Snabbkollen – Är du trött på snö?

Robot
Snabbkollen – Är du trött på snö?

Vi är en bit inne i mars, men våren har fått en pil i knät. Har du fått nog?

#snabbkollen


Medlem

Är fast på pendel perrongen så ja, jag är ganska (fucking) trött på snö just nu.

Medlem

Fick 50 cm här igår. Efter en period med ömsom slask, ömsom is är det riktigt skönt med kritvita drivor i vårsolen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Redaktör
Ponny

Fick en snöchock™ när jag kom upp ur tunnelbanan imorse. Var lugnt i FZ:s Mariefredsfilial. Snö, javisst, men inte alls den snöyra som pågick. Blir "spännande" att åka hem. Jo, jag är trött på snö + redo för vår.


signatur

En Bamseponny av folket

KoP
Medlem

Kan aldrig få nog utav snö.

Det är bara mysigt att sitta inne på kvällen och spela The Long Dark när man vet att det är lika "jävligt" utomhus som i spelet. 😅

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan aldrig få nog utav snö.

Det är bara mysigt att sitta inne på kvällen och spela The Long Dark när man vet att det är lika "jävligt" utomhus som i spelet. 😅

Snöspel är jäkligt mysigt att spela på snöiga dagar!


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Fick 50 cm här igår. Efter en period med ömsom slask, ömsom is är det riktigt skönt med kritvita drivor i vårsolen.

Mjo det blir att flytta norr ut för min del för att få vintersäkert. Helt meningslöst att bo i mitten med slask o det blir så mycket mörkare.

Medlem

Hell Yesss. Give us some got damn summer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ja, jag vill ha vår. Däremot är jag INTE trött på snö i spel, ge mig mer mysiga snöspel tack! Inledningen i Red Dead 2 är ju underbar på det viset.

Medlem

Älskar snö. Men detta av och på vädret kan fara åt fanders.


signatur

Lär dig älska dig själv! Tro mig min vän, ljuset inom dig kommer skina starkare än någonsin!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ja, jag vill ha vår. Däremot är jag INTE trött på snö i spel, ge mig mer mysiga snöspel tack! Inledningen i Red Dead 2 är ju underbar på det viset.

Snö är stämningsfullt! Man kan spela introduktionerna till RDR2 och Uncharted 2 mitt i sommaren och ändå börja frysa.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

35 grader här. Men hemresa om två veckor. Hoppas snön är borta då.

Redaktör
Skrivet av jehuty:

Är fast på pendel perrongen så ja, jag är ganska (fucking) trött på snö just nu.

Men vad röstade du?!


signatur
Medlem

Ja, ledsnade på snön redan i januari. Det får vara nog nu. Kul för kidsen som fortfarande har sportlov.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent

Älskar snö. Bor i helt fel del av Sverige egentligen. Hade gärna valt Lappland över Göteborg.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

En dalmas här.

Att bo precis i mitten av klimatzonen där det oftast blir subarktisk med både kyla/värme under vintern är inte kul. Regn, slask och sedan när kylan från polerna kommer nedåt så skapar det ishalka ute.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Om jag måste välja mellan snö och sol eller regn och mulet så vinner snön alla dagar i veckan.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Tycker snösituationen iår varit väldigt enkelt.
Kommit lagom mängd och inte allt för tungt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är nöjd när jag fått åtminstone någon bra vinterbild, därefter får det gärna bli sommar igen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är helt värdelöst på västkusten.. Vi fick ju snö igår men som vanligt slaskar det redan. Man kan räkna antalet vita dagar per år på en hand, resten av vintern är 50 shades of grey

Medlem

Med tanke på att vi i Malmö haft typ 3 dagar med snö under hela vintern så vill jag nog inte påstå att man är trött på snö. Vi i söder brukar gå ur huse när snön faller o skrika av glädje. Men mörker, slask och kyla (runt 0an) är jag mycket tröttare på.

Medlem

Bor på västkusten och alternativet hade ju varit hällregn.
Så snö. Bara klä sig efter vädret och hoppas att folk i övriga bilar inte kör som idioter

Men eftersom jag kommer från Norrbotten så kan jag säga att även om man gillar snö så blir man ju led tillslut. Framför allt där i april. Det börjar bli barmark. Man får upp hoppet. Och sen vaknar man med nollgradigt och snöfall. 2dm tung nysnö på uppfarten och det är bara börja skotta igen...

Kan säga såhär.
Norbotten vinner juni,juli + december till mars/april. Västkusten vinner på april/maj och de varma höstarna.

Man skulle varit flyttfågel

Medlem

Snö är det bästa!.. perioden mellan snö och torrt däremot, slasken.. den kan man ju kasta åt h-vete

Medlem

skitjobbigt att släpa barnvagnen till dagis skippar nog den imorn. ingen mer snö tack


signatur

//monster

Medlem

Det är ju mysigt med snö

Medlem

Kan inte säga att det är roligt med trafikproblem, men eftersom jag har kunnat jobba hemifrån de dagar det varit problem är jag tills vidare positiv till snön.

Och barnen älskade att få åka pulka istället för barnvagn till dagis imorse.

Redaktör

Just nu är jag väldigt trött på snö. Lär vara det när jag ska åka hemåt om 1,5 timme också.


signatur
Medlem

Gärna snö, men det jäkla slasket som blir någon dag senare slipper jag helst.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Startar jobbet 07.00 och0 har skottat tills nu.... Stay in school kids!


signatur

Allätare

Medlem

Hellre snö än grått väder, (snöblandat) regn och slask. Föredrar Norrlandsvinter framför Stockholmsvinter. Allra helst vill jag dock ha sol. Förra veckan var fantastiskt härlig i Stockholm.

12
Skriv svar