Obsidian-höjdare tackar inte nej till en remaster av New Vegas

Robot
Obsidian-höjdare tackar inte nej till en remaster av New Vegas
Medlem

Var påväg att hämta hårda handskar, missade "inte" I rubriken.

Medlem

Ser helst uppföljare, men en remake skulle annars vara välkommet.
Skulle då helst baseras på UE eller någon mer kompetent, smidigare och modern motor.

Hela världen får gärna hänga ihop, kanske med undantag för Hoover dam och Ceasars läger.

Det skulle nog kunna bli fantastiskt med dagens hårdvara, helt utan hack eller laddningstider.
De får gärna integrera cut content också då, lär ju finnas många idéer som inte kom med eller förminskades med tanka på att spelet rushades ihop på 18 månader.

*Sedan såklart med VR stöd

Har annars ganska stora förhoppningar om Outer Worlds 2, nu är det upp till bevis för gamepass.
Får dem fria tyglar och den tid dem behöver nu för att skapa spelet som dem vill skapa?
Rätt övertygad om att Outer worlds 1 problem var just pengar och tidspress.

Medlem

Jag har spelat om New Vegas var 3-4 år sen det kom och varje gång upptäckter jag tillräckligt med nya saker för att det ska vara värt tiden. Sjukt imponerande att spelet gjordes på så kort tid.

Outer Worlds klickade inte alls med mig. Orkade inte spela färdigt det ens. Allt kändes så meningslöst och instängt på nått sätt.

Avstängd

Varje månad, en ny rubrik om att obisidian vill göra något med fallout new vegas. Kan journalister sluta ställa frågan. Vad ska dom säga?

"Nej vi hatar fallout, vi vill aldrig jobba med serien igen"

Medlem

Snälla bli en remake isåfall och inte en remaster. Fallout new vegas motorn är extremt föråldrad och man måste ha vram hacks för att ens kunna ha högre upplösta texturer ( enbboost ).

Medlem

Ser gärna en remake på det. Av någon anledning spelade jag det inte när det kom ut, utan provade först några år senare. Det var så fult att jag inte klarade av att spela mer än ett par timmar och då är jag egentligen inte en person som går på grafik i först hand.

Medlem

Ser hellre att de gör ett helt nytt spel, men gillar inte att deras spel (FONV+Outer worlds) har abrupta slut.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Bethesda mjölkar ju fortfarande på med samma spelmotor som New Vegas använde och tänker även ha den i Elder Scrolls VI så remake-chansen känns väl ganska låg. Tror dock ingen hade tackat nej till varken Fallout eller Elder Scrolls i en modern spelmotor (allt annat än generiskt Unreal-skräp dock).

Medlem
Skrivet av klotim:

Snälla bli en remake isåfall och inte en remaster. Fallout new vegas motorn är extremt föråldrad och man måste ha vram hacks för att ens kunna ha högre upplösta texturer ( enbboost ).

Skulle göra mycket att uppgradera till senaste creation engine "bara".

Skrivet av kebbe:

Bethesda mjölkar ju fortfarande på med samma spelmotor som New Vegas använde och tänker även ha den i Elder Scrolls VI så remake-chansen känns väl ganska låg. Tror dock ingen hade tackat nej till varken Fallout eller Elder Scrolls i en modern spelmotor (allt annat än generiskt Unreal-skräp dock).

Vad är det för fel på Unreal engine?

Medlem
Skrivet av bronie:

Ser gärna en remake på det. Av någon anledning spelade jag det inte när det kom ut, utan provade först några år senare. Det var så fult att jag inte klarade av att spela mer än ett par timmar och då är jag egentligen inte en person som går på grafik i först hand.

Det pågår utveckling av en fan-remake som ser lovande ut.

https://www.facebook.com/TeamF4NV


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

I det här fallet säger jag faktiskt ett nytt Fallout istället.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bethesda mjölkar ju fortfarande på med samma spelmotor som New Vegas använde och tänker även ha den i Elder Scrolls VI så remake-chansen känns väl ganska låg. Tror dock ingen hade tackat nej till varken Fallout eller Elder Scrolls i en modern spelmotor (allt annat än generiskt Unreal-skräp dock).

Gnäll på Bethesdas motor är ju närmast en meme.

Otroligt tröttsam tycker jag, för det är i själva verket en underbar motor. Morrowind och Oblivion var sagolikt snygga för sin tid, Skyrim var snyggt, Fallout 4 var snyggt och Starfield ser snyggt ut.

Men viktigast av allt, Beths motor är super för den open world simulation som de gör. Hur objekt i världen laddas in, streamas och hur motorn håller reda på det enorma antal objekt och karaktärer i världen, deras "state" och hur de interagerar. Det saknar motstycke.

Du kan inte göra det i Unreal eller Frostbyte. Teamet skulle bryta ihop för det är så krångligt.

Det låter sig dessutom moddas lätt.

Förutom Morrowinds och Oblivion benägenhet att krascha på PC har jag heller aldrig upplevt nämnvärda buggar i Bethesdas spel trots hundratals timmar med varje (2000 timmar med Oblivion) fördelat på PC, X360, PS3 och PS4.

Att jättar ett tag kunde klubba upp en mammut till himlen i Skyrim är ingen big deal för mig, bara roligt.

Bethesda och buggar är en tröttsam och jätteöverdriven meme. Jag önskar gamers vore ärligare och snällare.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Loxus:

Skulle göra mycket att uppgradera till senaste creation engine "bara".

Vad är det för fel på Unreal engine?

Precis som under X360-eran och Unreal engine 3 (Med Gears som första spel på motorn) så tycker folk även med Unreal engine 5 att alla kommande spel har något med grafiken som ser lika och jämntjockt ut.

