Xbox Game Pass - April 2023 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - April 2023 - Part 1

Ny månad och nya spel som läggs till i Game Pass-biblioteket! Dags för det sista släpande spelet från Bethesda-köpet att göra entré både på Xbox och på Game Pass när Ghostwire: Tokyo från Tango Gameworks ansluter i mitten av månaden. Xbox-releasen sammanfaller med en större uppdatering av spelet, Spider's Thread, som lägger till allt från mer story och nya områden till nytt game mode.

Spelsläpp från Xbox Game Studios blir det också när Minecraft Legends släpps direkt på Game Pass den 18:e. En action-strategi-spinoff med upp till 4v4 PvP för den som är lagd åt det hållet. I övrigt blir det hockey med NHL 23 som läggs till via EA Play och så Loop Hero som kommer redan idag på Xbox-släppdagen.

Första halvan av april innehåller också två återvändanden till tjänsten. Double Fine's Iron Brigade återkommer efter många års bortavaro, det var ett av spelen som fanns med när Game Pass lanserades 2017. Goat Simulator som inte varit borta fullt lika länge (två veckor!) gör också comeback.

Quantum Break som såg ut att lämna Game Pass kommer att vara kvar, eller återvända om det hinner lämna, beroende på hur fort MS kan lösa licensstrulet som var på väg att orsaka en delisting från Xbox.

Förra månadens trådar hittas här:
Xbox Game Pass - Mars 2023 - Part 1
Xbox Game Pass - Mars 2023 - Part 2

Nya titlar:

Loop Hero (4 apr, konsol+PC)

Goat Simulator (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Iron Brigade (6 apr, konsol+cloud)

Ghostwire: Tokyo (12 apr, konsol+PC+cloud)

NHL 23(13 apr, konsol)

Minecraft Legends (18 apr, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 april: Life is Strange: True Colors, Moonglow Bay, Panzer Corps 2, Rainbow Six Extraction, The Dungeon of Naheulbeuk: The Amulet of Chaos, The Long Dark, The Riftbreaker.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Är Ghostwire kul ni som spelat?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Trots ett par större titlar tycker jag den här månaden känns lite "meh". Ghostwire tycker jag ser skittråkigt ut, och Minecraft intresserar mig inte. Men jag har ändå lite annat att spela, så det gör inte så mycket.

Medlem

Loop hero! Till konsol! Yaaaaas!

Moderator | Testpilot

Loop Hero är grymt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Om de ändå kunde släppa NHL till PC igen... Vilket var det senaste? 09?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Loop Hero är grymt!

Det ska vara väldigt beroendeframkallande har jag hört hehe.

Skrivet av Mikael Berg:

Om de ändå kunde släppa NHL till PC igen... Vilket var det senaste? 09?

Ja, det är märkligt ändå. Kan ju inte vara ett jättejobb att porta?


signatur

Jump in.

Medlem

Någon som kan berätta på förhand hur bra Iron Brigade kan ha åldrats?
Såg det var drygt tio år gammalt så tveksam om mekanik och grafik är så bra med dagens mått.
Annars en meh- månad till so far för min del. Kör från backloggen.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Om de ändå kunde släppa NHL till PC igen... Vilket var det senaste? 09?

Om jag minns rätt så tyckte ea att spelet sålde för dåligt och piratades för mycket för att det skulle vara värt det.


signatur

Cause i need to watch things die

Redaktör
Ponny
Skrivet av Beerceptulus:

Är Ghostwire kul ni som spelat?

Det har både bra och dåliga sidor. Jag tycker ändå det är bra, men hade verkligen inte behövt vara open world. Det hade varit bättre utan!


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Loop hero är ett riktigt guldkorn! Legends har jag fortfarande lite svårt att placera vad det är för typ av spel men det blir nog att testa iaf


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Är Ghostwire kul ni som spelat?

Prövade det "gratis" via PS+ och personligen tyckte jag det var... Ganska ruttet tyvär. Dåligt optimerat, konstiga/slöa kontroller och ganska repetivt. Konceptet är ballt dock, det kan jag ge det.

Skulle säga till alla sugna att då använda Gamepass/PS+ om ni är inne på att skapa en egen uppfattning. Det är INTE värt pengarna i min mening iaf.

Medlem

Ser nog mest fram emot att testa Minecraft Legends. Annars blir NHL ett bra tillskott. Loop Hero sägs vara kul

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Om jag minns rätt så tyckte ea att spelet sålde för dåligt och piratades för mycket för att det skulle vara värt det.

