[TD] Kommer Rocksteady överleva?

[TD] Kommer Rocksteady överleva?

"Suicide Squad: Kill The Justice League" såg verkligen imponerande ut för ett par år sedan. Spelutvecklaren Rocksteady, mest berömda för "Arkham-verse"-spelen, hade mycket att bevisa efter "Arkham Knight", men efter State of Play-materialet, där vi fick ta del av ca. 15 minuters kaos, så känns det som ett väldigt tröttsam spel innan det ens har släppts. Enstaka sekvenser ser roliga ut, och i Co-Op kommer spelet säkert ha sina stunder, men, allt verkar inbakat i den där förhatliga live-servicevarianten som ingen verkar uppskatta. När spelutvecklaren satt med sina tajta brallor och försökte övertyga oss om hur fantastiskt allting kommer bli, känner man bara lust att byta kanal och bege sig till lugnare ängder.

Jag tror Kevin Conroy (R.I.P.) kan lyfta vissa delar av det, men att byta sida tvärt och spela boven i dramat, eller räddaren (?), det lockar i varje fall inte mig.

Det lilla ögonkastet på UI:et gav mig "Gotham Knights"-vibbar, och är vi inte färdiga med att grinda för minsta lilla sak? Ja, jag kastar ett getöga på dig Bungie . . .

Kanske har åldern tagit ut sin rätt, och jag är helt fel person att ha en åsikt om det här, men det skulle vara intressant att höra vad andra har för tankar.

Är live-service en spik i foten, eller är vi alldeles för dumma för att se det "stora" i modellen? Det jag mest undrar över är vad som kommer hända med Rocksteady om spelet floppar.

#walter_iego


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Live service kommer troligen kunna göra vissa spel väldigt stora, alltså, de som inte redan är stora för att de har en sådan modell och längre fram än större, men det kommer även vattna ur och göra spel mera generiska och anpassade. Se, det enda sättet live service funkar är om det finns en stor mängd användare och för att gå det måste man tilltala en större grupp.

Det som är bra med spel, speciellt nu, är att man helt kan plocka russin ur kakan. Speciellt på PC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelkonceptet i Suicide Squad är helt fel väg att gå, enligt mig. Det ser verkligen B ut. Spelet kommer med största sannolikhet floppa, tyvärr. Påminner om Gotham Knights, vilket det inte gick allt för bra för.

1
Skriv svar