Robot
Dead Island 2

Den mest försenade zombiekatastrofen får äntligen bryta ut! Och FZ:s Mikael Berg har slaktat sig fram till svaret om den var värd att vänta på.

#dead-island-2


Medlem

Blir nog ett köp när det finns på steam.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Samtidigt som det är lite surt för man kan få eventuella spoilers, så är det ändå ganska skönt att EGS beta-testar spelet innan det släpps på den riktiga launchern.

Medlem

Ser inte alls skrämmande ut, kanske det som är felet... men väntar nog också med ett köp i dagsläget.. en trea är rätt svagt.

Medlem

Trodde aldrig det skulle bli så pass bra. Jag är svag för LA som miljö och gillar genren, så det blir ett köp för mig.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ser inte alls skrämmande ut, kanske det som är felet... men väntar nog också med ett köp i dagsläget.. en trea är rätt svagt.

Det var ju inte originalet heller, solig paradisö inkl. semesterort och hotell osv.
Ska man ha mer skrämmande variant är det Dying Light med nattetid som gäller, själv har jag inget problem med både och, gillade och spelade första Dead Island väldigt mycket, kommer nog spela detta lika mycket, och kanske kan dra med mig en polare också, alltid ännu mer roligt i coop


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Verkar underhållande. Hinner kolla någon genomspelning på Twitch innan det blir reaköp på Steam.

Gen
Medlem

Hittar det inte på Steam?

Edit : Aha, det är exklusivt på Evil Games Store.

Gnällkuk

Som väntat ungefär! Däremot saknar jag det mest intressanta för min egen del, hur är spelet i co-op? Alla dessa zombieslaktarspel är ju som bäst med ett par vänner. Dying light 2 var ju trasigt rätt länge för co-op och spelet fungerar ju och är roligare med det idag, men det är inte balanserat eller gjort i övrigt för fler spelare.

Hade också velat höra mer om vapensystemen, vad som är möjligt och inte. Finns det något mer att göra efter man är klar med story? Finns det planer på ytterligare saker post-launch?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hade varit trevligt för de med pc och läsa om hur spelet fungerar på den tekniska sidan? Inga krascher,memory leak,stutter eller andra konstigheter i spelet? Väl optimerat ?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Som väntat ungefär! Däremot saknar jag det mest intressanta för min egen del, hur är spelet i co-op? Alla dessa zombieslaktarspel är ju som bäst med ett par vänner. Dying light 2 var ju trasigt rätt länge för co-op och spelet fungerar ju och är roligare med det idag, men det är inte balanserat eller gjort i övrigt för fler spelare.

Hade också velat höra mer om vapensystemen, vad som är möjligt och inte. Finns det något mer att göra efter man är klar med story? Finns det planer på ytterligare saker post-launch?

Coop har jag inte spelat, det blir till att testa framöver. Kan återkoppla när så är gjort!

Det säljs redan Expansion Pass, så ja, de har planer på mer grejer. Det finns en hel radda olika typer av sidouppdrag vid sidan om storyn. Vad gäller vapen så går de alla att modifiera via crafting med olika moddar som man hittar/köper under spelets gång. Exempelvis kan man applicera någon av spelets fyra statuseffekter, som alla i praktiken funkar likadant (att man applicerar en DoT-effekt på fienden efter några slag). Finns även moddar som gör att man kan svinga snabbare men med mindre kraft, eller ökar vapnets tålighet och så vidare.

Skrivet av Krabban77:

Hade varit trevligt för de med pc och läsa om hur spelet fungerar på den tekniska sidan? Inga krascher,memory leak,stutter eller andra konstigheter i spelet? Väl optimerat ?

Väloptimerat. Kraschade inte alls. Hade ett par enstaka frame drops när spelet var som allra mest intensivt. Inga allvarliga buggar heller.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Coop har jag inte spelat, det blir till att testa framöver. Kan återkoppla när så är gjort!

Det säljs redan Expansion Pass, så ja, de har planer på mer grejer. Det finns en hel radda olika typer av sidouppdrag vid sidan om storyn. Vad gäller vapen så går de alla att modifiera via crafting med olika moddar som man hittar/köper under spelets gång. Exempelvis kan man applicera någon av spelets fyra statuseffekter, som alla i praktiken funkar likadant (att man applicerar en DoT-effekt på fienden efter några slag). Finns även moddar som gör att man kan svinga snabbare men med mindre kraft, eller ökar vapnets tålighet och så vidare.

Väloptimerat. Kraschade inte alls. Hade ett par enstaka frame drops när spelet var som allra mest intensivt. Inga allvarliga buggar heller.

Tackar för svar!

Låter ungefär lika mediokert som jag trodde det skulle vara...
10 års utveckling för lite repetitivt köttande.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Har alltid haft mer kärlek till Dead Island än Dying Light. Parkour va inte min grej och passade inte in i zombie survival (imo). Ska klart spela detta när tiden finns.

Medlem

Känns som att Dying Light 2 är ett bättre val för min del.

Medlem

Brist på innovation behöver inte alltid vara dåligt idag då utvecklare inte klarar av att lägga in dem på ett bra och roligt sätt i spel, se bara på Dying Light 2. Riktig kalkon till spel och de försökte ta det lite längre. Kommer ha bra mycket roligare med detta spel. Detta känns som ett first person Dead Rising.