Ja men det var som sagt väääldigt länge sen.
När det sades så var det när PC fick egna versioner som var överlägset konsolversionerna.
Men det slutades det med som sagt. PC spelarna fick dras med "PS2 portningar" av spelen (så länge dom kom) medams huvudserien fortsatte på PS3 och Xbox360.

Idag är sanningen varför inte PC versioner kommer att studion som gör NHL är mikroskopisk liten jämfört med EAs andra sportspel så det finns helt enkelt inte utrymme i finanserna att lägga mer tid på spelen än nödvändigt. Med det även utveckla en PC version trots att det idag vore väldigt "enkelt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Zensu:

Prövade det "gratis" via PS+ och personligen tyckte jag det var... Ganska ruttet tyvär. Dåligt optimerat, konstiga/slöa kontroller och ganska repetivt. Konceptet är ballt dock, det kan jag ge det.

Skulle säga till alla sugna att då använda Gamepass/PS+ om ni är inne på att skapa en egen uppfattning. Det är INTE värt pengarna i min mening iaf.

Är ju värt att nämna spelet får en rätt stor uppdatering inför släppet på game pass, eller om uppdateringen redan kommit.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av fejksson:

Är ju värt att nämna spelet får en rätt stor uppdatering inför släppet på game pass, eller om uppdateringen redan kommit.

Japp en rejäl uppdatering, Spider's Thread. Släpps den 12:e, samma dag som det kommer till Xbox.

https://bethesda.net/en/game/ghostwire-tokyo


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Det ska vara väldigt beroendeframkallande har jag hört hehe.

Ja, det är märkligt ändå. Kan ju inte vara ett jättejobb att porta?

Fråga Naughty Dog..


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Fråga Naughty Dog..

Ouch, hehe.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Är Ghostwire kul ni som spelat?

Jag hade väldigt kul när jag lirade det, lite väl kort, men hade många roliga stunder under spelets gång

Medlem

Tänkte uppgradera till ett sånt family konto då vi nu är 4 i familjen som spelar och vi har 2 ultimate nu, men när jag började läsa om det insåg jag att varken EA Play eller xCloud är med på Game Pass Family. Är det någon som har family och kan bekräfta detta? Isåfall är det inte värt att byta till family enligt mig

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Är Ghostwire kul ni som spelat?

Kört lite via xCloud på Steam Deck, verkar ganska ballt faktiskt... men bara kört första kapitlet ännu ska fortsätta i veckan när frugan jobbar kväll

Medlem
Skrivet av robbis:

Tänkte uppgradera till ett sånt family konto då vi nu är 4 i familjen som spelar och vi har 2 ultimate nu, men när jag började läsa om det insåg jag att varken EA Play eller xCloud är med på Game Pass Family. Är det någon som har family och kan bekräfta detta? Isåfall är det inte värt att byta till family enligt mig

Har ni fyra olika konsoler och/eller datorer ni spelar på?

OT så står det på gamrpass-hemsidan att det är ultimate för alla. Dvs ea play och xcloud ingår. Men om sidan inte stämmer bör det ju påpekas!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Har ni fyra olika konsoler och/eller datorer ni spelar på?

OT så står det på gamrpass-hemsidan att det är ultimate för alla. Dvs ea play och xcloud ingår. Men om sidan inte stämmer bör det ju påpekas!

Ja vi har 4 datorer, eller snart 5 för yngsta dottern som fyller 9 ska få en egen laptop nu i födelsedsgspresent. Vi har även xbox och 2 steam decks som jag och frugan kör xcloud på.

Men ja du har rätt i att det står att alla ha ultimate. Tyckte sidan var lite missvisande. Det är bara på ultimate som det står att ea play ingår i, men dom kanske menar att allt som ingår i ultimate finns i family.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja vi har 4 datorer, eller snart 5 för yngsta dottern som fyller 9 ska få en egen laptop nu i födelsedsgspresent. Vi har även xbox och 2 steam decks som jag och frugan kör xcloud på.

Men ja du har rätt i att det står att alla ha ultimate. Tyckte sidan var lite missvisande. Det är bara på ultimate som det står att ea play ingår i, men dom kanske menar att allt som ingår i ultimate finns i family.

Alright, tänkte så ni inte köpte flera ultimate i onödan Men ja, precis så tolkar jag det. Family är 5 ultimate-prenumerationer och en ultimate-prenumeration har ju ea play osv i sig.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kalliban:

Alright, tänkte så ni inte köpte flera ultimate i onödan Men ja, precis så tolkar jag det. Family är 5 ultimate-prenumerationer och en ultimate-prenumeration har ju ea play osv i sig.

Japp, så är det. Det är XGP Ultimate för alla i Family-prenumerationen.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar