The Outer Worlds får en uppgraderad version till current gen-konsolerna

Robot
The Outer Worlds får en uppgraderad version till current gen-konsolerna
Medlem

Så otroligt överskattat, dåligt spel.

Spelaren lotsas fram med jättetydliga kompassmarkörer trots pytteliten ful värld, tråkiga karaktärer och story (med trött trope om onda företag), och katastrofalt dåligt system för leveling, skills, perks och loot.

Fanns inget som påminde om Fallout New Vegas. Obsidian har tappat det.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Så otroligt överskattat, dåligt spel.

Spelaren lotsas fram med jättetydliga kompassmarkörer trots pytteliten ful värld, tråkiga karaktärer och story (med trött trope om onda företag), och katastrofalt dåligt system för leveling, skills, perks och loot.

Fanns inget som påminde om Fallout New Vegas. Obsidian har tappat det.

Skaplig överdrift, var ju rätt känt att det var en mer begränsad upplevelse än deras andra spel långt innan det släpptes.

Har 82% på metacritic och skulle instämma att det är ett 8 av 10 eller 7 av 10 spel. Allt behöver inte vara mästerverk.

Geeks Gaming
Skrivet av Slimebeast:

Så otroligt överskattat, dåligt spel.

Spelaren lotsas fram med jättetydliga kompassmarkörer trots pytteliten ful värld, tråkiga karaktärer och story (med trött trope om onda företag), och katastrofalt dåligt system för leveling, skills, perks och loot.

Detta känns som att det kan ha att göra med nedan 🤔

Skrivet av Slimebeast:

Fanns inget som påminde om Fallout New Vegas. Obsidian har tappat det.

Spelet är ganska ok och klarar att stå på egna ben, i min mening.
Men visst, förväntar man sig ett nytt new vegas lär man bli besviken

Medlem

Underbart spel. Men blev aldrig att jag spelade dlc, så kanske dags att passa på med denna uppdateringen då.

Moderator | Testpilot

Fastnade inte riktigt när jag spelade sist. Skulle vilja prova igen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Underbart spel. Men blev aldrig att jag spelade dlc, så kanske dags att passa på med denna uppdateringen då.

+1, men då ska du veta att det andra DLC't är spelets höjdpunkt (Murder on Eridanos)!

Medlem

Gamepass blir det uppdaterat oxå? Tänkte spela igenom detta igen på steam deck efter Hogwarts...

Medlem

Vet vi om det släpps i fysiskt format? Hamnat i en sväng där jag vill ha så mycket fysiska spel som möjligt, så satans trött på fulla hårddiskar i såväl mitt XBOX som PS5:an

Medlem
Skrivet av robbis:

Gamepass blir det uppdaterat oxå? Tänkte spela igenom detta igen på steam deck efter Hogwarts...

Verkar inte så. Game Pass brukar väl synas i slutet när dom listar formaten? Sen ingår ju inte expansionerna i GP heller och dom behövs för att uppgradera.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Verkar inte så. Game Pass brukar väl synas i slutet när dom listar formaten? Sen ingår ju inte expansionerna i GP heller och dom behövs för att uppgradera.

Då blir det att spela vanilla via gamepass utan expansionerna!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Vet vi om det släpps i fysiskt format? Hamnat i en sväng där jag vill ha så mycket fysiska spel som möjligt, så satans trött på fulla hårddiskar i såväl mitt XBOX som PS5:an

Fysiska spel på skiva installerar allt på SSDn. Du sparar noll lagringsutrymme på att köra fysiska spelskivor.

Sen förstår jag om man vill bygga ett fysiskt spelbibliotek för att man vill ha spelen i bokhyllan, men du sparar som sagt inget lagringsutrymme.

Gen
Medlem

Jag gillade det men förstår däremot inte varför man gör en remaster av ett tre år gammalt spel.

Medlem

100 spänn för i praktiken noll nytt innehåll? :/
När spelet är såpass nytt som det är?

Nja. För den som inte har spelet sedan innan är det väl trevligt att kunna köpa det lite uppfräschat dock.
Det är ett godkänt spel, och kan rekommenderas när det finns med DLC för några hundralappar - inte helt ovanligt att se det för de pengarna. Visst är det en besvikelse om man jämför med FO:NV, men det är inte värdelöst om man tar det för vad det är.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Fysiska spel på skiva installerar allt på SSDn. Du sparar noll lagringsutrymme på att köra fysiska spelskivor.

Sen förstår jag om man vill bygga ett fysiskt spelbibliotek för att man vill ha spelen i bokhyllan, men du sparar som sagt inget lagringsutrymme.