De hävdar att de direkt ser att det är ett UE-spel. De brukar säga att det visserligen är snyggt men att något med typ ljussättning och atmosfär är platt/"flat" och kanske lite för realistisk för många spel.

Jag har börjat notera det lite själv på sistone.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Jag har spelat om New Vegas var 3-4 år sen det kom och varje gång upptäckter jag tillräckligt med nya saker för att det ska vara värt tiden. Sjukt imponerande att spelet gjordes på så kort tid.

Outer Worlds klickade inte alls med mig. Orkade inte spela färdigt det ens. Allt kändes så meningslöst och instängt på nått sätt.

Ja, helt otroligt att lyckas göra ett mästerverk som New Vegas på 1,5 års utveckling. Så dynamiskt, kreativt, humoröst, finurligt, sofistikerat.

The Outer Worlds är raka motsatsen. Polerat men pyttelitet, banalt, fördummande, klyschigt och oengagerande.

Är rädd att Obsidian har helt tappat sin magi under dessa år.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är rädd att Obsidian har helt tappat sin magi under dessa år.

Nja, det skulle jag inte säga. Jag skulle vilja skylla på två saker, första anledningen är att spelet är tematiskt oseriöst. Det blir för mycket humor och blaha till en sån grad att man slutar bry sig om världen eller karaktärerna. Det hjälper inte heller att humorn är ganska stel.

Den andra anledningen är Unreal Engine. Säga vad man vill om Bethesdas Creation Engine, trots alla legacy-problem så är det en motor med otroligt lättanvända verktyg. Det är en motor som till 100% är skapad för att bygga rollspel med öppna världar, vilket jag skulle hävda gynnade Obsidian något enormt. Dom hade aldrig kunnat skapa FO:NV med Unrealmotorn på samma begränsade tid. Unreal är otroligt avancerat, men det är en motor som nästan uteslutande fokuserar på att skapa grafiskt avancerade spel, men med verktyg som är onödigt invecklade och dryga att använda.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Precis som under X360-eran och Unreal engine 3 (Med Gears som första spel på motorn) så tycker folk även med Unreal engine 5 att alla kommande spel har något med grafiken som ser lika och jämntjockt ut.

De hävdar att de direkt ser att det är ett UE-spel. De brukar säga att det visserligen är snyggt men att något med typ ljussättning och atmosfär är platt/"flat" och kanske lite för realistisk för många spel.

Jag har börjat notera det lite själv på sistone.

Jag skulle säga att något som saknas är "tyngd" i UE spel. Du som spelare nästan flyter fram i spelvärlden. Fordon känns också väldigt sliriga och utan tyngd. Samma med objekt i spelvärlden. Dom rör på sig när då går in i dom men en låda i kartong och trä beter sig likadant. Har för mig att det var bättre i äldre UE versioner.
Fysiken i HL2 känns mycket bättre än i många nya spel i UE.

Sen finns det givetvis spel där dom lyckas få till en mer verklig känsla i fysiken också.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gnäll på Bethesdas motor är ju närmast en meme.

Otroligt tröttsam tycker jag, för det är i själva verket en underbar motor. Morrowind och Oblivion var sagolikt snygga för sin tid, Skyrim var snyggt, Fallout 4 var snyggt och Starfield ser snyggt ut.

Men viktigast av allt, Beths motor är super för den open world simulation som de gör. Hur objekt i världen laddas in, streamas och hur motorn håller reda på det enorma antal objekt och karaktärer i världen, deras "state" och hur de interagerar. Det saknar motstycke.

Du kan inte göra det i Unreal eller Frostbyte. Teamet skulle bryta ihop för det är så krångligt.

Det låter sig dessutom moddas lätt.

Förutom Morrowinds och Oblivion benägenhet att krascha på PC har jag heller aldrig upplevt nämnvärda buggar i Bethesdas spel trots hundratals timmar med varje (2000 timmar med Oblivion) fördelat på PC, X360, PS3 och PS4.

Att jättar ett tag kunde klubba upp en mammut till himlen i Skyrim är ingen big deal för mig, bara roligt.

Bethesda och buggar är en tröttsam och jätteöverdriven meme. Jag önskar gamers vore ärligare och snällare.

Nja, att kalla det en "underbar motor" är väl att förhärliga den rätt kraftigt, men samtidigt är det inte helt rättvist att lägga all skuld på motorn i sig för hur Bethesda väljer att implementera den i sina spel heller. (Där kan en hel del kritik läggas, det är tämligen ärligt att säga att Bethesda har haft rätt extrema mängder förhållandevis rejäla buggar i sina spel genom åren.)

Har moddat lite till FO:NV och Skyrim, och load orders och hur spelet hanterar assets är... inte alltid jätteeffektivt eller smärtfritt, det krävs ofta handpåläggning för att ha en chans att få saker att fungera tillsammans. Skriptspråket är inte det bästa heller. (Tar personligen hellre Lua.)
"Lätt moddat" - beror precis på vad du jämför med. Samtidigt är spelen hyfsat modulära och det gör att det åtminstone är möjligt att rätt kraftigt modda dem.

Att det inte finns vettiga alternativ gör inte motorn bra eller bättre, det gör att den kan vara det bästa alternativet för stunden.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nja, att kalla det en "underbar motor" är väl att förhärliga den rätt kraftigt, men samtidigt är det inte helt rättvist att lägga all skuld på motorn i sig för hur Bethesda väljer att implementera den i sina spel heller. (Där kan en hel del kritik läggas, det är tämligen ärligt att säga att Bethesda har haft rätt extrema mängder förhållandevis rejäla buggar i sina spel genom åren.)

Jag gillar motorn, men du har en poäng. Skulle aldrig spela dessa Bethesda-spelen utan inofficiella patcherna.

1
Skriv svar