlar inte om någon löjlig fanboyism, men det känns bara så sorgligt att i stort sett inget utav det som de slog på stora trumman inför släppet ens verkar vara i närheten av att släppas. Köpt upp massor av studios men levererar inget, inte ett ord om klassiska serier som Gears osv. Starfield måste bli en smash hit någonstans annars ser det riktigt deppigt ut.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Vilka då? Finns väl inget som de släppt än som verkligen satt några avtryck? Självklart, skrev ju precis det i mitt första inlägg. Men efter hur vi blev fullkomligen bombarderade med spel som skulle komma inför släppet av konsolen är det väl egentligen bara Halo och Forza som släppts? Så många IPn som det inte sägs ett knyst kring och närmare tre år in på generationen så börjar man ju undra hur illa ställt det egentligen är?

Fatta mig rätt här, jag gillar Xbox. Detta handlar inte om någon löjlig fanboyism, men det känns bara så sorgligt att i stort sett inget utav det som de slog på stora trumman inför släppet ens verkar vara i närheten av att släppas. Köpt upp massor av studios men levererar inget, inte ett ord om klassiska serier som Gears osv. Starfield måste bli en smash hit någonstans annars ser det riktigt deppigt ut.

Jo, Xbox fansen är frustrerade nu. Redfall var väl droppen som fick bägaren att rinna över.
Blir inte Starfield riktigt bra så ser det tyvärr grått ut för Xbox framöver, bara Forza som har levererat till eller över förväntan än så länge för gamers. Hi-Fi Rush var väl ett trevligt tillskott också, men det är väl lite mer åt indi hållet tror jag.

KindaFunnys Xcast är också riktigt bittra just nu, dem brukar vara optimistiska annars. Gary sa till och med att de snart får byta namn till Lcast häromdagen.
Man har väl sagt att nästa år ska bli Xbox år minst sedan 2020 typ.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Hur går det för Series X/S egentligen? Jag sitter på både PS5 och XSX men helt ärligt talat så samlar bara Xboxen damm och har gjort bra länge nu...Det kommer ju inga spel till konsolen? Eller ja, det är väl individuellt såklart men tycker verkligen det är tråkigt hur oerhört svag deras inledning på den här generationen varit...Tänker någonstans att USA alltid varit deras starkaste marknad, men även där måste man ju börja undra nu vad som händer egentligen? Alla dessa studios man köpt på sig och snart tre år in i generationen finns ingenting att visa upp. Kanske inte så konstigt då att PS5 går så bra i USA.

Ett spel behöver väl inte vara exklusivt för att man ska spela det på en konsol? Mycket jag kan spela på XSX som inte är från deras egna studior. Av Playstation exklusiva spel kommer jag inte på något jag tänkt spela ändå.

Medlem
Skrivet av Foldon:

Ett spel behöver väl inte vara exklusivt för att man ska spela det på en konsol? Mycket jag kan spela på XSX som inte är från deras egna studior. Av Playstation exklusiva spel kommer jag inte på något jag tänkt spela ändå.

Nej? Men de exklusiva hjälper ju till att göra en plattform mer tilltalande. Kört det mesta tredjeparts tidigare på Xbox, men med den här generationen så tog ju Sony (i min bok) även hem fighten när det gäller handkontrollen så finns liksom ingen mening alls just nu att starta upp min XSX...

Smaken är annorlunda.

1
Skriv svar