Medlem

Tycker det verkligen skriker "mediokert" om spelet. Även tonen kring spelet känns väldigt gammal och "gjord". 😗

Medlem

Tror det är värt ett köp för coop på rea. Var sugen nu men inte för 700..

Medlem

Väldigt likt verklighetens LA.
När jag var i Kalifornien på semester senast såg det bokstavligen postapokalyptiskt ut i downtown LA och även delar av SF.

Nå, spelet ser ganska ljummet ut. Tror det får räcka med Dying Light, känns som mer påkostat lir.

Medlem

känns lite fel att läsa en recession som inte tar i spelets huvudsyfte. Coop.

För både ettan och riptide va ganska tråkiga i singleplayer, men hur kul som helst i coop.
Så med det i åtanke så skulle jag gett de andra två spelen 2/5 i singelplayer men 4/5 i coop.... Då måste jag bara testa detta med polarna!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Phyrino:

känns lite fel att läsa en recession som inte tar i spelets huvudsyfte. Coop.

För både ettan och riptide va ganska tråkiga i singleplayer, men hur kul som helst i coop.
Så med det i åtanke så skulle jag gett de andra två spelen 2/5 i singelplayer men 4/5 i coop.... Då måste jag bara testa detta med polarna!

Nåja, fokus från utvecklarnas sida har varit singleplayer och det är även det de har förväntat sig att recensionerna ska fokusera på. Väl värt att ha i åtanke att föregångarna utvecklades av en helt annan studio.

Men med det sagt är ju nästan allt roligt när man spelar med goda vänner - även lir som annars inte hade förtjänat ens uppmärksamhet över huvud taget!

Medlem
Hur länge är exklusiviteten...
Skrivet av Snabeltorsk:

Blir nog ett köp när det finns på steam.

Jo samma här. Jävla surt med denna exklusivitet då jag helst vill lira detta spel till PC då det är 1a person kamera. Då mus + KB är att föredra. Verkar vara riktigt sexig grafik vilket jag alltid uppskattar som galet grafik-kåt gamer.

Måste fan visa lite jävlar-anamma nu o invänta ett Steam släpp denna gång. Men jag är sugen på detta lir.
_____________________________________________
Nån som vet hur länge spelet är kidnappat? Är det 1 år som gäller likt de flesta pengapåsarna eller förhoppningsvis 6 månader likt Borderlands spelen...?

Undrar vad EPiC pröjsade för PC exklusiviteten...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Den stora frågan är när det kommer på Steam?`


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Gen
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo samma här. Jävla surt med denna exklusivitet då jag helst vill lira detta spel till PC då det är 1a person kamera. Då mus + KB är att föredra. Verkar vara riktigt sexig grafik vilket jag alltid uppskattar som galet grafik-kåt gamer.

Måste fan visa lite jävlar-anamma nu o invänta ett Steam släpp denna gång. Men jag är sugen på detta lir.
_____________________________________________
Nån som vet hur länge spelet är kidnappat? Är det 1 år som gäller likt de flesta pengapåsarna eller förhoppningsvis 6 månader likt Borderlands spelen...?

Undrar vad EPiC pröjsade för PC exklusiviteten...

Skrivet av Hymer:

Den stora frågan är när det kommer på Steam?`

Försökte googla men det gav inge resultat förutom att det är EGS exklusivt på okänd tid. Intressant nog har Epic inte basunerat ut tidsexklusiviteten som de tidigare gjort med större spel. Kanske har de äntligen insett att det mestadels ger dålig PR samt att det får folk att vänta och köpa det på Steam senare?

Avstängd

EPIC är verkligen den sämsta platformen
Kul att det sämsta har blivit störst bara genom att erbjuda massa gratis spel då och då.

Medlem

finns det någon tid det släpps på fredag? Är det efter midnatt på torsdag?


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem

Då hinner det patchas en del innan steamrelease som ni väntar på.

Medlem
Skrivet av Levi:

EPIC är verkligen den sämsta platformen
Kul att det sämsta har blivit störst bara genom att erbjuda massa gratis spel då och då.

Steam suger verkligen. Hatar deras reklam och seghet. Epic fungerar ypperligt. Bästa plattformen som finns. Aldrig strul. Enkelt gränssnitt.


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem

Testade lite imorse.. Flyter som smör inga hack eller stutter med dom senaste Nvidia driverserna. Inget stöd för DLSS bara FSR, Men behövdes inte ändå för det flöt på så bra utan. Riktigt bra optimerat, riktigt snyggt med. Kommer bli kul att köra ikväll


signatur

Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Steam suger verkligen. Hatar deras reklam och seghet. Epic fungerar ypperligt. Bästa plattformen som finns. Aldrig strul. Enkelt gränssnitt.

EGS är fantastiskt för barn utan inkomst, så all ära till dem! Önskar jag hade den möjligheten förr. Men Steam är bättre på alla sätt och vis. Orkar inte rada upp det för dig, jag har viktigare saker i livet. xD

Men googla gärna om du är intresserad.

12
Skriv svar