Ja fan, det har du helt rätt i haha! Jag trodde endast det var en % av spelet som behövde installeras. Men ja, fysiska bibliotek är roliga att ha, iaf för mig som gillar att samla på spel och spel-relaterade saker

Medlem

Jag äger dlcet men inte själva spelet utan kör det via game pass. Problemet är spelet kostar 479kr med game pass rabatt. kommer det en bra rabatt på spelet, så hade jag köpt det ich sedan betalat 100 lappen för lite nytt gröjs/mos? 😁


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag gillade det men förstår däremot inte varför man gör en remaster av ett tre år gammalt spel.

Det här är väl inte en remaster? Det är väl bara att man lägger till lite nytt samtidigt som man släpper det till next-gen. Känns inte som en remaster för mig i alla fall.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Gen
Medlem
Skrivet av Proximately:

Det här är väl inte en remaster? Det är väl bara att man lägger till lite nytt samtidigt som man släpper det till next-gen. Känns inte som en remaster för mig i alla fall.

OK, så en next-gen patch helt enkelt? Det hade ju varit trevligt...förutom att det kostar pengar att uppgradera. Om det är rätt eller fel kan man debattera om. CDPR tog ju inte betalt för det som exempel (förutom om du köpte nya versionen och inte hade en tidigare version innan vilket är självklart)

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Så otroligt överskattat, dåligt spel.

Spelaren lotsas fram med jättetydliga kompassmarkörer trots pytteliten ful värld, tråkiga karaktärer och story (med trött trope om onda företag), och katastrofalt dåligt system för leveling, skills, perks och loot.

Fanns inget som påminde om Fallout New Vegas. Obsidian har tappat det.

Har inte spelat det men det här med att man måste uppfinna nya IP's är inte en fördel alla gånger,
vilket ibland resulterar att världen blir så himla ointressant, orkar själv inte med femtielva olika fantasy världar i rollspel.

Helst de här "djupa" RPG såsom Pillars of Eternity och Pathfinder, det är gudar hit och trosinriktning dit.
Inte för att just de är dåliga spel men det blir lite för mycket ibland, vilket jag tror The Outer Worlds lider av.
Man måste tydligen uppfinna hjulet igen med varje spel. Det ska mycket till för att man ska leva sig in.
Insert generic fantasy world™ 37

/end rant


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Har inte spelat det men det här med att man måste uppfinna nya IP's är inte en fördel alla gånger,
vilket ibland resulterar att världen blir så himla ointressant, orkar själv inte med femtielva olika fantasy världar i rollspel.

Helst de här "djupa" RPG såsom Pillars of Eternity och Pathfinder, det är gudar hit och trosinriktning dit.
Inte för att just de är dåliga spel men det blir lite för mycket ibland, vilket jag tror The Outer Worlds lider av.
Man måste tydligen uppfinna hjulet igen med varje spel. Det ska mycket till för att man ska leva sig in.
Insert generic fantasy world™ 37

/end rant

Just Pathfinder är ju dock faktiskt hyfsat etablerat, slog igenom rätt ordentligt när det lanserades 2009. Mycket i det är ju dessutom en avknoppning/variant på D&D 3.5, så känner man sig hemma i D&D-loren är ofta inte Pathfinder långt bort.

Men visst finns det en jäkla massa fantasy/sci-fi.

Skrivet av Proximately:

Det här är väl inte en remaster? Det är väl bara att man lägger till lite nytt samtidigt som man släpper det till next-gen. Känns inte som en remaster för mig i alla fall.

Obsidian/Private Division själva kallar det för en remaster i sin marknadsföring.

Citat:

It’s The Outer Worlds you love, but even better: 2019’s hit RPG has been remastered with better graphics, improved performance, additional animations, higher-res environments, and more.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av maq777:

+1, men då ska du veta att det andra DLC't är spelets höjdpunkt (Murder on Eridanos)!

Då får jag verkligen ta tag i detta helt enkelt!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Just Pathfinder är ju dock faktiskt hyfsat etablerat, slog igenom rätt ordentligt när det lanserades 2009. Mycket i det är ju dessutom en avknoppning/variant på D&D 3.5, så känner man sig hemma i D&D-loren är ofta inte Pathfinder långt bort.

Men visst finns det en jäkla massa fantasy/sci-fi.

Du har givetvis rätt i det, och ja 😅


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Avstängd

Kommer den till Xcloud eller går att spela i Xcloud om jag köper det?

1
Skriv svar